Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt skakig och mår illa. Var och handlade blommor på Blomsterlandet. Trillade över en vagn där och föll handlöst och slog i huvudet. Var på väg längre bak i bussen på vägen hem när jag trillade för andra gången, lika handlöst. Bara att jag slog i ena kinden och tänderna mot läppen så ser ut som någon misshandlat mig. Det gör inte så ont längre så är bara mjukdelar. Lyckades dessutom slå mig i armbågen.

Snart kommer jag ha slagit i huvudet lika många gånger som en hockeyspelare tacklas. Har lite svårt att fokusera och mår som sagt riktigt illa och hela kroppen känns som överkokt spaghetti.

Lyckades dock rädda blommorna från att krossas tack och lov. När jag känner mig bättre ska jag börja plantera. Har dock inte köpt alla så det får bli en vända till i veckan.
 
Jag är helt skakig och mår illa. Var och handlade blommor på Blomsterlandet. Trillade över en vagn där och föll handlöst och slog i huvudet. Var på väg längre bak i bussen på vägen hem när jag trillade för andra gången, lika handlöst. Bara att jag slog i ena kinden och tänderna mot läppen så ser ut som någon misshandlat mig. Det gör inte så ont längre så är bara mjukdelar. Lyckades dessutom slå mig i armbågen.

Snart kommer jag ha slagit i huvudet lika många gånger som en hockeyspelare tacklas. Har lite svårt att fokusera och mår som sagt riktigt illa och hela kroppen känns som överkokt spaghetti.

Lyckades dock rädda blommorna från att krossas tack och lov. När jag känner mig bättre ska jag börja plantera. Har dock inte köpt alla så det får bli en vända till i veckan.
Hjärnskakning?
 
20240511_133746.jpg

Eurovision redo!
 
Dricker kaffe efter maten och försöker få minsta barnet att vila lite. Blir strax en tur till tvättstugan och sen utelek en stund. Även ta en sväng förbi Pressbyrån och köpa glass, smidigt när fyra personer ska ha glass och det är 50% på priset :laugh:
Jag tänkte det för någon dag sedan när jag stod och väntade på bussen. Tänk om det fanns när mina barn var små! Det blir ju dyrt med glass sådär när man är ute och far när man är ensam med tre barn och ska få det att gå runt och ändå vill unna sig något ibland när man är ute på utfärder. Halva priset är ju utmärkt ändå!
 
Har varit i affären och pantat, slängt kartonger, hämtat mitt paket och handlat lite. Testade mina rullor (förlåt, rullskridskor, om någon stör sig på förkortningar) lite snabbt förstås och de passar samt det var inte fullt så omöjligt att stå på dem som man skulle tro. Jag åkte mycket som ung tonåring och var bra på det, men det är ju rätt många år sedan. Var vingligt, det lilla jag testade, men det kändes bättre redan varv 2.

Spionen dock tyckte det riktigt märkligt att ha hjul på fötterna och skällde ut mig totalt samtidigt som han började med zoomies. Han får vänja sig, jag ska så småningom åka efter honom ju :D Nu har jag rullskridskor, hjälm och skydd. Bara att åka. Folk som ser mig kommer tro jag är dum i huvudet. Det är jag kanske också.

Hittade billig fläskytterfilé i frysdisken, med kort datum så billigare, så det blir det till middag i dag tänkte jag. Chokladbollens dag så kanske är det i dag jag ska orka mig för att göra chokladbollar av det där speciella receptet på FB? Den som lever får se :D
 
Varit ute och handlat blommor, mat, grillkol, en ny Baden-Baden då ena gått sönder, kattmat och hönsfoder. Hästarna vattnade. Nu lite slappa i väntan på att jag kan hälla ut kolen och sen ska vi äta middag ute med lite vin. Jag ska dra fram gräsklipparen och kämpa lite med gräsmatta senare.
 
Jag tänkte det för någon dag sedan när jag stod och väntade på bussen. Tänk om det fanns när mina barn var små! Det blir ju dyrt med glass sådär när man är ute och far när man är ensam med tre barn och ska få det att gå runt och ändå vill unna sig något ibland när man är ute på utfärder. Halva priset är ju utmärkt ändå!

Det är bara under en begränsad period som det är halva priset, och detta är sista veckan. Men ändå väldigt bra eftersom det varit glassväder :)
 
@MJLee Vila och var rädd om dig!

Det låter som att du säkert varit med förut och har koll. Men av välmening, skickar jag vidare rådgivningen som jag fick senast :heart .
När jag föll platt bakåt i vintras (halkade på is och drämde i bakhuvudet ordentligt i marken), ringde jag 1177. Jag mådde illa och var yr. Rådet jag fick var att vila, och om illamåendet höll i sig dagen efter så skulle jag åka in till akuten för undersökning av eventuell hjärnskakning. Likadant om symptomen blev värre under kvällen - jag ramlade sent på eftermiddagen.
(Gillar för övrigt att sjuksköterskan på riktigt sa åt mig att jag skulle åka till akuten om jag började krampa eller liknande. No shit, liksom... :idea:)
 
Behöver gå till Willys men är så himla seg. Blir nog närmaste affär i stället.
Picadelisallad och Trocadero känns som en bra idé.
Tror faktiskt jag ska köpa chips till ikväll. Fast de försvinner nog innan kvällen ...
:rolleyes:
 
Livet är en smula orättvist tycker jag! :cautious:
/längtar efter sommartemperaturer!!

Jag maste erkanna att vi inte hunnit vanja oss riktigt annu. Det var 27*C inne nar vi gick och la oss och vi hade glomt att satta pa AC:n ... Da sovrummet hade dorren stangd och fonstret som ligger mot norr oppet var det betydligt svalare, dar och vi debaterade livligt en stund om vi skulle stanga fonstret och satta pa AC:n eller bara ha det sa, tills vi bestamde att satta pa AC:n for nagon timma for att driva ner temperaturen nagon grad innan vi dackade. Kompromisser, kompromisser :D

Just nu, 7 pa morgonen ar det 14*C, men vantad dags temperatur ar 28*C. Life is good! Men AC:n aker pa lite tidigare i kvall!:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 440
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 168
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp