Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas jag inte missat något viktigt för orkar inte läsa ikapp 10 sidor :rofl:

Imorgon… idag… åker vi hem. Jag vill inte. Jag vill leva i den här fantastiska bubblan ❤️ Jag trodde Österlen var mitt paradis på jorden men frågan är om jag inte ångrat mig. Här finns ju ett helt land som är helt magiskt 😍 Jag är såld. Totalt såld!

Det här är det finaste jag någonsin gjort. Jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är för det här. Men jag tror hon förstår ❤️
Var är du?
 
Vaknade med ångest. Beror delvis på att det är söndag och troligen delvis på alkoholen jag drack igår.
Dricker kaffe och sen ska jogga så jag kan sätta mig ute sen.
 
Frukost i min utesoffa under parasoll. Äter yoghurt i loppisfyndad blåvit skål som jag hittade igår. Nästan klichéartat idylliskt 😁
Saknar barnen något oerhört, trots att det inte alls hade varit lika rofyllt om de var här...

Snart ska jag lasta ytterligare ett lass på släpet och åka till tippen. Därefter till Jysk och se om de har kvar dynboxen jag såg igår på extrapris, exakt likadan som den jag redan har. Isåfall får den följa med hem i släpet :)
 
Dottern skrev till mig på wattsup 02.41 om att hon kommit fram. Hon hade glömt att skriva tidigare. Lite orolig var jag men jag skrev inte. Hon ska inte känna sig jagad eller övervakad
 
Lite skakig fortfarande, fick samtal igårkväll om att mamma krockat med en älg. Hon är okej men bilen är halvt mosad, den tog som tur var sidan på bilen och inte fronten.
Jag är fortfarande skakig och har ångest över hela grejen. Hade lika gärna kunnat förlora mamma också.. :(

Helgbesöket har åkt hem och imorgon väntas jobb igen. Blörk.
 
Funderar på min "balkong", dvs trappavsatsen... Hade egentligen velat ha 1-2 balkonglådor där uppe, men det lokala utbudet är lite skralt. Jem & Fix har ett par i lager, Byggmax inga alls. Och så är de inte supersnygga heller. Kanske ska låta bli att lägga pengar på dem och använda krukor istället? Med en blandning av "stående" och hängade växter? Krukor och jord har jag :) ! Så det är "bara" växter som behöver köpas då. Balkongen sitter ju inte högre än ett par meter ifrån marken så blommorna bör synas nerifrån ändå, tycker jag.
 
Är lite seg idag.
Katten sover på armstödet till soffan och hunden på andra sidan.
Nu ska jag sätta igång tvättmaskinen och sen ta ut lådor till förrådet och gå till återvinningen.
Därefter är det städmode
 
Ska strax gå ut och skörda späda nässlor, för jag tänker bjuda kollegorna på nässelsoppa till förrätt följt av en lax/grönsakspaj och en blandgrönsallad till lunch imorgon :up:

Sen ska jag plocka en hund och därefter är dagen fri, så kanske tacklar jag krusbärsbuske # 2, eller så pysslar jag inne, vem vet 😅
 
Jag skulle behöva kliva upp och åka och handla, men jag är redigt fastkilad på tre ställen. Attans också...
1000009673.jpg
 
Lite skakig fortfarande, fick samtal igårkväll om att mamma krockat med en älg. Hon är okej men bilen är halvt mosad, den tog som tur var sidan på bilen och inte fronten.
Jag är fortfarande skakig och har ångest över hela grejen. Hade lika gärna kunnat förlora mamma också.. :(

Helgbesöket har åkt hem och imorgon väntas jobb igen. Blörk.
Förstår dig. Ända sen jag gick i lågstadiet och en klasskompis förlorade sin far på det viset har jag haft en rädsla för det (har varit nära....puuuuh), så det är ingen liten sak men kan också, som med din mor, gå bra! Sån tur att det gjorde det verkligen! Försök andas :heart kramar :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 571
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
582
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 546
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp