Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Far ge mig sjalv en klapp pa axel efter an utmarkt dag.
Gjort bra ifran mig pa jobbet, har landat fort i nytt project och ny roll, dessutom hade jag matlada till bade lunch och middag. Sedan pole traning efter jobbet 19-20, sen hem, dush, hudvard, packa vaska och sen kvallsmacka medans jag gor en latt forberedelse for en informell jobbintervju imorgon klockan 5; kollar interna policies gallande en potentill konflikt med ett annat jobb jag har ansokt, samt kontakt med adlibris for att fa ett namn andrats sa att pappa kan hamta ut det for mig hemma i sverige.
Nu ar klockan 23 och jag ska bara gora en lista over morgondagen och arenden for helgen och sa ska vi snooosaaaa
 
Äntligen morgon! Jag är på väg mot huvudstan. Buss hemifrån vid 05 är ändå lite bättre än taxi vid 04 vilket inte är ovanligt. Sovmorgon är kanske att ta i men varje timme räknas.

Två arbetsdagar med kollegerna i Sundbyberg. Blir nog bra när jag väl är där.
 
Vaken och ska strax ta bussen till jobbet. Trött. Ledig fredag och måndag och ser fram emot det! Det behövs verkligen.

Åt lite havregrynsgröt till frukost, varmt och gott i kylan. Ska snöa i eftermiddag, hade tänkt handla på Ica online med hemleverans i eftermiddag men beslutade mig för att skjuta lite på det pga snön, ingen brådska ju.

Lära mig nytt på jobbet i dag, ska bli kul! Vill få koll på allt ju.

Nej nu kallar tandborsten, suck. Dags att skaka av sig morgonslöheten...
 
Även jag sov för länge idag. Drömde dessutom skitjobbiga mardrömmar och var tvungen att få kram av sambon för att orka lämna sängen när jag väl vaknade. Nu försöker jag äta frukost lite snabbare än vanligt för att hinna ta hundarna på en promenad innan jobbet...
 
Blev uppschasad ur sängen 45 minuter innan klockan ringde, av hund som behövde gå ut och bajsa. Tycker det är så himla jobbigt att hans mage är så instabil hela tiden, han skulle egentligen behöva äta strikt bara hundmat, hundgodis och ben, men han äter saker ute så det händer någon gång i månaden att han väcker mig på natten för att gå ut. Inte jätteofta men jag har svårt att hantera stresspåslaget som blir - vill inte att han skäller och väcker grannarna, vill inte att han bajsar inne, vill inte att han väcker barnen, vill såklart inte förlora viktig sömn själv… Igår fick han dock Zylkéne, ville prova det mot kloklippningsnervositeten, så jag tror att det är det som är boven. Zylkéne har hjälpt oss otroligt mycket med katten, men hunden kommer inte få det igen.

Idag blir säkert en bra dag. Ska plugga på förmiddagen, sedan ta stora till tandläkaren för snabbkontroll. Sedan hinner jag ta ut hunden en timme till innan lilla ska hämtas. Min favoritförskolepedagog jobbar idag, så jag ser fram emot att hämta/lämna, det blir alltid en trevlig pratstund.
 
Dags att gå upp och göra sig iordning. Ska köra bilen till verkstan sen. Tur nog bara en list som ska bytas, som går på garantin, så kommer inte kosta mig något.😅
Efter bilen är klar (borde gå relativt snabbt) ska jag passa på och se om jag hittar några bra täckbyxor att köpa när jag ändå är ute ock åker.
 
Har släpat mig till jobbet i dag.
Kanske aningen för tidigt? Vet inte men i går kände jag mig liksom typ återställd, lite host och snor kvar men rätt pigg.
I dag känner jag mig mer förkyld och sliten. Hostar mycket mer och bihålorna är nästan tjocka igen :cautious:
 
Blev visst lite ändrade planer. Väntar nu på att bilen ska bli klar, sen möta upp kollegan på jobb. Då det skulle gå relativt snabbt med bilen så skulle han åka före och hämta ut lite saker och påbörja.

Får se vad klockan blir när vi slutar för dagen om jag åker och tittar på byxor då eller om det blir en annan dag. Innan söndag vill jag helst ha ett par iallafall.😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
696
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
74 151
Senast: Unafraid
·
Svar
2 010
· Visningar
74 365
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 115
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp