Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från sjukgymnasten. Han satte nålar i nacken och sedan tryckte runt på ryggen och TENS. Fattar inte vad han gjort, jag kan knappt stå på benen eftersom jag är så yr, allt bara virvlar och jag kunde knappt ta mig hem. Dessutom var det som att gå i sirap. Ingenting hände fast jag gick och gick.

Börjar allvarligt fundera på om alla problemen jag haft med yrsel och att jag tuppar av kan ha något med nacken att göra. I helgen var jag också så yr att jag trillade ihop och fick kravla mig i säng.

Du behover fa nacken och ryggen rontgad och att en nevrolog klammer och kanner ...
Maken hade liknande problem fran nacken. Nar han tittade nerat mot hoger sida av kroppen domnade hela hogra sidan. Nar jag fick honom till en nevrolog som tog alla rontgenplatar man kan tanka sig ringde de in honom morgonen efter nar de tittat pa rontgen platarna.
Nar vi kom in i undersoknings rummet stod hans lakare dar med en stel krage som sattes pa omedelbart och overlakaren som ringde till nevro chirurgen han ville ha till operation. Maken fick stranga order att ha kragen pa alltid, aven nar han sov. Enda gangen han fick ta av den var nar han duschade.

Snalla du se till att en lakare far titta pa dig, det dar kan bli sa mycket varre om du inte kommer under vard.
 
Efter 16 år med körkort fick jag min första fortkörningsböter idag. Får dock vara tacksam över att trafikpolisen registrerade 7 km över gränsen istället för 20 km över gränsen, vilket hade varit sanningen. 😅 Nu får jag köra mina 14 mil till jobbet lagom fort i fortsättningen!
Vd på jobbet har 3 a4 sidor med böter genom åren. Varav 2 efter semestern. Han är än glad skattebetalare.
 
Inser att en del kollegor har en helt annan inställning till personligt ansvar, tack och lov för min bästa kollega som tog ett riktigt skitlass samtidigt som jag roddade med lite annat som andra borde ha gjort men inte har gjort.

Visst man kan vara sjuk, men om man har skjutit upp saker till sista minuten får man kanske lösa det även när man är sjuk, speciellt när man är frisk nog att resa bort över helgen för fysiskt ansträngande aktivitet.
 
Jag har hört att fartgupp helst ska tas i 70 för då tar inte avgassystemet i :D
Jag lovar jag har faktiskt inte provat :p
Min mans barndomskompis skulle se hur fort det gick att köra över ett speciellt gupp i barndomsbyn. Jag menar, varför köra så långsamt liksom. Han gasade på rejält med sin colt och slog sönder undertill och färgade hela vägen svart av olja och bilen fick flyttas där ifrån, gick inte att köra med, avgassystemet var dock helt :D Efter deras, och andras, framfart där så höjdes guppen ytterligare, med rätt bil kunde man ju faktiskt "flyga" över guppet från början. Det var då de också byggde gupp på "flygrakan" genom byn....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 345
Senast: Araminta
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 996
Tjatter Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 455
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Mattes gosefluff är glad att matte är hemma igen. Grannen är inte samma sak.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
71 386
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp