Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått det nya försäkringsbeskedet på hästen och de har höjt premien :meh: men frågan är om jag ska ta bort livvärdet eller om det ska höjas.

Känns spontant sällan värt med livförsäkring. Vi har alltid haft endast veterinärvård på våra. På äldre hästar inte ens veterinärvård. Vi köpte en gång en häst som var livförsäkrad för 500 000. Jävligt dyr premie (och säljaren hade fler hästar som troligen hade samma typ av försäkring).
Har även negativ erfarenhet av att försäkringsbolagen inte är så villiga att betala ut en högre livförsäkring vilket innebär att det finns risk att hästar utsätts för onödigt lidande tex plågsamma och långdragna behandlingar där man som ägare hellre hade avlivat för hästens skull men kanske väljer att inte göra det om försäkringsbolaget inte betalar ut premien.
 
Godkänd på min tenta. Fy fan va skönt. Nu ska jag fixa litteraturseminarium och ställa lite smarta frågor imorgon bara så kan jag komma ned i varv över just mina studier över julen i alla fall. Det finns ju annat att jaga upp sig över istället, typ mitt jobb.

...och Tory vann jordskredsseger i England. Det är väl egentligen en helt egen tråd, men nu är det för sent för det och jag ska upp scheisse-tidigt imorgon så jag pallar inte en brexitdiskussion.
 
Känns spontant sällan värt med livförsäkring. Vi har alltid haft endast veterinärvård på våra. På äldre hästar inte ens veterinärvård. Vi köpte en gång en häst som var livförsäkrad för 500 000. Jävligt dyr premie (och säljaren hade fler hästar som troligen hade samma typ av försäkring).
Har även negativ erfarenhet av att försäkringsbolagen inte är så villiga att betala ut en högre livförsäkring vilket innebär att det finns risk att hästar utsätts för onödigt lidande tex plågsamma och långdragna behandlingar där man som ägare hellre hade avlivat för hästens skull men kanske väljer att inte göra det om försäkringsbolaget inte betalar ut premien.
Nu varande livvärdet täcker inte ens en avlivning, därför jag funderar på att höja.
 
@Lager re Tories blir jag så deppad att jag tom överväger att sluta titta på Great British Bakeoff i protest.

Lagar middag och har ändrat om lite i receptet så det blir mer kinesens snabba vitkål än matvete. Men det går nog ner ändå.
 
Känns alltid såååå himla långt med jobbpass 12-21 men det gick när man väl var igång. Nåja. Dags att vända kudden; jobbdags imorgon innan två lediga dagar 😊.
 
Vi byggde koja under matsalsbordet med ungarna förut och då kom dom på att dom skulle sova där. Och jag är inte riktigt föräldern som säger nej till sånt utan barn ska få göra sånt kul så länge dom har lust till det, så nu ligger dom där och snarkar ikapp och sover som grisar 😅 🥰 Jag kryper dock ner i vanliga sängen för min rygg orkar inte med att ha för hårt underlag😅
 
Blir gråtfärdig av detta väder. Jag vet att man ska inte klaga.
Jag vet att jag alltid sagt att jag föredrar detta framför vinter men nu vet jag faktiskt inte. Hade varit perfekt om det inte bara regnade så mycket varje dag.
Visst att fylla vatten, mocka boxar, höpåsar som tar hundra år (:wtf:) osv osv.
Men att behöva fastna konstant med kärran efter att ha mockat ut utedriften och upp för backen tar knäcken på mig
 
Vi byggde koja under matsalsbordet med ungarna förut och då kom dom på att dom skulle sova där. Och jag är inte riktigt föräldern som säger nej till sånt utan barn ska få göra sånt kul så länge dom har lust till det, så nu ligger dom där och snarkar ikapp och sover som grisar 😅 🥰 Jag kryper dock ner i vanliga sängen för min rygg orkar inte med att ha för hårt underlag😅
Så gosigt 😃!
 
Löser av en kollega i BVC och har precis pratat med 25-åringen. Han skulle kolla på ett par avsnitt av Brottsjournalen och sen sova.
Vi kommer knappt träffas på två veckor nu :( Imorgon är han ledig men ska först på rättegång och sen hjälpa sin bror att flytta. Sen jobbar han dag onsdag, torsdag och fredag.
Jag går av nätterna på fredag morgon och efter lunch åker jag norrut för skidåkning. Kommer hem sent fredag kväll veckan därpå. Då ska han ha åkt hem till mig och sover där så vi åtminstone får sova några timmar. Han går upp typ 5 på lördag morgon och jobbar dag lördag och söndag. Jag gör nätter och går av måndag morgon 30 december. Sen ska vi umgås i typ två dygn innan det är jobb igen :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
88 89 90
Svar
1 790
· Visningar
52 368
Svar
2 002
· Visningar
62 875
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
730
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 697
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp