Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit kasst i natt. Tog länge innan jag somnade för jag låg vaken och funderade på allt mellan himmel och jord och så var det alldeles för varmt...
Men men, bara att rycka tag i arbetsdagen, som ändå verkar bli rätt lugn. Lite störande att det ska bli närmare 30 grader varmt så jag och hunden troligen inte kommer orka med någon promenad på lunchen.
 
Överklagade till kommunen, och fick samma handläggare i ärendet som avslagit min önskan om bensinersättning i kombination med busskort :grin:

För övrigt så har jag gjort dagens första prov på 57 minuter. Nu väntar jag på omtenta på jöken (6 timmar), för att avsluta med ett prov på 1timme ikväll. Vart nånstans ansåg jag det smidigt att plugga 3 kurser och arbeta alldeles för mycket över sommaren? :rofl::confused:
 
Jag har varit vaken en stund och ska nu packa gymväskan. Ponnyerna ska bli vaccinerade idag så jag hoppas att jag snart blir uppringd och meddelad en preliminär tid :)
Utöver att ponnyerna ska vaccineras så ska jag motionera åtminstone en ponny samt fixa med höpåsarna. Jag ska definitivt till gymmet och möjligen ska jag dammsuga innan jag lägger mig på trädäcket och solar :cool:
 
Överklagade till kommunen, och fick samma handläggare i ärendet som avslagit min önskan om bensinersättning i kombination med busskort :grin:

För övrigt så har jag gjort dagens första prov på 57 minuter. Nu väntar jag på omtenta på jöken (6 timmar), för att avsluta med ett prov på 1timme ikväll. Vart nånstans ansåg jag det smidigt att plugga 3 kurser och arbeta alldeles för mycket över sommaren? :rofl::confused:

Hu. Jag har min omtenta på söndag men bara en kurs i iaf. Såg att mitt program har två omtentor nästa vecka på samma dag 😐
 
Har ätit god frukost i lugn och ro, känner mig avslappnad och i göttigt trögt semester-mode ✌.
Men nu ska jag sätta igång och röja i min knarkar-kvart, är bara in o vänder o dumpar grejer o sover nu för tiden känns de som, så här ser ut... ^^
 
Kvällens udda fundering: Om någon som brukar ha linnen, klänningar, shorts osv skulle börja klä sig mestadels i stora t-shirts/hoodies och träningstights eller mjukisbyxor, är det nåt ni skulle lägga märke till/reagera på/kommentera på nåt sätt? Om det är nån i närmsta familjen? Eller nån t.ex. i stallet?
Ja, om jag hade misstänkt att bytet var med mening att gömma viktminskning, att någon hade skurit sig, osv då hade jag reagerat och/eller kommenterat beroende på vem personen var.
 
Ja, om jag hade misstänkt att bytet var med mening att gömma viktminskning, att någon hade skurit sig, osv då hade jag reagerat och/eller kommenterat beroende på vem personen var.

Om du hade kommenterat, hade det varit typ nära vän/direkt familj och liknande då eller hade du kunnat gjort det även om det var nån du inte var fullt så nära?
 
Kommentera gör jag inte (jag kommenterar inte andras klädsel i något sammanhang såvida det inte är något positivt i stil med "Vilken snygg tröja") men nog skulle jag lägga märke till det.
@Problematisk Plus att jag skulle kanske fundera på om det är bara ett byte av stil eller om hen ser ut att må dåligt/bra etc. Om det är bara byte av stil eller att hen ser ut att må bra så kommenterar jag bara om jag tycker att någon klädsel är snygg eller att hen ser glad ut.
Om hen ser ut att må dåligt så skulle jag vara mycket försiktig, och ev fråga om hur hen mår. Om hen inte vill tala om det så släpper jag det givetvis och beter mig som vanligt. Frågar alltså bara av empati.
 
Om du hade kommenterat, hade det varit typ nära vän/direkt familj och liknande då eller hade du kunnat gjort det även om det var nån du inte var fullt så nära?
Det hade varit någon jag var hyfsat nära, ja. Annars hade jag inte kommenterat direkt till personen. Men beroende på hur stor min oro var hade jag kanske tagit kontakt med någon som stod personen nära. Det är viktigt att bry sig, tycker jag :) !
 
Väntar på att klockan ska bli 12 för då slutar jag jobbet. Har då jobbat ett dygn med migrän som ligger och trycker... 🙄 Har tack och lov lyckats få bort det värsta med maxdos av diklofenak så jag har kunnat jobba klart. Hoppas skiten är väck tills i morgon när jag ska göra ett dygn igen...
 
Väntar på att klockan ska bli 12 för då slutar jag jobbet. Har då jobbat ett dygn med migrän som ligger och trycker... 🙄 Har tack och lov lyckats få bort det värsta med maxdos av diklofenak så jag har kunnat jobba klart. Hoppas skiten är väck tills i morgon när jag ska göra ett dygn igen...

Fy fasen migrän är inte roligt! Hoppas du orkar sova bort det.
 
Loggar in på buke. 78 notiser? :rofl:
Får kolla sen 😅
Nu äter jag frukost:

FCFC7E43-C75B-4056-A688-5862BCFFF7E0.jpeg

Ska gå ner och måla inom kort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
497
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 384
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp