Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades med konststycket att glömma plånboken hemma :cautious::meh: tur i oturen att jag gick en sväng in till apoteket först innan mataffären så att jag inte stod där vid kassan :nailbiting:

Kan jag skylla på SL för detta? De har ju slutat kolla biljetter så jag har bara kortet med pengar på och därför inte har lika stenhård koll på att jag har med mig plånboken :angel:
 
Suck. Jobbets datorsystem segade mer och mer och sen kom chefen och sa "ni får ta er rast nu för vi kör en uppdatering på systemet". Klockan 08.30...inte direkt lunchdags...Vi börjar 06.00 så det kändes inte alls bra med att tvingas ta rasten så tidigt. Jag vill ha en normal arbetsplats👹
 
En av mina fantastiska kollegor har bott 20 år i landet och pratar fortfarande inte språket. Hon går till sina landsmän så översätter de åt henne. På två veckor har hon fortfarande inte lärt sig hur man loggar in på jobbdatorn. Lösenordet sitter på en lapp och det är superenkelt. Men jag har fått logga in åt henne 2 ggr dagligen. Hur kan man vara så trög? Får göra brandkårsutryckningar hela tiden och hjälpa henne med datorn. Hon verkar aldrig ha rört en dator tidigare.
 
Mi

Mitt hår blir blekt på sommaren, och har maxgräns där det slutar växa.
Med två undantag: ett strå på baksidan av höger knä och ett på kinden. Jag testade att inte raka det på baksidan av knät på 2 år och det blev 15 cm. Sen slets den av på något sätt, sjukt besviken :D
En av mina fantastiska kollegor har bott 20 år i landet och pratar fortfarande inte språket. Hon går till sina landsmän så översätter de åt henne. På två veckor har hon fortfarande inte lärt sig hur man loggar in på jobbdatorn. Lösenordet sitter på en lapp och det är superenkelt. Men jag har fått logga in åt henne 2 ggr dagligen. Hur kan man vara så trög? Får göra brandkårsutryckningar hela tiden och hjälpa henne med datorn. Hon verkar aldrig ha rört en dator tidigare.
Det kan mycket väl vara så. Behöver inte betyda att hon är ”trög” utan ovan vid datorer och/eller rädd för att göra fel.
 
Köpt present till min mamma till kommande födelsedag. Hon är transplanterad och har pratat länge om hur hon saknar lösgodis, det där att gå och plocka själv och välja. Sååå jag hittade en minigodiskiosk som hon kan ha hemma på vardagsrumsbordet och plocka med en egen liten skopa. :love: Ska fylla den med polkagrisar och karameller. Så himla gullig! Går under kategorin leksak. :p

Den är inte labradorsäkrad dock, men vi får hjälpas åt att blocka hungriga nosar.


1597162539990.png
 
Så sjukt jävla ledsen och besviken. Vi var på typ banträning/öppen bana på ett nytt ställe idag och det gick så fruktansvärt dåligt :(

Och nej det har inte att göra med att jag ätit dåligt, åt lunch tidigare och drack lite yoghurt innan jag red, och det är inte heller kass ryttare som är svaret (även om jag självklart hade kunnat rida bättre och kanske hade det gått lite bättre då) utan det var yttre omständigheter och orutin hos hästen som ställde till det. Men jag är ändå så extremt ledsen och besviken och alla förberedelser känns så himla onödiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 512
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 567
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp