Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag orkar inte mer nu :banghead: Råkade titta i spegeln när jag borstat tänderna och tvättat ansiktet och sånt och tydligen räckte det för att bryta ihop :confused: Man vet att det är illa när man är så ful att man bryter ihop av att se sig själv :cautious::rofl:

Fast i ärlighetens namn så är det inte pga fulhet utan nån grej jag har just med att se mig själv och allt blir på nåt sätt "öververkligt" och sjukt obehagligt. Svårt att förstå om man inte känner igen känslan tror jag.
 
Jag orkar inte mer nu :banghead: Råkade titta i spegeln när jag borstat tänderna och tvättat ansiktet och sånt och tydligen räckte det för att bryta ihop :confused: Man vet att det är illa när man är så ful att man bryter ihop av att se sig själv :cautious::rofl:

Fast i ärlighetens namn så är det inte pga fulhet utan nån grej jag har just med att se mig själv och allt blir på nåt sätt "öververkligt" och sjukt obehagligt. Svårt att förstå om man inte känner igen känslan tror jag.

Jag känner igen den även om det var längesedan nu. Lite som om att man inte tror det är en själv i spegeln (typ så har det känts för mig iaf).
 
40 minuter tills jag ska jobba. Fick ett sms igår om att den jag jobbar med och dess familj corona-testats igår och väntar på resultat... har inte hört nåt än.

Det är förmodligen en vanlig förkylning då risken borde va liten att det kommit till ön. Å andra sidan har våra (qld) gränser stänngt igen för folk från Sydney cbd och helt klart har många därifrån kastat sig på flyg upp hit och i hela qld innan gränsen stängde för att slippa "bli inlåsta" (fast sydney är inte i lock down 4 som melbourne just blivit igen. Men de befarar att det kommer).
Så risken är ju att smittan kommer hit....

Om så, så lär hela ön isoleras i 2 veckor minst och det vore ju tråkigt...
 
40 minuter tills jag ska jobba. Fick ett sms igår om att den jag jobbar med och dess familj corona-testats igår och väntar på resultat... har inte hört nåt än.

Det är förmodligen en vanlig förkylning då risken borde va liten att det kommit till ön. Å andra sidan har våra (qld) gränser stänngt igen för folk från Sydney cbd och helt klart har många därifrån kastat sig på flyg upp hit och i hela qld innan gränsen stängde för att slippa "bli inlåsta" (fast sydney är inte i lock down 4 som melbourne just blivit igen. Men de befarar att det kommer).
Så risken är ju att smittan kommer hit....

Om så, så lär hela ön isoleras i 2 veckor minst och det vore ju tråkigt...

Fick precis nu ett sms att det är en vanlig förkylning! Phuuu!!

Men även fått mail om att jag har 4 frågor på onlinekursen testet jag måste göra om och skicka in asap för att få godkänt! Behöver detta tills i morgon och nya jobbet på golfbanan... aja, får bli när jag kommer hem
 
Är frustrerad! Nu när det äntligen verkar som att det blivit någon ordning på mina mediciner och jag slipper undan biverkningar relativt bra så har någon/några bestämt sig för att en av medicinerna ska sluta säljas i sverige (eller hela världen, bryr mig inte riktigt, den finns inte här i alla fall). Kunde jag inte fått i alla fall några månader av "lugn och ro"? :arghh:

Apotekaren sa (mycket vänligt!) "men det finns säkert något likvärdigt din läkare kan skriva ut" men jag hade bara god lust att bli jättearg på henne. Förstår ju dock att det inte är rättvist, då hon med största sannolikhet är helt oskyldig och bara gjorde sitt jobb. Så jag agerade vuxen och tackade för hjälpen och gick därifrån.
Hon erbjöd mig att byta till flytande form, men det fungerar INTE för mig. Inga flytande mediciner har någonsin fungerat för mig så det är inget alternativ.

Det FINNS likvärdiga andra mediciner. Men när jag fick den jag har nu sa läkaren att det är det sista alternativet de får förskriva till barn. De andra likvärdiga medicinerna har alltså inte fungerat på mig (vilket den oskyldiga apotekaren så klart inte kan ha koll på) och sannolikheten att de gör det några månader senare känns inte jättestor. Men det var inte min nuvarande läkare som var med när jag hade de andra medicinerna. Så om jag känner BUP rätt så måste han nu se med egna ögon att de inte fungerar och vi får alltså börja om på ruta ett igen.

Alltså, jag har inget emot att testa de andra medicinerna igen egentligen. Men när saker sakta börjat fungera igen, så händer något som resulterar i att jag (vi) är tillbaka på ruta ett igen. Så fort en grej löst sig så är det något annat och så går det runt :meh:

Förlåt för rant. För att komma med något positivt: pappas tjej verkar inte komma hem denna veckan... så vi tar det lugnt här utan henne och bebisen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
500
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp