Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Budet är fortfarande inte här, kom på att det ösregnade igår och har gått runt till alla ställen där det brukar regna in för att kolla status.
Jodå, halva entren är obrukbar, och det har regnat in på precis alla andra ställen också. Ska sätta upp varningstejp runt vattnet tills jag orkar/hinner dammsuga bort det. 🙈
 
Jobbar. Eller försöker. Datorn/internet/allt är extremt segt. Jag känner mig lite stressad, då jag bara jobbar i två veckor till och har MASSOR att hinna med. Jag kanske får be om att få jobba 2-3 dagar extra så att jag slipper lämna över allt till någon stackars kollega som kommer tillbaka från semestern. :laugh:

Jag är "ny på jobbet" iom att jag bara sommarjobbar. Så de andra har försökt ge mig relativt enkla uppgifter. Men det verkar som att jag är någon form av magnet, jag drar till mig allt konstigt. Då mina kollegor har i princip börjat skratta åt hur mina "enkla uppgifter" utvecklar sig till "det där har vi aldrig varit med om tidigare".🤷
 
Här slängs man mellan olika känslor, gick in på lokal tidningen och blev påmind om att det idag var 6 år sedan den stora skogsbranden. Knuten i magen direkt och en känsla av tacksamhet för allt regn som har kommit i år. Det är svårt att greppa hur mycket värre det faktiskt hade kunnat bli. :( och hur fruktansvärt mycket som brann.
 
Sonen är äldre, så ge inte upp hoppet än! :D Han kör med mobilen, som ligger en bit bort så han måste gå upp.
Det brukar sluta med att jag inte står ut med att höra den :D Det här är alltså barnet som somnade på planet 10 min innan landning. Sov igenom landningen. Jag bar henne av planet, genom terminalen, genom sky city, in på tåget. I knivsta lyckades vi väcka henne. O_o
 
Jag fick en liten vision nyss om att det där budet säkerligen kommer mitt i lunchen. Det brukar inte slå fel med sådant och de är fortfarande inte här.
Skulle ringa och fråga var de är/hur det går men har inte telnr. Vet inte ens vilken budfirma.

Så jag sätter mig och läser en stund till då 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
333
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 190
Senast: Lilla
·
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 784
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp