Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sablar, Megara går på lådan mer än vanligt. Måste kontakta veterinär. Jag bävar inför att ta henne till vet. Ska ringa FirstVet. Konstigt nog kissar hon rejäla klumpar och bara i lådan. Funderar på om hon kan vara hård i magen igen. Ger henne därför enbart RC gastro någonting. Får panik.

Älsklinggoset mitt :(
 
Nyss hemkommen från en promenad bort till hästarna med ett par glada hundar, trots regn och blåst. Stoppade fickorna fulla med kattmat och lyckades även övertala hönsen om att i det här vädret var det dumt att vara ute mer. Inne finns det mat, vatten och torra reden och pinnar.

Nu har alla fått mat utom jag, ska nog koka lite makaroner och ta fram köttbullar från frysen, blir premiär i år för makaronerna! 😁

Får se om jag gör upp eld eller bara nöjer mig med att tända en massa kronljus medan jag äter i soffan och tittar på Yellowstone.
 
Är sugen på chips. Har tränat idag så jag blev darrig och yr men det är ok nu.
Men tycker jag kan äta chips. Var regnigt och blåsigt förut, undrar om det lugnat ner sig, har ingen lust att gå ut annars.
Hmm ... kan köpa chips i morgon i stället.
Ser Efter fem, fast just nu reklam.
 
Nu är det bara solen som fattas.

IMG_0542.jpeg
 
Måste städa
Nästa helg kommer kompisen på besök.
Ska försöka nu när jag flyttar att ”bara” packa upp det jag behöver.
Det kan bli en utmaning.
Jag har inte så mycket prydnadssaker annat än foton av mamma, pappa och syrran plus askan efter Ija och Passa.
Men har ju massor med böcker och annat
 
Jag hittat en biografi som jag vill köpa, om Olympe de Gouges som avrättades i franska revolutionen för att hon ansåg att parollen frihet, jämlikhet, broderskap även skulle gälla kvinnor. Hon som så många andra kvinnor avrättades som "revolutions-hysteriskor" och alla kvinnoorganisationer förbjöds. Det dröjde sedan ända till 1944 innan franska kvinnor fick rösträtt, näst sist i Europa.

Jag har läst om henne tidigare och alltid tyckt hennes öde är intressant men allt för tyst om, så boken kommer bli en välkommen läsning. Heja Norstedts! :up:

För fler som är intresserade heter den "Franska revolutionens rebell – En biografi över Olympe de Gouges"
 
Jag hittat en biografi som jag vill köpa, om Olympe de Gouges som avrättades i franska revolutionen för att hon ansåg att parollen frihet, jämlikhet, broderskap även skulle gälla kvinnor. Hon som så många andra kvinnor avrättades som "revolutions-hysteriskor" och alla kvinnoorganisationer förbjöds. Det dröjde sedan ända till 1944 innan franska kvinnor fick rösträtt, näst sist i Europa.

Jag har läst om henne tidigare och alltid tyckt hennes öde är intressant men allt för tyst om, så boken kommer bli en välkommen läsning. Heja Norstedts! :up:

För fler som är intresserade heter den "Franska revolutionens rebell – En biografi över Olympe de Gouges"
Det blev tre böcker, jag kunde inte låta bli att lägga till "Guds olydiga revben" om kvinnors öde sedan GT fram till Luther samt "En bra dag att dö" som handlar om vad 276 avrättningar lärt en fängelsepräst i USA, intervjuad och författad av Carina Bergfeldt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 330
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 789
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 024
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 711
Senast: Tilly_85
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp