Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kurerar paltkoma medelst tyskt godis som var mycket godare än jag hade väntat mig. Synd, eftersom jag bara köpte en påse av det när jag var där 🙄 Har tänt levande ljus i hela vardagsrummet och lyssnar på ösregnet utanför. Det känns okej så länge jag inbillar mig att det är oktober och inte april 😳
 
Så mysigt att somna med älsklingen och båda våra katter i sängen igårkväll 🥰 och i morse vaknade jag av larmet och att ungkatten på sambons rygg och stirrade ner på mig och buffade till mig med huvudet och ville jag skulle flytta på kuddarna så han kunde lägga sig mellan oss 🥰. Efter att sambon åkt somnade både jag och katterna om ett par timmar till 😇. Sen full fart med det sista av studierna och skicka in för denna veckan innan stallet och trotsade det onödiga regnet (tillräckligt blött överallt ändå...) en halvtimme med en härlig körtur I alla gångarter med pigg och framåt häst 😍. Mysigt att stanna kvar en stund längre I lugn och ro innan det blev hämtmat; sommarsallad var himla gott 😋. Sen fortsatte vi fredagsmyset med soffhäng och ett glas rom och cola och lite granna till Masked Singer, härligt med fredag och ledig helg 😊.
 
Den stora fördelen med vattengympa är att du väljer själv hur mycket du vill ta i då det är vattnet som ger motståndet och all träning är på grunt vatten. Alla kan vara med, gammal som ung och vältränad som otränad på samma pass.
Finns dock även pass på djupt vatten med vikter/tyngder. Det är riktigt kul!
 
Maken säljer husbilen för nästan 25% mindre än vad vi begär verkar det som. Mest för att han tycker det är tråkigt att de åkt från Finland och inte "får" köpa till "sitt" pris. :meh: Visste inte att vi sysslade med välgörenhet. Skulle inte släppt iväg honom själv. Det är liksom inte några stora pengar det handlar om trots allt..
Jaja, jag får väl vara glad att den blir såld ändå. Bättre än inget.
 
Ännu en dag där vissa delar av rättskedjan uppvisar allvarliga problem att förstå vad de gör :banghead:
Nåja, efter en del detektivarbete löste det nog sig.

Efter jobbet har jag varit i stallet, duschat, satt igång diskmaskinen, ätit kvällsmat och läst. Nu ska jag borsta tänderna och sova :)
 
Maken säljer husbilen för nästan 25% mindre än vad vi begär verkar det som. Mest för att han tycker det är tråkigt att de åkt från Finland och inte "får" köpa till "sitt" pris. :meh: Visste inte att vi sysslade med välgörenhet. Skulle inte släppt iväg honom själv. Det är liksom inte några stora pengar det handlar om trots allt..
Jaja, jag får väl vara glad att den blir såld ändå. Bättre än inget.
Man får tänka tvärtom: dom har åkt ända från Finland, dom kommer inte åka hem igen tomhänta. Och sälja till utsatt pris. Din man är för snäll :D
 
Man får tänka tvärtom: dom har åkt ända från Finland, dom kommer inte åka hem igen tomhänta. Och sälja till utsatt pris. Din man är för snäll :D
Han är alldeles för snäll :cautious: Jag sa exakt samma sak, de kommer inte åka utan att köpa och de vet priset som är satt. Men han började oja och tänk-oma och släppte den för alldeles för lite pengar.. Visst hade vi prutmån på priset men inte så mycket.
 
Morgonpromenad, kunde inte sova (hade gärna sovit lite till, dock, blev för lite för mig inatt känner jag..).
 
Jag drömde att jag red lektion på en jättetrevlig häst. Nu vill jag ju ha en trevlig ridhäst igen! Fick världens abstinens. Men det är dumt just nu. Får vänta några år. Eller bli medryttare kanske. Fast med tanke på att allergin har gått bananas är det nog dumt just nu..
 
Gjorde misstaget att inte hoppa över sockerpillerna den här månaden och resultatet blev en mensåterkomst utan dess like. Natten från helvetet, inget vettigt smärtstillande hemma eftersom det här inte har hänt på två år. Svimmade i badrummet och som extra krydda är det nivå Carrie på flödet så att säga.

Skulle hälsat på pappa idag men jag kommer knappt ur sängen, jävla skitkropp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 269
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 496
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 495
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 175
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp