Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir gråtfärdig av detta väder. Jag vet att man ska inte klaga.
Jag vet att jag alltid sagt att jag föredrar detta framför vinter men nu vet jag faktiskt inte. Hade varit perfekt om det inte bara regnade så mycket varje dag.
Visst att fylla vatten, mocka boxar, höpåsar som tar hundra år (:wtf:) osv osv.
Men att behöva fastna konstant med kärran efter att ha mockat ut utedriften och upp för backen tar knäcken på mig

Fast det är inte vinter... det är någon märklig variant av förlängd höst :cautious:
 
Fast det är inte vinter... det är någon märklig variant av förlängd höst :cautious:
Hos oss har det varit en variant av evigt mörker och syndafloden. Jag blir också helt deprimerad av detta och jag pallar ärligt talat inte med leran mer. Jag har liksom fått nog! :wtf: Jag går snart och lägger mig och ringer in Poolia eller Seniorpoolen eller något för att sköta mina hästar och andra djur. Mitt vanliga jobb kan jag ju sjukskriva mig i från i värsta fall.

Jag är så trött på skiten. Vi som aldrig har speciellt lerigt i hagarna, även vid plusgrader vintertid, har gegga nu. Allt är lerigt och vi drar in enorma mängder lera så hela huset är fan lerigt också. :crazy:
 
Hos oss har det varit en variant av evigt mörker och syndafloden. Jag blir också helt deprimerad av detta och jag pallar ärligt talat inte med leran mer. Jag har liksom fått nog! :wtf: Jag går snart och lägger mig och ringer in Poolia eller Seniorpoolen eller något för att sköta mina hästar och andra djur. Mitt vanliga jobb kan jag ju sjukskriva mig i från i värsta fall.

Jag är så trött på skiten. Vi som aldrig har speciellt lerigt i hagarna, även vid plusgrader vintertid, har gegga nu. Allt är lerigt och vi drar in enorma mängder lera så hela huset är fan lerigt också. :crazy:

Den här årstiden är jag glad att jag inte har häst längre... och speciellt i år för det är verkligen "gå i leran och sörja". Det började ju bra här med kyla så jag trodde det skulle bli bra tjäle innan det kom snö men det sket ju sig rejält...
 
Det regnar en hel massa har ocksa, och det ar LERA overallt. Jag har aldrig innan jag kom till Oregon upplevt att jag forsokte ga over en grasmatta som lag i en svag sluttning och hela graset, rotter och allt, gled med mig, sakta men bestamt cirka tio meter nerfor en svag sluttning och lamnade en jamn fin sluttning av lera. :cautious:
MEN ... aven om det regnar jattemycket har och leran ar tamligen vedervardig sa skiner solen i stort sett varje dag ... mellan regnskurarna. :p
 
Ugh, vet inte om jag börjar ignorera väckarklockan eller om jag glömde sätta på den igår kväll :crazy: råkade försova mig idag i vilket fall som helst. Men kom åtminstone bara en halvtimme försent, dock så satte jag mig nu i matsalen och äter frukost :angel: hann ju inte med det :cautious:
 
Fick förlängt tre veckor. Hur många visstidsanställningar kan man ha på följd? Ska ringa facket med och fråga givetvis.
Hoppas verkligen ett av alla jobb jag sökt hör av dig!
 
Blir gråtfärdig av detta väder. Jag vet att man ska inte klaga.
Jag vet att jag alltid sagt att jag föredrar detta framför vinter men nu vet jag faktiskt inte. Hade varit perfekt om det inte bara regnade så mycket varje dag.
Visst att fylla vatten, mocka boxar, höpåsar som tar hundra år (:wtf:) osv osv.
Men att behöva fastna konstant med kärran efter att ha mockat ut utedriften och upp för backen tar knäcken på mig
Du är inte ensam. JAg har lyckats ignorera mörkret rätt länge men nu har jag lagt ner allt icke-nödvändigt. Orkar inte.
Om det åtminstone kunde vara lite ljus på dagarna vore det lättare..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 606
Senast: Mia_R
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
71 72 73
Svar
1 458
· Visningar
41 774
Svar
2 002
· Visningar
63 685
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
775
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp