Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syster? Jag läste att det bara var pojkar? 🤔
För några veckor sedan så uttalade sig en släkting om att han trodde att barnen fortfarande kunde vara vid liv, eftersom ”den äldsta flickan är mycket intelligent, aktiv och stark”. Och äldsta barnet omnämndes som ”hon” i artikeln jag läste idag. Men det spelar ju inte så stor roll ! Det är en fantastisk bedrift och visar på kraften i att besitta dessa kunskaper och förmågor!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/de-forsvunna-barnen-i-amazonas-hittade
 
Syster? Jag läste att det bara var pojkar? 🤔
Det står "pojkarna" på DN: "Barnens släkting Fidencio Valencia säger att pojkarna var vana att vistas i regnskogen."
Och på Aftonbladet: "Men de fyra bröderna – 13, 9, 4 och 11 månader – överlevde och gav sig ut i djungeln ensamma i jakt på hjälp."
 
För några veckor sedan så uttalade sig en släkting om att han trodde att barnen fortfarande kunde vara vid liv, eftersom ”den äldsta flickan är mycket intelligent, aktiv och stark”. Och äldsta barnet omnämndes som ”hon” i artikeln jag läste idag. Men det spelar ju inte så stor roll ! Det är en fantastisk bedrift och visar på kraften i att besitta dessa kunskaper och förmågor!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/de-forsvunna-barnen-i-amazonas-hittade

Det står "pojkarna" på DN: "Barnens släkting Fidencio Valencia säger att pojkarna var vana att vistas i regnskogen."
Och på Aftonbladet: "Men de fyra bröderna – 13, 9, 4 och 11 månader – överlevde och gav sig ut i djungeln ensamma i jakt på hjälp."
Oavsett kön så verkar det äldsta syskonet vara nyckeln och jag hoppas att de alla får den vård och omsorg som behövs nu. Det hela startade ju med ett enormt trauma så de kan nog behöva en hel del hjälp framöver :heart
 
Det står "pojkarna" på DN: "Barnens släkting Fidencio Valencia säger att pojkarna var vana att vistas i regnskogen."
Och på Aftonbladet: "Men de fyra bröderna – 13, 9, 4 och 11 månader – överlevde och gav sig ut i djungeln ensamma i jakt på hjälp."
Läser också bröderna på de flesta nyhetsmedier. Undrar om SVT drabbats av någon språkförbistring i sin artikel, eller om resten av världen har missat det. Ingen som kan språket lite här som kan lyssna på klippet där samma släkting uttalar sig och det är bara ”hon”/”flickan” i varje mening enligt textöversättaren?

Enligt alla artiklar har det äldsta barnet ett colombianskt kvinnligt namn ”Lesly”.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/de-forsvunna-barnen-i-amazonas-hittade

(Dagens media-mysterium av akademisk karaktär :) )
 
Usel morgon
Tog en sömntablett igår, mot bättre vetande. Så morgonen har varit totalseg :meh: .
Ska plocka undan tabletterna och be om nåt annat. Fick oxascand tidigare och sov utmärkt på en halv tablett. Inga känningar morgonen efter.
Jag är ofta adrealinfylld på kvällen, med hjärtklappning, därav tabletter.
Det är ju inte ofta jagbehöver sömnhjälp, så det känns så ovärt när det förstör dagen efter.:rage:
 
Precis ett år sedan sambon var uppe på hästryggen så idag på pållans vilodag fick hon släpa runt på husse i max fem minuter barbacka I grimma och grimskaft I skritt och lite trav och det var säkrast jag höll i eftersom hon anser det inte finns tillräckligt med gräs I hagen (duktigt nerbetat så de betas ju lite för hand utanför hagen varje dag) så höll hon ju på att dra ner huvudet utanför stallplan och det vore ju onödigt om husse skulle åka över halsen ner i diket 😆😂.
Pållan var allt lite grinig när sambon satt upp- hon ville säkert in och få en skvätt lucern som hon får smaka av när hennes betydligt äldre hagkompis får sin hink eftersom han fick det före så när jag sen kollade sambons sits bakom hästen utanför stallet tog pålleloppan eget beslut och klev in- mat tack! 😆😅.
Hamnade visst i fel tråd..aja
 
Väntar på att sambon ska komma med kaffe. Signaturen Någon lyckades packa allt utom kaffe, så det blev lite kris här på morgonkvisten. Som tur är informerade Google om att det ligger ett café inte jättelångt härifrån, så hjälp är på väg. Annars har vi sovit gott i vårt lilla tält och det var så otroligt vackert här igår kväll :love:

IMG3478.jpg

(vad som inte syns på bilden är dock den helt enorma mängd knott som kom fram just vid den här tiden, då var vi väldigt glada att vi hade tagit med våra myggnät som man trär över huvudet för en riktigt dramatisk look :D)

Hade velat stanna en natt till men "tyvärr" är vi inbjudna till grannarna för att grilla, så det får bli en annan gång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 120
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp