Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
_20230927_013042.JPG

"Matte, jag SOV! Du VÄCKTE mig!"
 
Är vaken med huvudvärk.

Folk har börjat säga upp sig och jag vet inte om jag ska stanna eller bli konsult.

Kommunen har inte tidigare ansträngt sig för att folk ska stanna utan varit ganska tydliga med ”passar det inte finns det andra som vill jobba” (fast de lyckas ju inte anställa).
 
I dag har jag lart mig nagot nytt. Jag har sedan mitten pa September har det luktat skunk efter vagen utanfor jobbet. Det luktat bara skunk nar man kor forbi om nagon kort pa en skunk, eller en skunk har sprayat nagot aldeles forfarligt precis vid vagen och det mesta ligger kvar.

Nagon annan ifragasatte det i morse da det verkligen stank som om en skunk hade legat nyligen overkord mitt pa vagen. Det syntes ingen skunk, varken overkord eller springades ivag nagon stans.

Medan vi pratade om det kom en initierad person om forklarade mysteriet for oss ... Det visar sig att canabis luktar skunk nar den "processas" :cautious: Detta roker folk sedan och enligt utsago smakar det inte skunk ... och lunktar inte ens nar man roker ... 😳🤔 Well, det kanns bra att jag aldrig provat. Skunk lukt ar inte trevlig och ger absolut inte mersmak. 😶🙄
 
Är vaken med huvudvärk.

Folk har börjat säga upp sig och jag vet inte om jag ska stanna eller bli konsult.

Kommunen har inte tidigare ansträngt sig för att folk ska stanna utan varit ganska tydliga med ”passar det inte finns det andra som vill jobba” (fast de lyckas ju inte anställa).
Det brukar ju tyvärr betyda något när person efter person går.
Var rädd om dig.
 
Ute är det helt svart. Tycker egentligen att det är mysigt men min kropp tror att det är natt.
Lönedag och det känns liksom alltid trevligt!
 
I dag har jag lart mig nagot nytt. Jag har sedan mitten pa September har det luktat skunk efter vagen utanfor jobbet. Det luktat bara skunk nar man kor forbi om nagon kort pa en skunk, eller en skunk har sprayat nagot aldeles forfarligt precis vid vagen och det mesta ligger kvar.

Nagon annan ifragasatte det i morse da det verkligen stank som om en skunk hade legat nyligen overkord mitt pa vagen. Det syntes ingen skunk, varken overkord eller springades ivag nagon stans.

Medan vi pratade om det kom en initierad person om forklarade mysteriet for oss ... Det visar sig att canabis luktar skunk nar den "processas" :cautious: Detta roker folk sedan och enligt utsago smakar det inte skunk ... och lunktar inte ens nar man roker ... 😳🤔 Well, det kanns bra att jag aldrig provat. Skunk lukt ar inte trevlig och ger absolut inte mersmak. 😶🙄

Det luktar jättemycket när folk röker. Jag kan känna när folk går förbi utanför och röker på. Väldigt tydlig doft.
 
Helt fantastisk interaktion denna morgon med en gammal fransk peaugot som stod brevid mig inne i en "bike box" vid trafikljus (allsta dar stopplinjen for bilar ligger bakom stopplinjen for cyklister).
Foraren vevar ner rutan och ropar nagot till mig, jag hor dem inte riktigt, sa ber dem att uprepa, varpa de pekar framat med armen och fragar "London?"
"Yep, straight ahead" svarar jag och undrar och hoppas att de navigerat hela vagen fran frankrike genom att bara fraga cyklister och fotgangare langs med vagen. Valdigt nyfiken pa vart de var pa vag nagonstans!
(De var redan ganska langt inne i London, vi mottes i Brixton, sa bara ett par km fran floden).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 344
Senast: Araminta
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 987
Tjatter Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 455
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Mattes gosefluff är glad att matte är hemma igen. Grannen är inte samma sak.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
71 376
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Problemhund
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp