Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så typiskt. Skulle just sätta igång med lussekattsbaket och mjölken är sur! :mad: Funderar på att gå och inhandla några lussebullar istället. Alla affärer förutom en bit utanför Bollnäs är stängda.
 
Försöker ignorera vädret och mörkret. Kört ut en ny bal till lösdriften, sladdad simbanan (tidigare ridbanan) och nu ska det mockas ligghall och boxar när jag druckit upp mitt kaffe.
Maken skyfflar bort lera utanför ligghallarna under tiden. Ack det glamourösa livet som hästägare!
 
Försöker ignorera vädret och mörkret. Kört ut en ny bal till lösdriften, sladdad simbanan (tidigare ridbanan) och nu ska det mockas ligghall och boxar när jag druckit upp mitt kaffe.
Maken skyfflar bort lera utanför ligghallarna under tiden. Ack det glamourösa livet som hästägare!
När jag läser detta så saknar jag INTE det livet igen :angel:
(men saknar hästarna varje dag :()
 
Men alltså... går till min lilla Oriental runt hörnet, ingen yoghurt! Kunden före köpte två sista. Blir så sur att jag går till kondis där de faktiskt har kvar lussekatter som ser goda ut. Köper tre stycken i rent trots. Tänker att jag är halvvägs till andra orientalen som är lite större. Går dit för att se om de har yoghurt. Och de har inte bara yoghurt utan mjölk och paprikamix också! De har dessutom frysta lammbitar så jag kan göra dillkött.

Så smarta killar (på större orientalen) efter att Tempo stängde har det inte funnits en mataffär i centrala Bollnäs så de har uppenbarligen utökat och gör det fortfarande, tar in 'svenska' varor till bra priser och har bra öppettider. Om nu bara alla pensionärer vågar sig dit så gissar jag att de har en lönsam verksamhet som kommer bli mer lönsam i framtiden. :up:
 
Känner mig väldigt... blommig.

Har blommiga byxor, blommig topp och örhängen i form av blommor.
Utan vidare tanke bakom -det bara blev så.
Smuttar på whiskey och väntar på bättre tider.
Eller nja. Väntar på en person som EVENTUELLT kommer. Skriver eventuellt för har noll förhoppning om att så sker.
 
Jag smälter rester från värmeljus i en gammal kastrull och häller upp lite grann i glasen. Sticker ner ett delat kronljus och låter det fastna ordentligt i det stelnande paraffinet. Sen på med resten av det smälta värmeljusen.
Nu är det bara att elda!
ok, får prova med det.
Kan det funka med rester från blockljus med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 761
Senast: Mia_R
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
90 91 92
Svar
1 827
· Visningar
52 431
Senast: Asko
·
Svar
2 002
· Visningar
63 921
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
776
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp