Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, då borde det väl flaggas på halv stång?
Och känns som om vi sett flaggor på för många och utspridda ställen för det...
Nåt sport-resultat kanske? 🤔

Jag blandade ihop det och tänkte att det var på själva begravningsdagen men det är ju halv stång då också, inte bara dödsdagen.

Ovanligt många som föddes den dagen? :D
 
Jag blandade ihop det och tänkte att det var på själva begravningsdagen men det är ju halv stång då också, inte bara dödsdagen.

Ovanligt många som föddes den dagen? :D

Oki haha ja eller en med stor utspridd släkt :p

-----

Nu dricker jag te på frukosten och laddar för att gå ut till detta! 😀
 

Bifogade filer

  • 20200803_212404.jpg
    20200803_212404.jpg
    385,1 KB · Visningar: 11
Jäkla öga! Hoppas det blir bättre under dagen för det är sjukt störande.

Åkte ner till stan för att hämta ica onlineordern efter jag lämnat ungarna. Nu har fått lite krångelgrejer på jobbet gjort och ska ta tag i det löpande. Men mera kaffe först! Och så ska jag byta jeansen mot mysbyxor :D
 
Jäkla öga! Hoppas det blir bättre under dagen för det är sjukt störande.

Åkte ner till stan för att hämta ica onlineordern efter jag lämnat ungarna. Nu har fått lite krångelgrejer på jobbet gjort och ska ta tag i det löpande. Men mera kaffe först! Och så ska jag byta jeansen mot mysbyxor :D
Har du sköljt ögat? Vad pysslade du med igår? Jag vaknade en morgon med ett irriterat öga dagen innan hade jag gjutit betong och på något vis fått in en liten smula betong i ögat Blev bara värre och värre VC hittade inget utan jag fick pallra mig in till ögonkliniken som hittade ett minimalt korn
Jag hade skyddsglasögon när jag gjöt och fick inget i ansiktet vad jag märkte men fy fan vad jobbigt det var innan jag fick hjälp på ögonkliniken
Min chef tyckte det är säkert bara en vagel och det är evigheter sen jag hade en vagel men det här var värre än så :crazy:
 
Har du sköljt ögat? Vad pysslade du med igår? Jag vaknade en morgon med ett irriterat öga dagen innan hade jag gjutit betong och på något vis fått in en liten smula betong i ögat Blev bara värre och värre VC hittade inget utan jag fick pallra mig in till ögonkliniken som hittade ett minimalt korn
Jag hade skyddsglasögon när jag gjöt och fick inget i ansiktet vad jag märkte men fy fan vad jobbigt det var innan jag fick hjälp på ögonkliniken
Min chef tyckte det är säkert bara en vagel och det är evigheter sen jag hade en vagel men det här var värre än så :crazy:

Jag har försökt skölja. Jag klippte gräs (åkbar, hade solglasögon på mig) och var ute och gick i ösregn. Himla spännande kväll :p
Det har inte blivit värre som tur är utan snarare bättre, men det känns som när jag får en vagel. Får det titt som tätt vid ögonfransarna så den precis nuddar ögat och känns. Men detta är högre upp mot ögonhålan om du förstår 😅 Blir det inte bra själv så får jag åka in och få hjälp.
 
Ska strax åka till jobbet, sista dagen idag. Sen är jag "bara" student i 1,5 vecka innan jag går på schema på en annan arbetsplats. Känns segt och omotiverat att åka idag då jag hoppades på att jag skulle få vara kvar men de kan inte erbjuda mig min arbetsprocent. Så istället blir jag utlånad i några månader till ett ställe som behövde personal ganska omgående.
 
Har spenderat ungefär en timme på att hitta en pallyft. Gav upp att hitta den och funderade ut en lösning.
Nu står ett monstruöst McGyver bygge redo i vaktmästeriet. Två ihopsurrade pirror, i sin tur ihopsurrade på två andra pirror som sitter högre upp. På de högre pirrorna har jag surrat fast massa tunga grejer som ska hjälpa mig att få hävstångseffekt.

Frågan är hur jag ska få ekipaget över en liten upphöjd bit i en av korridorerna, men om jag tar sats och springer kanske det går :idea:
 
Väntar på att UPS ska komma med mitt paket. Vet att jag brukar möta bilarna på väg söderifrån kring 11 tiden, så borde vara här snart. Förhoppningsvis.
Är hemma och jobbar idag så kan passa dörren oavsett. Men skönt när dom väl kommit så jag kan få annat gjort också.
 
Har spenderat ungefär en timme på att hitta en pallyft. Gav upp att hitta den och funderade ut en lösning.
Nu står ett monstruöst McGyver bygge redo i vaktmästeriet. Två ihopsurrade pirror, i sin tur ihopsurrade på två andra pirror som sitter högre upp. På de högre pirrorna har jag surrat fast massa tunga grejer som ska hjälpa mig att få hävstångseffekt.

Frågan är hur jag ska få ekipaget över en liten upphöjd bit i en av korridorerna, men om jag tar sats och springer kanske det går :idea:

Jag har en pallyft att sälja :D aset är i vägen hela tiden så jag vill verkligen bli av med den :rofl:
 
Har spenderat ungefär en timme på att hitta en pallyft. Gav upp att hitta den och funderade ut en lösning.
Nu står ett monstruöst McGyver bygge redo i vaktmästeriet. Två ihopsurrade pirror, i sin tur ihopsurrade på två andra pirror som sitter högre upp. På de högre pirrorna har jag surrat fast massa tunga grejer som ska hjälpa mig att få hävstångseffekt.

Frågan är hur jag ska få ekipaget över en liten upphöjd bit i en av korridorerna, men om jag tar sats och springer kanske det går :idea:
Försöka går alltid annars vet man ju inte om det kommer fungera. Ingenting ska ju vara omöjligt. Nödfall kanske du kan lägga något som ramp över hindret?

eller gå på @athena_arabians förslag som inte lät fel det heller...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 564
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 467
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp