Bukefalos 28 Ă„r!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
đŸ„°
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2023-06-23-19-57-24-35_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
    Screenshot_2023-06-23-19-57-24-35_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
    100,7 KB · Visningar: 47
Midsommarafton började finfint med en riktigt hĂ€rlig ridtur med min underbara hĂ€st och idag blev första plasket uppsuttet av 😍. HĂ€rligt pigg och glad hĂ€st som lĂ„g pĂ„ hĂ„rt och var ivrig i galopperna pĂ„ skogsvĂ€gen före och efter backen som hon fick vĂ€lja tempo; dra pĂ„ mera- hur hĂ€rligt som helst! 😍.
Sen klassiskt midsommarfirande innan grillkvĂ€ll hos mammas sĂ€rbo och blev visst vĂ€l sent innan mat- en dĂ„lig korv (sönderstekt och torr, absolut inte vĂ€rd sina 25 kr) och jordgubbstĂ„rta sedan tidig em Ă€r lite lite, tur man inte Ă€r diabetiker 🙃 men snaaart sĂ„! 😋.
 
Vepp, nu blöder det rejÀlt. Hittar inga kompresser heller. Lyckat.. Vetflex hade jag inte tillrÀckligt heller sÄ jag tog silvertejp en bit, bara för att hÄlla bandaget pÄ plats. Hmm.. funderar pÄ att tejpa fast fetvadd pÄ baksidan av vaden.
Jag skulle inte ha börjat röra i det -.-
Baserat pÄ din tidigare bild och att det blöder rejÀlt nu sÄ hade jag Äkt in med det. FÄtt det rengjort och omlagt igen.
 
Jamen det hÀr gick ju strÄlande - jag trodde att jag rÄkade klicka sÄ att det dÀr inte postades.. knasmobil. Korrigering:

Vaknade med ont i magen, som blev vĂ€ldigt ont, som snabbt blev vĂ€ldigt vĂ€ldigt ont i bĂ„de mage och rygg. (Åkte in pĂ„ inrĂ„dan frĂ„n 1177.) Det enda prov som inte var helt okej var urinprov, trolig njursten sĂ„vitt jag förstod pĂ„ lĂ€karen nĂ€r hen ringde nu i eftermiddag. Fick Ă„ka hem och sĂ„, Ă€r okej efter att ha fĂ„tt ordentlig smĂ€rtlindring etc.
Krya pÄ dig och hoppas du slipper ha mer ont! (Njursten gör sÄ jÀÀÀÀkla ont!)
 
SommarbĂ„l, grillat, en Briska jordgubb- och rabarbercider och sĂ„ tĂ„rta med jordgubbar igen 😄; pannacottatĂ„rta med jordgubbsspegel och fĂ€rska jordgubbar; det var ju sĂ„Ă„Ă„Ă„ gott med mangospegel i pĂ„skas sĂ„ ville testa göra en med jordgubbar dagen till Ă€ra 😍. Gott, gott! 😋
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bÀttre pÄ problemlösning. Och har man sÄna mÄl i livet sÄ...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: cassiopeja
·
KatthÀlsa Hej Jag provar att frÄga hÀr. SnÀlla inga pÄhopp, jag Àr hÀr för att be om tips o rÄd. Jag gör det bÀsta jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 488
HundtrÀning Hej pÄ er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan fÄ bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta instÀllning dvs lÀra...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte anvĂ€nts som permanentbostad pĂ„ de senaste “60+-ish” Ă„ren, och hade Ă€ven stĂ„tt helt lĂ€mnat Ă„t sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 413
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp