Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sista jag läste innan jag gick hem var ett mail skickat till mig och alla chefer som insinuerar att jag i princip favoriserar vissa och väljer ut vissa personer som jag vägrar hjälpa. Kul.
Får se i morgon om det blir skäll då...

Nu hemma och har nyss tittat på rivsåret som såg helt ok ut. Tvättat noga. Ser inte svullet ut, inte varmt, så kanske bara är armbågen som krånglar samtidigt då. Får ha koll på det där. :cautious:
 
Så stressig dag. Men det gick ihop sig tillslut, men nu är jag helt färdig. Måste få min lunch i tid, pallar inte att äta med alla andra. Svårt som idag när man måste förlita sig på andras planering och folk som inte kan hålla tiden. Samt en av våra extremt fyrkantiga läkare, han borde ju förstå mig men det går visst bara åt ena hållet 🙄

Ska in och göra mat nu. Hoppas inget annat går fel för det pallar jag inte idag!
 
Jag hade en förhoppning om att orka gå hem och sova i egen lägenhet ikväll, men så hade jag halvrå lök i maten till lunchen. Magen sa upp sig helt och jag fick gå extra på toa, sen sov jag 2 h. Vettefan om jag orkar nånstans ikväll :down:
 
Kuggade uppkörningen för att testledaren hade en dålig dag och var på dåligt humör. Tydligen ska man ligga så nära kanten att man nästan kör i diket med släpet när man kör på smal väg trots god sikt och inga möten...
Nu går det ju inte att argumentera med testledarna tyvärr.
Men jag hade starkt ifrågasatt hur h*n tänkte om att slicka diken med hästtransport t.ex. - med levande last är det inte många som tänker på hur snabbt en vikt kan förskjutas om det vill sig illa. Dålig testledare! :down:
 
Nu är soffan här! (@Squie visst var det vi som pratade seg soffleverans?)

Superschysst chaufför som körde pallen den stod på ända upp till ytterdörren (fast det tydligt stod leverans till tomtgräns). Hurra. Fint blev det och den är bekväm!

Mår som en total påse nötter. Brasa, katt och ljudbok.
Yepp. Det var jag. I mitt fall slutade det med att chefen för budföretaget körde ut soffan. O hjälpte mig ställa rätt den…way utanför vad han eg ska göra. 😁
 
Nu går det ju inte att argumentera med testledarna tyvärr.
Men jag hade starkt ifrågasatt hur h*n tänkte om att slicka diken med hästtransport t.ex. - med levande last är det inte många som tänker på hur snabbt en vikt kan förskjutas om det vill sig illa. Dålig testledare! :down:
Precis. Jag var tydlig med att jag inte höll med honom öht men fick bara till svar "jaha, det var ju synd".
 
Startade en surdeg igår som döptes till Hedvig, så nu sitter jag och tänker på matning och framtida goda bröd :banana:

Min första tanke kring ordet "surdeg" är "gammalt jobbigt ärende som blivit liggande/som hamnar på äldstalistorna och som orsakar dåligt samvete". Så jag hann tänka att det kanske är en bra strategi att döpa ett sådant till Hedvig, och skapa en mer personlig approach till att lösa arbetsuppgiften. Men goda bröd är ju alltid snäppet bättre än gamla arbetsuppgifter! Lycka till med Hedvig. :)
 
Yay. Ska snart åka Finlandsfärja, tycker det är skitläskigt och fick precis reklam på Facebook om någon dokumentär eller liknande om Estonia... eh. Nej tack. Jag vill inte höra talas om båtrelaterade olyckor!

Dagen innan min extremt flygrädda mamma skulle flyga med en kompis till Skottland började min dåvarande pojkvän att prata om Lockerbie. Jag sparkade honom faktiskt på benet under bordet då :rofl:
 
IMG_20231016_171635.jpg

Nyss hemkommen från en runda med enbart discar från Kastaplast. Fick min första par på den banan och är så nöjd :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 343
Senast: Araminta
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 980
Tjatter Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 455
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Mattes gosefluff är glad att matte är hemma igen. Grannen är inte samma sak.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
71 374
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp