Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kapitulerade mot nästäppan jag har i näsborren på samma sida som min onda visdomstand och tog nässpray. 💁‍♀️

Ligger och lyssnar på regnet som öser ner. Snart börjar jag jobba igen och då kommer nog sommaren tillbaka.
 
Jag ska sova. Har utsläpp imorgon, första på drygt en vecka så det känns sjukt märkligt att ställa klockan och kliva upp så tidigt :confused: :rofl:

Idag har det förresten varit synd om mina djur. Hästarna var jätteupprörda pga spöregnet och tjatade sig in redan vid 17.30. Sen nästan studsade de bredvid mig på väg in :meh: Himla drama queens.
Sen skulle hundarna ut, och den ena tvärstannade direkt utanför dörren och tänkte INTE följa med. Trots regnjacka på. Lovade en minirunda och mutade med en godisbit, då gick han till slut med på att följa med... Hur kan tre av fyra djur vara såna töntar när det gäller "dåligt" väder? :rofl:

Själv har jag fått en ny regnjacka så nu blir det antagligen torraste augusti på decennier
 
Idag hade mamma telefonmöte med läkaren. Helt utan min inblandning bestämde de för tredje gången att öka medicinen. Läkarens motivering: Denna gången slutade hon ju inte med den i alla fall, så det måste betyda att det går bra. (Jag slutade på eget initiativ med den förra antidepressiva medicinen efter några veckor när läkaren ville höja dosen igen trots att jag sa ifrån att biverkningarna inte fungerade...)

Jag har inte riktigt något emot det. Jag vet inte om den hjälper eller inte, men har i alla fall inte några märkbart irriterande biverkningar. Så jag litar på läkaren och att han vet vad han gör.

Förra våren/sommaren påbörjade förra BUP mottagningen en ångestutredning som vi för några veckor sen "krävde" en uppföljning på. Tydligen har de papprerna fått fötter :meh: Men det blev eld i baken på nuvarande BUP i alla fall, läkaren sa att han ska direkt boka in tider för att göra om utredningen...

Och imorgon ska jag till pappa igen... men pappas tjej är inte hemma så det ska nog gå bra :)
 
Senast ändrad:
Blev visst stallkompisar-maratontittande ikväll 😄. Riktig nostalgiserie jag älskade som yngre och visst har åren gått...Tjejerna som då var i 12-års åldern är ju i 30-årsåldern idag och "Max" (Brett Tucker) som då himla snygg nästan 30-åring är ju nu nästan 50 😄. Ja det var som sagt inte igår man tittade på denna serie 😁.
 
Ska på "arbetsintervju" idag. Jobbet är väl i stort sett redan mitt om jag vill ha det (och det vill jag ju) men ska dit idag och träffa manegern och få inblick i vad jobbet innebär.

Jag är skitnervös pga manegern är från Irland och trotts över 25 år här i Aus har han inte gjort sig av med en gnutta dialekt = ingen på hela ön förstår vad karln säger :rofl:
 
Hissen upp från garaget var besvärlig så jag fick gå till en annan hisshall så nu är jag lite sen :mad:
Jag kommer komma i tid men inte i så god tid som jag egentligen vill.
 
😁 ett extra plus för Bukes språklärare. 😌

522CDCA0-6BD3-404D-B01D-8AF64E2A8C25.png
 
På jobbet och har ont i hela kroppen.
Idag kommer bli ännu en kaosdag (men är kaos jag vet om ska hända, så lite bättre)
Om en halvtimme kommer en leverans av massa grejer. Det ska upp till 3e våningen och jag hoppas att kollegan beställt rätt leverans så att saker bärs upp dit. Annars lär det ta mig hela dagen att bära tunga skåp, och verk dit de ska vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
344
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 354
Senast: Lilla
·
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 978
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp