Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått veta allt man kan behöva veta om de alienvarelser som rör sig ibland oss.
De är ju silikoida och kan röra sig mellan dimensionsluckor, så det är därför vi inte vet om dem och ser dem.

De är här för att äta, inte skada oss! De äter nämligen alkohol och alkohol är för svårt att tillverka på deras planet för det är för varmt där.

Den här kollegan är tveklöst den roligaste och mest underhållade jag har, älskar när hen spinnar på om sina teorier :D Så länge det är i måttliga doser, hade jag jobbat med hen hela dagarna hade jag fått spunk.

(Nej, jag nämnde inte att alkohol löser upp silikon 🙄)

Kollegan menar troligen att aliensarna är kiselbaserade livsformer. Så de kan säkert äta alkohol utan att lösas upp! Beware! :D
 
Tog med Tosten på skogspromenad en bit längre bort. Han hatar ju att åka bil så jag tänkte att en kort åktur med roligt mål skulle kunna hjälpa.
Och visst var det kul. Han kutade som en galning :D

Jag som flanerar långsamt (tack revbenen...) hann se att det fullkomlilgt vimlar av kantareller. I preventivt syfte hade jag ingen påse i fickan. Men avkomman meddelar att hen och sambon gladeligen tar emot om jag plockar så det är planen för nästa gång. :up:

Avslutade med att stanna till i grannbyn och dricka kaffe hos kompisen och sedan titta på en "konst"-utställning i kulturgården. Fick med mig potatis direkt från landet också. :d
 
Tog med Tosten på skogspromenad en bit längre bort. Han hatar ju att åka bil så jag tänkte att en kort åktur med roligt mål skulle kunna hjälpa.
Och visst var det kul. Han kutade som en galning :D

Jag som flanerar långsamt (tack revbenen...) hann se att det fullkomlilgt vimlar av kantareller. I preventivt syfte hade jag ingen påse i fickan. Men avkomman meddelar att hen och sambon gladeligen tar emot om jag plockar så det är planen för nästa gång. :up:

Avslutade med att stanna till i grannbyn och dricka kaffe hos kompisen och sedan titta på en "konst"-utställning i kulturgården. Fick med mig potatis direkt från landet också. :d

Annars kan du surfa lite lätt in på min tjänst kantarellkartan.se och lägga in dina bästa platser. Har varit i drift i flera år och inte en enda användare har lagt upp positioner än. :-) Braksuccen uteblir av någon anledning.
 
Precis, silikoider har inget med silikon att göra. Samma material som de chip vi har i våra telefoner och datorer. Fast det märkliga är att de knappast påverkas alls av alkohol, alla vet ju att de äter mineraler. 🤔
Fast hen sa att "eftersom de är gjorda av silikon och inte kol som oss..." flera gånger.
Kanske försöker hen villa bort mig? Hen kanske är i maskopi med dem? :nailbiting:
 
Nu har UPS varit här och lämnat paketet. Har även kommit ett annat att hämta ut från DHL men då jag inte ska åka åt utlämningshållet idag får det bli imorgon istället.

Medan jag väntat har jag satt ihop ett litet växthus till uteplatsen, tvättat snart 2 maskiner, och även vattnat och dyschat lite växter som fått fulbesök.

Nu blir det att hitta något ätbart och sen se om jag inte ska försöka jobba någon timme eller två efter det. Eller så gör annat idag och jobbar imorgon istället. Svåra val.
 
Drömmer så sjukt mycket om att jag tappar bort mina elever, att jag inte har koll på vad som ska hända och speciellt lunchen är mysko
Kommer bli spännande att börja jobba
 
Jag jobbar bara 1,5 vecka till, så jag försöker göra klart det jag håller på med. Dock inväntar jag material/hjälp från andra just nu. Så jag kan inte jobba vidare just nu. Men jag kan inte heller ta på mig mer grejer, för då finns det inte en chans att jag blir klar med det jag håller på med. :cautious:
 
Precis, silikoider har inget med silikon att göra. Samma material som de chip vi har i våra telefoner och datorer. Fast det märkliga är att de knappast påverkas alls av alkohol, alla vet ju att de äter mineraler. 🤔

Jag hade hellre sett att utomjordingarna ätit oss... fatta om de börjar knapra kisel på allvar här, då har vi ingen planet kvar. Bokstavligen :eek: :nailbiting:

Edit för icke-geologer: Jordskorpan består av bergarter som innehåller mer eller mindre kisel. Det är ett av de vanligaste grundämnena.
 
Jag hade hellre sett att utomjordingarna ätit oss... fatta om de börjar knapra kisel på allvar här, då har vi ingen planet kvar. Bokstavligen :eek: :nailbiting:

Edit för icke-geologer: Jordskorpan består av bergarter som innehåller mer eller mindre kisel. Det är ett av de vanligaste grundämnena.
Ingen fara. Tror den där kollegan menar att de dricker öl. Det innehåller ju både kisel och alkohol! 💡
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 303
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 655
Senast: hundtant
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Entourage
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
369
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp