Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chocken är stor. Mitt team fick i dag tårta av nya chefen för att vi har kämpat som djur i flera månader med saker utöver våra egna arbetsuppgifter. :eek:
Ibland undrar jag om hen finns på riktigt.

Bra kost i dag? Donut till frukost, knäckebröd och banan till lunch, tårta till efterrätt...
Får försöka äta vettigt senare i dag :angel:
 
Jag blir tokig! Svärfar smetade precis med sina snusklibbiga fingrar i soffan O_o Jag tappade det totalt och skällde ut honom efter noter. Så beter man sig inte!! Att han gör det hemma bryr jag mig inte om, men hos oss är det bara sjukt respektlöst. Jävla gubbe!
 
Jag håller tummarna hårt för att du får en bra tandläkare! :heart


Vet inte om det finns där du bor, för när jag bodde i region Stockholm så visste jag inte att det fanns.. Men på kliniken (Folktandvården) som jag går till nu, finns det ett team som jobbar med just tandvårdsrädsla. En kan t o m få komma till psykolog/terapeut där, för att jobba med just det. Den biten känner jag att jag klarar mig utan, men jag har varit väldigt tydlig med att jag är väldigt rädd och att det beror på tidigare erfarenheter. Och får därför komma till tandläkare med erfarenhet av just rädda patienter. Som har ett bra sätt att hantera det på. Tandläkaren bokade också in extra lång tid när jag behövde laga ett hål i somras, för att det skulle finnas extra tid att ta det i min takt. Andra jag gått till där (var hos tandhygienisten och tog bort tandsten för första gången i mitt liv i somras) har också varit väldigt bra och förstående. Det är fortfarande otroligt jobbigt. Men det hjälper mycket. Jag visste inte att det fanns förrän en klinik som jag ringde till tipsade mig om att den finns.
Det hade jag ingen aning om, men det låter som något värt att kolla upp! Nu fick jag en helt ok tandläkare. Låg ändå där i stolen och grät för att jag var så rädd, men jag överlevde och tandläkaren sa att mina tänder inte alls var speciellt illa. Behöver dock tillbaka ändå för att fixa lite, och så fick jag allmänna tips på hur jag ska sköta tänderna bättre i framtiden. Nästa gång jag ska dit så följer sambon med som moraliskt stöd också, och så ska jag få lugnande innan. Tror det behövs.
 
Har suttit telefonkö till FK på förmiddagen, efter att jag ställdes i kö till en faktiskt person. Sitter med en kopp te och funderar på att åka till Blomsterlandet. Ja, de är dyrare än andra ställen med varierande kvalitet. Men de är nära och bra. Och har relativt bra utbud.
 
Vaknade tidigt idag så tänkte jag skulle passa på och städa och annat som behöver göras. Efter frukost somnade jag på soffan och vaknade sen vid 12. 😅
Nu har jag iaf ätit lunch och tvättmaskinen blev precis klar.

Sen ska jag bestämma vad jag ska packa för att vara borta några dagar. Blir en akutresa till pappa för och få lite hjälp med bilen. :angel:
Jag är bilberoende och passande nog var han ledig denna vecka+helg så kunde hjälpa till. Och jag hade ändå tänkt åka dit och hälsa på den närmaste månaden så blev ju bra ändå då. :D
 
Ska kompa lite och pipa hem från jobbet om tjugo minuter. Sen två dagar ledigt! Tyvärr lite lördagsjobb som stör långhelgen men kan leva med det.
 
Sitter och funderar på om jag ska gå ut och börja röja någonstans på gården... men vet inte var jag ska börja och har inget släp att slänga grejerna på 😅
 
Jag håller tummarna hårt för att du får en bra tandläkare! :heart


Vet inte om det finns där du bor, för när jag bodde i region Stockholm så visste jag inte att det fanns.. Men på kliniken (Folktandvården) som jag går till nu, finns det ett team som jobbar med just tandvårdsrädsla. En kan t o m få komma till psykolog/terapeut där, för att jobba med just det. Den biten känner jag att jag klarar mig utan, men jag har varit väldigt tydlig med att jag är väldigt rädd och att det beror på tidigare erfarenheter. Och får därför komma till tandläkare med erfarenhet av just rädda patienter. Som har ett bra sätt att hantera det på. Tandläkaren bokade också in extra lång tid när jag behövde laga ett hål i somras, för att det skulle finnas extra tid att ta det i min takt. Andra jag gått till där (var hos tandhygienisten och tog bort tandsten för första gången i mitt liv i somras) har också varit väldigt bra och förstående. Det är fortfarande otroligt jobbigt. Men det hjälper mycket. Jag visste inte att det fanns förrän en klinik som jag ringde till tipsade mig om att den finns.

Det fanns en sådan klinik i U-a också när jag pluggade (den kanske finns fortfarande?). Det var verkligen mycket lättare att gå dit även om det fortfarande var jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 524
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 403
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp