Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i en kiltbutik och väntar på sambon som idag kom på att han nog skulle vilja ha en ny kiltskjorta ändå - dagen innan vi åker iväg på bröllop. Karlar 🙄 Men stilig blir han, och hej och hå vilket projekt det är det här med kiltutstyrsel! Hade ingen aning om att mäns outfits kunde vara såhär avancerade!
 
En skjorta och en ny sgian-dubh (jepp, var tvungen att googla stavningen) senare sitter jag nu på ett torg i stan och väntar på sambon ska bli klar inne på H&M istället... Tur att det är fint väder i alla fall!

Känns helt galet att vara här och gå runt på gatorna som jag vanligtvis korsar varje dag på väg till jobbet - pga Covid har jag inte sett dem på nästan 5 månader!
 
Fm tillbringades i solen på terrängträning. Vilken häst syrran har köpt! Första gången de hoppar terräng med hästen och halvvägs kunde de byta ryttare till systerdotter, 15 år, och hästen är lika bussig då! :up:

Nu sitter jag i en grässlänt vid badet och äter färsk falafel, sen väntar ännu ett dopp :)
 
Jag ska till stallet nu. Känner mig så himla deppig och nere idag men vet inte varför :down: Det är varmt och soligt så BORDE må bra. Men icke.
Planerar mycket hästgos och ingen ridning idag, ingen idé när jag ändå inte är på humör, vill inte riskera att bli osams med hästen. Får se om vi tar en promenad eller nåt bara.
 
Dagen började så bra :). (var nog dock varmt inatt för jag vill minnas att jag vakna till genomsvett...hm); Vaknade brevid älskling till underbart väder och efter frukost for jag till stallet för ridtur med 3 andra stallkompisar, hääärligt! :heart. Tog en öronbild vid ett tillfälle; fokuserade istället på att njuuta av skritturen och avslutade med lite granna travarbete på ridbanan :). Sen efter stallet smakade det bra med sallad och så har jag skrivit klart jobbansökan och skickat in! Nu behöver jag kaffe känner jag..! Kaffe och jordgubbar och lite vaniljglass :d .
 
Nu har jag sovit bort migränen :up: Tror inte jag ska gå på bio mer, det tar mer än det ger. Känner mig tvungen att gå eftersom jag fått presentkort och fribiljetter :(
Biljetterna har jag använt men presentkortet fick jag fylla på förra året eftersom det var på väg att gå ut, har nu drygt 200 kr kvar på det. :wtf:
 
Sämsta dagen 2020 :cry:
En god vän tillika granne sedan 30 år är död.

Kommer ni ihåg olyckan i min by på försommaren, när en långtradare körde igenom grannens stall? Det är samma granne.

Han har fått strida med försäkringsbolaget för att få dom att bygga tillbaka stallet till ursprungligt skick så mycket att han nu inte orkade längre.
Jag är så lessen, så arg och frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Fy fan :rage::rage::rage:
 
Sämsta dagen 2020 :cry:
En god vän tillika granne sedan 30 år är död.

Kommer ni ihåg olyckan i min by på försommaren, när en långtradare körde igenom grannens stall? Det är samma granne.

Han har fått strida med försäkringsbolaget för att få dom att bygga tillbaka stallet till ursprungligt skick så mycket att han nu inte orkade längre.
Jag är så lessen, så arg och frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Fy fan :rage::rage::rage:

Så hemskt! :( :heart Jävla asfolk!!!!:rage::rage:
 
Sämsta dagen 2020 :cry:
En god vän tillika granne sedan 30 år är död.

Kommer ni ihåg olyckan i min by på försommaren, när en långtradare körde igenom grannens stall? Det är samma granne.

Han har fått strida med försäkringsbolaget för att få dom att bygga tillbaka stallet till ursprungligt skick så mycket att han nu inte orkade längre.
Jag är så lessen, så arg och frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Fy fan :rage::rage::rage:

Så fruktansvärt :cry: jag beklagar förlusten :heart
 
Måste hämta ut ett recept på apoteket och eftersom jag velat så mycket har mitt lokala apotek stängt och jag måste ta mig till Liljeholmen. Dessutom ågren för ett personlighetstest jag måste göra online idag eller senast imorgon för en jobbansökan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
256
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 170
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
887
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 111
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp