Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft ett möte med min arbetsgrupp, chefen och en konsult i två timmar. Ganska intressant och roligt att lyssna och deltaga i med då jag brukar inte kunna delta så lätt pga min hörsel men nu hade jag tolkar :up:
Ska förbättras och förändras i vårt arbetssätt så vi får se vad som händer i mötet efter semestern. Kan bli positivt om det går bra :up:
 
Till nackdel så har jag dock lyckats med att få skavsår på insidan av låren tack vare svett och byxorna jag hade igår :rofl:
Plåstrade dem idag och bytte byxor men det funkar inte riktigt till 100% 😅
 
Gick och tittade på fågelungen (kråka :love:) nu igen.
Nu hade den flyttat sig till skuggan, och så hade den ätit upp köttbullen jag smulade upp brevid. Såg inte lika ömklig ut och hängde inte med vingarna och blundade, utan var mer alert.

När jag gick lite närmare skuttade den iväg och flög lite :up: Så nu ska jag lämna den i fred, men den ska få nytt kallt vatten och en bit köttbulle till. Den borde klara sig, skönt.
 
Maken och ungarna har varit i stan en sväng och dom hade köpt en present till mig :love:
871ADA37-D834-486F-9324-E33DF69DC7CA.jpeg
 
Varmt som satan på kontoret.

Funderar på att sno hundarnas kyldyna... de verkar ändå inte vilja använda den :D

Vi har strävat med att få vår hund att fatta att det är svalt på golvet inne på vår lilla toa men hon har bara sett jätteledsen ut när vi sagt till henne att stanna där. Men när jag kom ner från kontoret förut så låg hon där, helt självmant :up: Polletten kanske äntligen trillat ner!
 
Idag kunde blivit en mycket spännande dag. Enhetschefen sa till handledaren igår innan hon gick efter lunch att hon gett mig arbetsuppgifter för igår och idag. 40min innan jag slutade igår var jag klar. Så handledaren skickade ett sms till enhetschefen som sa att jag kunde gå för dagen. Kom tillbaka idag för att se om de hade kommit på något nytt, vilket de inte hade. Så jag har varit ledig hela dagen :p

Smsade precis mamma och frågade och vi kan testa @Asko s recept med lime-jordgubbar :d
 
😔 laddar för att åka till jouren med sonen, han har cyklat omkull, först verkade han okej men nu när vi har kommit hem är vänster handled svullen och vänster axel gör ont och eventuellt även något revben. Dessutom fult skrapsår över ögat. Efter övervägande med 1177 så var jouren som öppnar kl 15 bättre än akuten.
 
Honkatten har kastrerats i veckan. Dock har några vissa personer tyckt att hon klarar sig utan tratt och att hankatten kan vara med henne även när vi inte är hemma och/eller sover.
Nu är vi tillbaka hos veterinären för att det har blivit en stor blå-lila-rött fläck jämte/på ärret. Det skulle kunna vara ett blåmärke. Men veterinären ville ändå titta till det.

Hoppas att det inte är något de/vi behöver göra något åt. Pappa och hans tjej + bebisen åker på minisemester idag och jag ska är kattvakt. De frågade inte ens innan de bestämde semestern och när jag frågade hur de tänkt göra med katterna hade de glömt att honkatten varit in på kastrering i veckan och att de inte fixat kattvakt. Frågade vad de tänkte göra om jag inte kundenoch de hade ingen aning om vad de skulle göra med katterna. Vuxenpoäng osv :grin:

Jag tycker så synd om katten som kommer i kläm pga de vuxna människornas icke-ansvarstagande :cry: :heart
 
Honkatten har kastrerats i veckan. Dock har några vissa personer tyckt att hon klarar sig utan tratt och att hankatten kan vara med henne även när vi inte är hemma och/eller sover.
Nu är vi tillbaka hos veterinären för att det har blivit en stor blå-lila-rött fläck jämte/på ärret. Det skulle kunna vara ett blåmärke. Men veterinären ville ändå titta till det.

Hoppas att det inte är något de/vi behöver göra något åt. Pappa och hans tjej + bebisen åker på minisemester idag och jag ska är kattvakt. De frågade inte ens innan de bestämde semestern och när jag frågade hur de tänkt göra med katterna hade de glömt att honkatten varit in på kastrering i veckan och att de inte fixat kattvakt. Frågade vad de tänkte göra om jag inte kundenoch de hade ingen aning om vad de skulle göra med katterna. Vuxenpoäng osv :grin:

Jag tycker så synd om katten som kommer i kläm pga de vuxna människornas icke-ansvarstagande :cry: :heart

Jag tror du behöver påminna de vuxna om djurskyddslagen... :rage: Jag hoppas veterinären läser lusen av dem, eftervård är jätteviktigt :mad:
 
Så varmt idag med! Har nu fått i mig dagens första mål; fryst frukt och bär med kall melon. Så himla smidigt med passionsfrukt fruset. Älskar det! Tog typ en timme att palla peta i sig det.
Försöker jobba sittandes vid fläkten. Men känner mig typ gravt retarderad av värmen.
Vovvi blev avspolad i duschen och ligger sval och sover här bredvid. Skönt att hon är värmetålig!
 
Jag tror du behöver påminna de vuxna om djurskyddslagen... :rage: Jag hoppas veterinären läser lusen av dem, eftervård är jätteviktigt :mad:
Jag har helt ärligt inte alls koll på djurskyddslagen. Det låter som att jag borde ha det? :o

Pappa sa i alla fall som det var. Att de låtit henne hoppa ner från diskbänken (normalhöjd) några timmar efter att hon kommit hem och att det såg ut som att hon fick ont då. Plus att hon inte haft tratten på inatt. Veterinären såg inte jätteglad ut då... av förklarliga skäl.

Den enda som läste eftervårdspappret var jag... och den enda som tyckte att vi skulle lyfta upp och ner henne från diskbänken (hon dricker bara från kranen) var jag... och den enda som tyckte att hon skulle ha tratten inatt var... JAG! Jag försökte få på den igår kväll men det gick inte, hon sprattlade emot för mycket. Jag känner mest: Varför lyssnar ingen på mig (... och veterinären...)?! :arghh:
 
Vår bergvärmepump känns inte direkt tillförlitlig gällande ute-temp. Igår 20:30 typ sa den att det var 36 grader ute. Gick ut och det var svalare.
Mätaren måste sitta på ngt skumt ställe.
Andra termometern sa ca 25 grader ute.

Just nu är det dock 38 grader. För mkt tom för mig som älskar värme!
9BEAF243-C0AF-424B-8265-F13C41C3B38D.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 570
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 747
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 419
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp