Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Unafraid låt oss inte bara få glo på det första fotot genom en pytteliten screenshot, lägg in den här också! :angel:
Screenshot_20200626-081700.jpg

På begäran :D
 
alltså....

Fick möte med stor FIN svar lugn hund idag och mina 2 betedde sig som hin håle själv. Har aldrig skämts så mycket.
Effie har aldrig gjort minsta tendens till att vilja springa fram till andra hundar hon tittar och går vidare. Nu skrek hon ja ni läste rätt. Inget skällande utan högljudda skrik om att hon MÅSTE fram till denna fina medans Trolla den lilla lymmeln stod och hejade på och skällde som en galning. For åt alla håll i kopplet och nästan fällde mig. (tur de är små)

Fick lyfta upp den lilla så hon blev tyst och sätta Effie.

Ja där stod vi... så fort jag försökte gå så började skrikandet och skällandet. Aldrig varit med om liknande. Mannen med den fina hunden skrattade åt mig och gick efter en liten stund lugnt därifrån.

Effie är i slutlöpet och lite kollrig i hjärnan och den lilla behöver träna mycket mer hundmöten.

Men på riktigt. Detta gör ju att jag inte direkt vill ut och gå bland folk om de ska bete sig såhär.
Blir till att gå dubbla promenader istället. en åt gången

Kommer bli mycket promenerande för mig känner jag...
 
Äntligen inne på jobbet :up:
Sista dagen innan semester så jag ska ta det lugnt, släppa alla lösa trådar (försöka i alla fall), och bara städa iordning så det ser ok ut när jag kommer tillbaka på min plats (förutsatt att mina kollegor inte stökar ner, vilket de brukar...)

Är hörande av ny vikarierande rektor i dag. Funderar på att ha mötet i lurarna och gå en promenad då i stället för att sitta och uggla inomhus.
 
Är det bara jag som mår lite illa varenda gång det ska bli semester? Klump i magen över... oklara saker. Stressad över.... oklart. Oroad för att.... vet inte. :banghead:

På förra jobbet kanske för jag visste hur allt hopade sig snabbt och blev kaos. På nuvarande jobb, nej. Vi har mycket att göra men det är lugnt ändå på något sätt och jag har bra kontroll på mina ansvarsområden. Ska bli skönt med semester och ledigt ihop med familjen. Sovmorgon och sena kvällar på altanen :love:
 
alltså....

Fick möte med stor FIN svar lugn hund idag och mina 2 betedde sig som hin håle själv. Har aldrig skämts så mycket.
Effie har aldrig gjort minsta tendens till att vilja springa fram till andra hundar hon tittar och går vidare. Nu skrek hon ja ni läste rätt. Inget skällande utan högljudda skrik om att hon MÅSTE fram till denna fina medans Trolla den lilla lymmeln stod och hejade på och skällde som en galning. For åt alla håll i kopplet och nästan fällde mig. (tur de är små)

Fick lyfta upp den lilla så hon blev tyst och sätta Effie.

Ja där stod vi... så fort jag försökte gå så började skrikandet och skällandet. Aldrig varit med om liknande. Mannen med den fina hunden skrattade åt mig och gick efter en liten stund lugnt därifrån.

Effie är i slutlöpet och lite kollrig i hjärnan och den lilla behöver träna mycket mer hundmöten.

Men på riktigt. Detta gör ju att jag inte direkt vill ut och gå bland folk om de ska bete sig såhär.
Blir till att gå dubbla promenader istället. en åt gången

Kommer bli mycket promenerande för mig känner jag...
Tycker du äer duktig som alls orkar promenera i den här hettan.

Själv har jag lagt ner allt sånt. Varken jag eller hunden klarar värmen.
 
Redan varmt på kontoret! Måste ha dörren stängd också för familjen är hemma. Igår var barnen borta och maken var ute och grejade mest så han stör inte så mycket 😅 Kommer smälta bort efter lunch när solen går runt huset. Kanske får svalka mig i poolen på lunchrasten så jag orkar jobba under eftermiddagen...
 
Hundar promenerade, första vändan i stallet avklarad, morgondopp taget. Nu funderar jag på om jag ska gå ut och sola ett tag, och jag överväger att sola topless. Har aldrig gjort det men jag skulle verkligen vilja jämna ut färgen lite mellan blåvit under bikinin och ganska snyggt solbränd i övrigt :cautious: Men det känns så konstigt naket på nåt vis så jag vet inte om jag vågar :o
 
Hundar promenerade, första vändan i stallet avklarad, morgondopp taget. Nu funderar jag på om jag ska gå ut och sola ett tag, och jag överväger att sola topless. Har aldrig gjort det men jag skulle verkligen vilja jämna ut färgen lite mellan blåvit under bikinin och ganska snyggt solbränd i övrigt :cautious: Men det känns så konstigt naket på nåt vis så jag vet inte om jag vågar :o
Gört! :up: Är ju bara att dra på sig något om du känner dig obekväm ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 402
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 826
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 416
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 603
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp