Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Jag trodde jag var klar med julklapparna i november, alltså i god tid. Men icke. Nu kom vi på att vi inte köpt något till svågers barn och till julklappsspel med makens familj. Suck, suck. Ut och handla igen då. Vad sjutton ska vi hitta på till det där spelet?! Barnen fixade vi snabbt igår, svärmor visste vad de önskade sig så vi kunde ordna det relativt enkelt.
Jag hatar att köpa julklappar..
 
Suck. Jag trodde jag var klar med julklapparna i november, alltså i god tid. Men icke. Nu kom vi på att vi inte köpt något till svågers barn och till julklappsspel med makens familj. Suck, suck. Ut och handla igen då. Vad sjutton ska vi hitta på till det där spelet?! Barnen fixade vi snabbt igår, svärmor visste vad de önskade sig så vi kunde ordna det relativt enkelt.
Jag hatar att köpa julklappar..
Vad har ni för bestämmelser vid julklappsspelet? Vi kör dels på sånt vi har fått som vi inte vill ha själva, eller sånt som ligger hemma och skräpar och dels köper vi något som kan passa alla. Typ choklad. I och med att det är många golfare med så brukar det även vara golfgrejer. 🙄
Ett exempel fick jag en temugg med jultema av min mamma, så långt ifrån jag som man kan komma. Men barnens kusin blev överlycklig och skickar bild varje jul på muggen med varm choklad och grädde. :)
 
Vad har ni för bestämmelser vid julklappsspelet? Vi kör dels på sånt vi har fått som vi inte vill ha själva, eller sånt som ligger hemma och skräpar och dels köper vi något som kan passa alla. Typ choklad. I och med att det är många golfare med så brukar det även vara golfgrejer. 🙄
Ett exempel fick jag en temugg med jultema av min mamma, så långt ifrån jag som man kan komma. Men barnens kusin blev överlycklig och skickar bild varje jul på muggen med varm choklad och grädde. :)

De kör på två klappar, en för femtio och en för hundra kronor.

Jag tänker mig typ superpresentkort och kaffe.
 
Halvligger i sedvanlig ordning i schäslongen och dricker kaffe.
Ryktet om den festliga julaftonen verkar sprida sig. Folk hör av sig hela tiden och vill haka på! Kul! Kan nog bli en skön blandning av festligt folk!
 
Barnet har badat och jag har bestämt mig för ”sportklockan” med musik, så ska ordna returen av den andra under dagen.

Barnets och min uppgift idag är att sortera alla rena kläder. Jag har en känsla av att jag kommer göra det mesta 🤷‍♀️😅
 
Omg satte precis kaffet i halsen. 22 år av väntan är över! 🤷🏼‍♀️😂
Eller ok: stackars Colin då ....

7F3170A8-D002-4E08-AB1D-CD88D9BBA94B.jpeg
 
Gjorde lussekatter på dinkelmjöl i veckan och var lite orolig över att de inte jäste som jag hoppats, efter två jäs-turer kom de igång i ugnen dock, fluffade till sig och blev jättefina. Nu går jag och snattar lussekatt ut frysen dagarna i ända och har bestämt att de inte är så himla onyttiga egentligen, typ nästan som en broccoli, de är ju faktiskt av dinkel!
 
Har saffranskaka i ugnen (behövde göra av med bakgrejerna, hatar när en stor hög torrvaror blir stående i skåpet..). Inser att åtminstone en tredjedel av min frys kommer att vara fylld med kakor etc efter idag..oh well! Nästan klar i tvättstugan, ska ner och byta lass i torktumlaren för sista gången nu - yay! Grymt spännande inlägg från mig idag, ojojoj! :laugh:
 
Har saffranskaka i ugnen (behövde göra av med bakgrejerna, hatar när en stor hög torrvaror blir stående i skåpet..). Inser att åtminstone en tredjedel av min frys kommer att vara fylld med kakor etc efter idag..oh well! Nästan klar i tvättstugan, ska ner och byta lass i torktumlaren för sista gången nu - yay! Grymt spännande inlägg från mig idag, ojojoj! :laugh:

Om du får lite trångt i frysen så är det helt okej att skicka hit några kakor. Eller många kakor. Eller för den delen alla kakor :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 528
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
62 63 64
Svar
1 266
· Visningar
35 487
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 097
Svar
2 002
· Visningar
65 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp