Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara jag som mår lite illa varenda gång det ska bli semester? Klump i magen över... oklara saker. Stressad över.... oklart. Oroad för att.... vet inte. :banghead:

Jag är alltid superstressad de första dagarna till den första veckan. Jag får säga högt till mig själv förra gånger om dagen att jag varken har bråttom eller något att stressa upp mig över. Det bästa är egentligen att byta miljö eller skapa rutin. Jag börjar alltid dagen att springa en sväng och sedan bada - därefter ut i trädgården och pyssla och vattna lite. Det tycker jag underlättar för att få kroppen och huvudet att kicka igång tankar på semester snarare än jobb och stress.
 
Är det bara jag som mår lite illa varenda gång det ska bli semester? Klump i magen över... oklara saker. Stressad över.... oklart. Oroad för att.... vet inte. :banghead:

Det var många år sedan jag hade koncentrerad semester i flera veckor. Då försvann också den konstiga känslan som liknar det du beskriver. Numer har jag sådär 8 semestrar utspridda över året så det hade varit ohållbart att få den känslan...

Numer lyckas jag ”starta” semestern varje helg eller ledig dag utan oro.

Avslutar tredagarssemestern idag, blir ju långsemester på 5 dagar med helgen.
 
Sista "riktiga" semesterdagen (är ju ledig som vanligt på helgen också). Började med en längre promenad med hundarna, efter det frukost och sedan kändes det som en bra idé att lägga sig i soffan på balkongen med äppeljuice, choklad och bra musik. Det var en utmärkt idé. Har legat här i en timme nu, sista 45 minuterna på rygg med händerna under huvudet och bara njutit av all underbar musik och att det är så svalt här att jag kan slappna av ordentligt.

Nu ska jag rasta hundarna igen, måste bara sitta upp en stund för att bli pigg nog att stå igen. Så galet avkopplande med soffan och musik...
 
Våran frys (ny förra hösten) gick sönder i måndags. Nu har jag fått svar att en tekniker kommer kontakta oss inom 3-5 arbetsdagar. Det känns faktiskt orimligt. TUR att vi hade kvar vår gamla frys och märkte att den nya slutade kyla, så vi behövde inte kasta något. Men det är lite besvärligt att gå ut i hönshuset bara för att man behöver typ en isbit :laugh:
 
Tycker du äer duktig som alls orkar promenera i den här hettan.

Själv har jag lagt ner allt sånt. Varken jag eller hunden klarar värmen.

Går på morgonen vid 9 innan frukost och på kvällen men nu när jag är på jobbet så måste de ju ut och rastas oavsett så blir väldigt korta promenader på jobbet. Typ rakt över vägen där de kan kissa :)
 
Har ett sånt jädra bra flow på jobbet idag (säger jag, samtidigt som jag skriver på Buke :angel:) och känner mig full av energi och motivation. Dagen började dåligt med ett mail från en kund som jag inte fattade alls, och som jag såklart hade ångest över en stund eftersom jag kände mig så himla dum som inte fattade. Bad om ett Skype-samtal med chefen och det visade sig att han fattar lika lite som jag, att det är kunden som är förvirrad och besvärlig, och att jag inte är helt dum i huvudet trots allt. Alltid skönt att få sånt bekräftat! :D

Nu ska jag fortsätta jobba intensivt med bra musik i lurarna och se fram emot en extremt slapp fredagskväll med seriemaraton samt hämtmat från bästa indiska restaurangen. Jag läser en bok som utspelar sig i Indien just nu och har varit brutalt sugen på palak paneer, papadum och mango chutney hela veckan :d
 
Lägenheten är sprayad och teknikern hängde också ut extra bra feromonfällor med ampuller istället för mina med klisterark (starkare grejer, helt enkelt). Jag och katterna är nu installerade hos särbon - skönt! Katterna är mycket intresserade och är på upptäcktsfärd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 656
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 760
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 261
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp