Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter hummus och knäckebröd och sitter och besvarar mail, en halvslö fredag med strålande sol ute. Inbillar mig att de flesta som inte är fastbundna är ute på äventyrligheter vid närmsta badplats. :)

Hade en jättetrevlig uteserveringskväll igår, inte alls så trångt som jag var rädd för. Restaurangen höll ordning på borden och följde corona-råden nogsamt. Lite bubbel, en stadig sötpotatisburgare, och lite mer bubbel. Trevligt samtal och skvaller. :heart
 
Fy fasen migrän är inte roligt! Hoppas du orkar sova bort det.

Har fått sova någorlunda i natt tack och lov, med hjälp av medicinen. Men sitter och trycker bakom ögat och över tinningen, känns som om jag är 100 grader varm och så stel i nacke och axlar så jag knappt kan vrida på huvudet. Tror och hoppas att det sista försvinner under dagen dock när jag får komma hem och slappna av.
 
alltså.. hur ska jag tolka detta?

Läkaren ringer Hej Diabetikern det är X har du tid en liten stund? Ja absolut. Jo njyrvärdena var värre så vill ändra i medecineringen.

Va? Värre? Hur då? Vad var värre?

Nej då ingen fara, jag vill bara minska på ena och ändra den andra. Sen skickar jag nya prover om en vecka du får ta så bokar vi en tid.

Jaha behöver jag oroa mig>? Nä, nä det löser sig.

Alltså min läkare har för sköna uttryck ibland. Så tror jag ska tolka min lläkare som att några värden är förhjöjda/för låga och vi ska korrigera medecinen därefter. Men det är inget alamerande han ville bara ringa och berätta detta.

Samma läkare som frågade mig för några år sedan - Diabetikern vad ska vi göra med dej? Du är ju inte logisk :rofl:
 
Alltså... jag svarade i växeln nyss. Med mitt namn som börjar på V och är typiskt feminint. Han i luren verkar varit helt borta/inte lyssnat/varit i någon annan drömvärld för han svarar "Hejjerebraeller jae Sune ringer frå Herrueusus Fajjnans (jag hörde inte alls vad han sa) menasså TJENA ANDERS hurere?" 🤨

Eftersom jag fattade noll av vad snubben sa först, då han sluddrade och det var massa bakgrundsljud låtsades jag bara att det var dålig mottagning och frågade om han kunde upprepa sig.
"Ja ja jag fattar! Menassåsåhärva jae SU-NE, frå Heruruesus Fajjnans, du sattuhette Anders?"
"Nej, Vxxxxx heter jag. Vad kan jag hjälpa dig med?"
"Ehhasså kanja prata menån frånnekonomi, Viktor? Vissadu Viktor?"
Här tröttnar jag lite på felnamningen, och skiter lite i att den här snubben tror jag heter Viktor 🤷‍♀️
"Absolut, jag kopplar vidare dig till X"
"Okejmen du! tusen tack asså"
🤦‍♀️:D
 
Kan det vara så att olika näsor har olika lätt att ta in vatten? Min fundering bottnar i att jag nog gör lika oavsett om jag hoppar i vattnet eller om jag duschar, dvs. att näsan automatiskt ”stängs” när jag håller för andan.

Men jag förstår verkligen obehaget av vatten i näsan. Ibland får jag upp för mycket vatten för fort i bihålorna när jag sköljer näsan och det gör ONT.
Kan vara så. Min näsa tar in vatten direkt. Den stängs verkligen inte.

När jag var yngre kunde jag simma inder vattnet. Det funkar bara om jag fräser ut numera. Måste alltså dra in luft och blåsa ut när jag är under ytan.

Möjligen är jag vanskapt numera :D
 
Laddar fortfarande. Supersnabbt mobilt bredband här på landet.

Jag vet. Med skillnaden att landet också är hemma. Har insett att jag vare sig ingår i de 95 eller 99,9 procent i visionerna om bredband. Trots att jag bor i södra Sverige nära två större städer. Men bra dagar är det i alla fall hyfsat stabilt på 2 Mbit/s.

"
På kort sikt höjs målsättningen till att 95 procent av alla hushåll och företag bör ha tillgång till bredband om minst 100 Mbit/s redan år 2020.

Målen innebär att 98 procent bör ha tillgång till bredband om minst 1 Gbit/s i hemmet och på arbetet, resterande 1,9 procent bör ha tillgång till minst 100 Mbit/s, och 0,1 procent bör ha tillgång till minst 30 Mbit/s senast år 2025. Målen innebär också att alla bör ha tillgång till stabila mobila tjänster av god kvalitet där de normalt befinner sig senast år 2023.
"
 
Jag vet. Med skillnaden att landet också är hemma. Har insett att jag vare sig ingår i de 95 eller 99,9 procent i visionerna om bredband. Trots att jag bor i södra Sverige nära två större städer. Men bra dagar är det i alla fall hyfsat stabilt på 2 Mbit/s.

"
På kort sikt höjs målsättningen till att 95 procent av alla hushåll och företag bör ha tillgång till bredband om minst 100 Mbit/s redan år 2020.

Målen innebär att 98 procent bör ha tillgång till bredband om minst 1 Gbit/s i hemmet och på arbetet, resterande 1,9 procent bör ha tillgång till minst 100 Mbit/s, och 0,1 procent bör ha tillgång till minst 30 Mbit/s senast år 2025. Målen innebär också att alla bör ha tillgång till stabila mobila tjänster av god kvalitet där de normalt befinner sig senast år 2023.
"

(Jag bor på landet ;) ).

Förskolan 800 meter bort har fiber. Bakom skolan sitter en mast med bl.a. ”Air2Fibre”. Mellan är en skog som inte är min. Telia/Zitius skulle gräva. IPOnly skulle gräva. Osv.
 
Nu är nog migränen på väg bort. Svettas som en gris! 🙈 Det pärlar sig i hela ansiktet och nästan rinner på både rygg och bröstet. Och jag som hade tänkt veckohandla på vägen hem för att slippa det i helgen när alla andra handlar...🙄

Kul med migrän, verkligen...🤦🏻‍♀️ Men nu gissar jag att jag är helt smärtfri om en timme ungefär, känner till hur kroppen och mönstret fungerar nu. 👍🏼👏🏻👏🏻👏🏻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 397
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp