Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på nyheter efter social distansering i tältmiljö.

Snälla Jimmy Åkesson. Tegnell kan inte avgå. Han är en tjänsteman och inte folkvald.

Snälla demostrationståg i Göteborg. Att bruka våld mot poliser i ett demonstrationståg mot polisvåld känns lite... efterblivet.
 
Pratzde med en god vän i telefon..Vi pratade om isoleringen som är och hur plågsamt det är att itne få träffa folk, inte få röra vid någon och inte få vara social.

Det händer att jag måste harkla mig och provprata innan jag svarar i telefon för att jag inte pratat på flera dagar. Det är bättre nu när jag har hunden. Jag pratar i alla fall med honom. Även om det är rätt enstavigt.

Jag vill bara att det här ska ta slut. Fast å andra sidan är det kanske en bra träning tills jag blir gammal och sitter hemma och ser fram emot hemtjänstbesöken. Suck.
 
Tröttnade på kokogrannarna och gick helt sonika ner till frugan på första våningen eftersom jag såg att hennes mans bil var borta. Frågade vad som egentligen hände i går.

Tydligen har mannen bakom fönstret öppnat fönstret och vrålat åt hennes barn att de ska hålla käften etc och sedan ställt sig och filmat dem. 🙄 Stackarn har varit helt jäkla livrädd varenda gång mannen bakom fönstret stått och vrålat och haft sig. Hon har varit ensam hela dagen dessutom och inte vågat gå och handla eftersom han gått runt huset och haft sig. Så hon fick en liter mjölk av mig och sa att om hon behöver kan hon skrika i trappen eller springa upp till mig så öppnar jag för henne. Hon kunde inte svenska så bra men vi kunde kommunicera bra på serbiska/engelska/svenska/viftspråk :D Det var inte hennes man som var idiotiskt hotfull i går utan en släkting som bor hos dem i några veckor nu. Hennes man och den idiotiska släktingen är iväg och badar med barnen och ska komma hem om någon timme.

Gick sedan och plingade på hos personen som bor ovanför mannen bakom fönstret. Hennes version var precis så som grannens var. Hon berättade även att mannen bakom fönstret är knarkare och röker gräs 24/7, samt verkar handla lite på sidan med andra droger. Hon har ringt polisen om honom flertalet gånger och även hyresvärden, men inte fått så mycket respons. Mannen bakom fönstret brukar skrika, kasta saker omkring sig och bete sig allmänt aggressivt så hon tycker det är jobbigt att komma hem och gå hemifrån eftersom hon inte vet om han kommer vara i porten.

Får se hur detta utvecklar sig. Alltid spännande sånt här. Kan bli att det går hett till när mannen, släktingen och barnen kommer hem från badet. :banghead:

Kan inte folk bara samla på bokmärken i stället?
 
Tittar på mina spännande grannar.

I går kväll lekte grannens barn högljutt ute, det slutade abrupt och jag tänkte att det var ju underligt. Tills jag ser grannen på 1a våningens flicka komma gående med sin pappa, grannen på 2a våningen samt 3 andra randoms. Flickan pekar på ett fönster på 1a våningen och springer därifrån. 3/5 stora arga män drar ut sina ihopfällbara batonger :confused:
3 män börjar banka på fönstret flickan pekat på medan de andra två startar en bil och står med motorn på invid. Mannen som bor på 1a våningen är extremt hotfull och säger att han ska vänta på vem det nu är innanför fönstret hela natten, att någon gång måste han komma ut, och då ska han dö.
Tittar roat på och skriver ner deras registreringsskylt ifall att. De håller på i cirka en timme med att banka på fönstret och hota någon där inne till livet.
Sedan kommer grannens fru på våning 1 ut och säger åt sin man att sluta fjanta runt och komma hem. Varpå mannen lommar hemåt medan han säger att alla som tittar genom fönstren är jävla fittor. 🙄

Så nu. Nu står mannen som var innanför fönstret ute och skriker. Han vill att de som hotade honom i går ska komma ut och stå för det de gjorde i går. Skriker om att han är livrädd att bo kvar och så vidare. Ingen kommer ut. Annan random granne säger åt honom att sluta skrika så där på morgonen, han blir arg på random granne och ska anmäla den grannen.

Vad har mannen bakom fönstret gjort då? Jo han har snällt sagt åt grannen på 1a våningens barn att dämpa sig när de lekte i går. Grannen på 2a våningen hävdar att han sagt det otrevligt och även fotat/filmat barnen.
Drama in the ghetto :D
Jösses! Men... ”tittar roat på”, ungefär där hade jag nog ringt polisen O_o
 
Tröttnade på kokogrannarna och gick helt sonika ner till frugan på första våningen eftersom jag såg att hennes mans bil var borta. Frågade vad som egentligen hände i går.

Tydligen har mannen bakom fönstret öppnat fönstret och vrålat åt hennes barn att de ska hålla käften etc och sedan ställt sig och filmat dem. 🙄 Stackarn har varit helt jäkla livrädd varenda gång mannen bakom fönstret stått och vrålat och haft sig. Hon har varit ensam hela dagen dessutom och inte vågat gå och handla eftersom han gått runt huset och haft sig. Så hon fick en liter mjölk av mig och sa att om hon behöver kan hon skrika i trappen eller springa upp till mig så öppnar jag för henne. Hon kunde inte svenska så bra men vi kunde kommunicera bra på serbiska/engelska/svenska/viftspråk :D Det var inte hennes man som var idiotiskt hotfull i går utan en släkting som bor hos dem i några veckor nu. Hennes man och den idiotiska släktingen är iväg och badar med barnen och ska komma hem om någon timme.

Gick sedan och plingade på hos personen som bor ovanför mannen bakom fönstret. Hennes version var precis så som grannens var. Hon berättade även att mannen bakom fönstret är knarkare och röker gräs 24/7, samt verkar handla lite på sidan med andra droger. Hon har ringt polisen om honom flertalet gånger och även hyresvärden, men inte fått så mycket respons. Mannen bakom fönstret brukar skrika, kasta saker omkring sig och bete sig allmänt aggressivt så hon tycker det är jobbigt att komma hem och gå hemifrån eftersom hon inte vet om han kommer vara i porten.

Får se hur detta utvecklar sig. Alltid spännande sånt här. Kan bli att det går hett till när mannen, släktingen och barnen kommer hem från badet. :banghead:

Kan inte folk bara samla på bokmärken i stället?
Så himla fint att du pratade med kvinnan. Och erbjöd dig att hjälpa. :bow:
 
Gjorde nått knas med foten tidigare i veckan. Troligtvis överansträngde den på jobbet där jag gick mycket i fel skor. Nu har värken succesivt ökat under hela helgen och nu kan jag inte gå alls! Det ilar och pulserar nästan ända upp till knät och foten är svullen, röd och varm på fotknölen ovanför hålfoten.
Fanfanfan. Jag har inte tid och råd med sjukskrivning.
Sitter med foten i högläge nu och surar :mad:
 
Gjorde nått knas med foten tidigare i veckan. Troligtvis överansträngde den på jobbet där jag gick mycket i fel skor. Nu har värken succesivt ökat under hela helgen och nu kan jag inte gå alls! Det ilar och pulserar nästan ända upp till knät och foten är svullen, röd och varm på fotknölen ovanför hålfoten.
Fanfanfan. Jag har inte tid och råd med sjukskrivning.
Sitter med foten i högläge nu och surar :mad:
Har du någon arnika hemma?
Alternativt spola med kallvatten och bandagera direkt efter det.
Bra med högläge som du har 👍
 
Gjorde nått knas med foten tidigare i veckan. Troligtvis överansträngde den på jobbet där jag gick mycket i fel skor. Nu har värken succesivt ökat under hela helgen och nu kan jag inte gå alls! Det ilar och pulserar nästan ända upp till knät och foten är svullen, röd och varm på fotknölen ovanför hålfoten.
Fanfanfan. Jag har inte tid och råd med sjukskrivning.
Sitter med foten i högläge nu och surar :mad:
Det lät inget vidare,kanske läge för att ringa vc imorgon?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
846
· Visningar
45 432
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 199
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp