Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
CE69F635-D079-4EB6-8B0B-C47D7F398976.jpeg
 
Tvättat matta i den läskiga maskinen i källaren
Det gick bra
Så nu ska den stora vita tvättas.
Sen har jag handlat lite saker till skolavslutningen
Funderar på att dricka mer kaffe, sedan diska och laga mat
 
Tog en längre tur på min äldsta häst under förmiddagen, bara jag och han 🥰
Fick följe av mina barn sista 1,5 km då dom skulle gå hem från kompisarna precis då:D

Nu har marsvinen fått springa ute i köket bra länge och deras bur har blivit städat. Ungarna ska rida de andra två hästarna nu så jag och hunden får oss en promenad.
 
@godisklubba Jag ber om ursäkt på förhand för att det här kan låta lite hårt/plumpt nu.. Men jag tycker att det låter som att din far behöver skaffa sig lite ryggrad och lära sig att ta sitt förbannade ansvar som vuxen och som förälder. Skärpning. :mad:
Jag kan inte annat än att hålla med.

Min bror har börjat titta på bonusfamiljen och pappa tittade med honom. Nyss kom pappa in till mig och frågar om jag har sett bonusfamiljen. Vilket jag har... följt av "gud vilken tur att våran familj inte är sån, vem f-n hade orkat med att leva i det kaoset?"

Ja men precis, vi är bara en rak kopia av dem familjen x10. Typ. Vilken tur att vi inte är som den familjen, ellerhur? :meh:
Sen skrattade han åt ena karaktären och sa något i stil med "kommer du ihåg när dåren med ADHD gjorde X". Ja du pappa, du har bara en son med ADHD. Kanske dags att skaffa sig lite perspektiv?

Sånna saker händer här HELA TIDEN, VARJE DAG. Gah :banghead:
 
Jag har tvättat! Olé! Brukar aldrig göra det själv men nu hade jag några röda plagg som behövde tvättas, bl.a. ett par byxor som jag tänker lämna in för uppläggning. Har tre likadana i olika färger, fastän jag valde kort benlängd så är de för långa. Irriterande när man måste vika upp/in och stoppa ner i skorna för att inte trampa på dem.
Intressant vá? :p

Just nu dricker jag Trocadero zero och ser ”my 600-Lb.- life”.
Är glad att jag åtminstone inte väger runt 300 kg som de i programmet men deppar över att jag börjat vräka i mig godis igen. :(
 
Grannfejden fortsätter. Gubben bakom fönstret har varit här ett tiotal gånger och vrålat åt grannarna på 1a och 2a våningen att de ska komma ut och prata.
Han sätter sig 20 minuter per gång på en sten utanför och läser någon bok medan han muttrar för sig själv.
Får se om det blir något av det här eller om batongherrarna fick en åthutning av frugorna i går och inte vågar annat än att ignorera gubben bakom fönstret. 🙄
 
Håller koll så att kvarterets pensionärer inte försvinner såhär i coronatider. Två dars frånvaro i rad och jag ringer polisen. Undra dock vad jag ska säga? ”Öhhh taxtanten är försvunnen. Hon med hatt och rutiga loafers”.
Här i krokarna har det tidigare synts en tant med en liten hund som nog är lika gammal som tanten själv. Fast det är åtminstone ett halvår sen jag såg dem senast.
 
Grannfejden fortsätter. Gubben bakom fönstret har varit här ett tiotal gånger och vrålat åt grannarna på 1a och 2a våningen att de ska komma ut och prata.
Han sätter sig 20 minuter per gång på en sten utanför och läser någon bok medan han muttrar för sig själv.
Får se om det blir något av det här eller om batongherrarna fick en åthutning av frugorna i går och inte vågar annat än att ignorera gubben bakom fönstret. 🙄

Och nu är snubben bakom fönstret här med två kastrullock och står och bankar dem mot varandra :banghead: Säger som min farfar "det finns folk till allt"
 
Jag sitter och läser frustrerat i GP om hur folk förstör Göteborgs innerstad.
Jag FÖRSTÅR verkligen att folk vill demonstrera, verkligen! Men jag förstår inte grejen med att slå sönder skyltfönster, kasta sten på polisen osv. Det gör mig så jävla ledsen och arg.

Ska sluta läsa och försöka göra något roligare. Typ fixa balkongen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
45 009
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 180
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp