Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite mer sömn i natt, nånstans runt fyra timmar totalt. Alltid nåt.

Nu sitter jag och mår skit både psykiskt och fysiskt. Jag är såååå himla trött på att vara jag :banghead: Jag vill bara vara normal (vad det nu är) och inte tänka så överdrivet mycket jämt. Vill liksom kunna vakna och äta frukost och bara göra, inte vakna och få ångest och inte kunna äta frukost fast veta att jag borde och samtidigt inte vilja och bara, blä. Men samtidigt vill jag ha en kropp jag inte äcklas av och jag vill inte INTE ha kontroll.
Och jag vill/kan/vågar/orkar inte börja jaga nån slags hjälp, vet att jag BORDE men nej.
Hatar att vara såhär tudelad hela tiden också, vore fint om hjärnan iallafall kunde välja ett spår och inte på samma gång tänka på vad jag BORDE göra och komma med saker som "jag borde för jag är skyldig min häst det för att kunna och orka rida henne på ett bra sätt" och samtidigt tänka jag jag KÄNNER för och säga saker som "jag klarar mig utan den och den måltiden och går jag bara ner lite så blir jag lite mindre äcklig och dessutom lättare för hästen att släpa runt på"

Hatar hatar hatar min idiothjärna, varför kan den inte bara vara normal :banghead:
Jaja nu rantade jag iväg igen om sånt jag inte skulle så skjut mig då (det vore for real ganska skönt om nån gjorde det men vore inte bra för hästarna och hundarna...)


Känner igen det där med att tänka för mycket 🙈🙈🙈
 
Paniiik! Satt på toaletten när den stora kommoden vid handfatet lossnade från väggen och föll mot mig. Allt bara kraschade så jag kastade mig fram för att förhindra att rören skulle gå av och vatten börja spruta. Nu tittar jag på nya kommoder och inser att både en ny kommod plus rörmokare kommer bli dyrt och jag har haft många utgifter senaste tiden så det här var mindre efterlängtat om man säger så. Nu pallade jag upp den på en liten hink så allt hänger bokstavligen på en liten plastbit.
 
Nu är jag i stallet och fixar. Det är äckelkvalmigt och allt känns klibbigt :down: Och så är jag konstant jätteyrslig, vill sätta mig en stund med benen i högläge men det är andra här så vill inte att de ska tycka jag är konstig :crazy:

Fast det är lätt att bli yr när det är varmt (skit samma om det är orsaken till att du är yr), ingen kommer att tycka du är märklig som behöver ligga med benen i högläge ett tag. Möjligtvis att de frågar om du behöver hjälp med något, lite vatten tex :)
 
Nu är jag i stallet och fixar. Det är äckelkvalmigt och allt känns klibbigt :down: Och så är jag konstant jätteyrslig, vill sätta mig en stund med benen i högläge men det är andra här så vill inte att de ska tycka jag är konstig :crazy:

Jag låg mitt på gågatan i stan igår med benen inne i bilen och resten av mig på marken. Någon förbipasserande frågade bekymrat om jag behövde ambulans. En annan gav mig en Mer. Tyckte det var lite gulligt.
Ta en liten paus och sätt dig, b ingen tycker det är konstigt i den här värmen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 060
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 387
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
318
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp