Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt sov jag 12 h. Vaknade ett par ggr iofs. Men kunde ändå somna om. Helt jävla underbart! 😍

Har känt mig slut ett tag. Så jag tar en till slappdag. Det är över 30 grader ute och jag känner fortf av pollen/astman. Så jag chillar inne.
Åt glass till frukost och ska snart dricka lite bubbel.
Känner mig som hälsan själv!:laugh:
 
Tittade lite på andra YH utbildningar och fick ihop en intressant lista. Den som jag kan vara mest intresserad av så stod det såhär på deras hemsida att de ville att man skulle ha: "1 års yrkeserfarenhet som kommunikatör eller informatör (eller motsvarande)."
Och jag började fundera på om min yrkestitel Kundvärd kunde räknas som det 🤔 :o
 
Kollegans barn är jordnötsallergiker. Syskon till jordnötsallergikern ringer kollegan i panik och berättar att syskonet fått i sig en jordnöt.
Kollegan får panik, kan inte få ihop något vettigt alls i huvudet verkar det som och svamlar medan jag hör syskonet i luren börja gråta och skrika efter att kollegan ska säga vad hen ska göra.

Jag väntade ett tag tills jag faktiskt bad om att få ta telefonen. Kollegan lämnade motvilligt ifrån sig telefonen, och sprang gråtandes iväg för att rafsa ihop sina grejer.
Jag lugnade syskonet, fick lägesrapport och talade om att de skulle bege sig hem (inte långt), ta adrenalinpennan i låret samt ringa till 112. Lyckades till och med hinna ringa barnets andra förälder som bor närmre än kollegan och förklara läget. Samt ringa 112 själv.
Kollegan hade inte ens fått ihop sina grejer för hemgång så hjälpte hen att plocka ihop och komma iväg.

Puh. Hoppas det går bra! Nu börjar jag nästan tro att alla som sagt att jag borde arbeta som sos-larmoperatör har rätt. Tur även att jag känner kollegan bra och till och med kan hens adress i huvudet.
 
Kollegans barn är jordnötsallergiker. Syskon till jordnötsallergikern ringer kollegan i panik och berättar att syskonet fått i sig en jordnöt.
Kollegan får panik, kan inte få ihop något vettigt alls i huvudet verkar det som och svamlar medan jag hör syskonet i luren börja gråta och skrika efter att kollegan ska säga vad hen ska göra.

Jag väntade ett tag tills jag faktiskt bad om att få ta telefonen. Kollegan lämnade motvilligt ifrån sig telefonen, och sprang gråtandes iväg för att rafsa ihop sina grejer.
Jag lugnade syskonet, fick lägesrapport och talade om att de skulle bege sig hem (inte långt), ta adrenalinpennan i låret samt ringa till 112. Lyckades till och med hinna ringa barnets andra förälder som bor närmre än kollegan och förklara läget. Samt ringa 112 själv.
Kollegan hade inte ens fått ihop sina grejer för hemgång så hjälpte hen att plocka ihop och komma iväg.

Puh. Hoppas det går bra! Nu börjar jag nästan tro att alla som sagt att jag borde arbeta som sos-larmoperatör har rätt. Tur även att jag känner kollegan bra och till och med kan hens adress i huvudet.
:bow::bow::bow:
Stackars kollegan! Inte lätt att tänka klart när det händer något sånt som får pulsen att rasa iväg, tur att du var där! :heart
 
Jahopp, nu börjar samtalen rulla in där jag blir lynchad för att jag slängde de där grejerna ur skåpen för två veckor sedan.
Mina order var att inventera nycklarna, se till att ett nytt system upprättades, samt göra mig av med det som låg i skåpen.
Nu kryper det fram att en annan kollega fått informationen att vissa skåp inte skulle tömmas. Inget har dock sagts till mig.

Gissa vem de ringer till och är hysteriskt arga för att deras grejer är borta? Mig.
Tur att telefontiden bara är 5 minuter till :cautious:
 
Årets schema har äntligen publicerats på nätet! Det är så klart inte hugget i sten än och ändringar kan komma att ske. Men än så länge ser schemat riktigt bra ut och de ämnen jag inte tog förra året "sitter ihop" vilket innebär att det inte blir långa så håltimmar. Så länge inga större förändringar görs så är jag väldigt nöjd :up:

Det enda jag är lite besviken över är att jag inte kommer kunna läsa nästa mattekurs, men i så fall skulle jag tagit den med de som går i tvåan. Så chansen att det skulle fungerat var minimala från början. Jag får se det som en chans att fördjupa mig i matte 1c och 2c istället, så förhoppningsvis blir matte 3c enklare då :p
 
Det blir mycket lusern och en del soja i år, men det ska nog gå att få okej. Tur att ingen av dem är så himla lättfödd (längre, i sina yngre dagar gick ponnyn upp 10 kg av att titta på en kraftfodersäck) för då hade det blivit ännu jobbigare :crazy:
 
Mina föräldrar blir 54 och 57 i år och håller ihop än. Mina svärföräldrar fyller 64 och 66 i år och lär nog heller aldrig separera :D
Din yngsta förälder är alltså 2 år äldre än min mamma. Måste erkänna att det känns lite konstigt att du är nästan dubbelt så gammal som mig och din ena förälder är bara två år äldre än min mamma :D

Men mina föräldrar var "gamla" när de hämtade mig, mamma var 36 och pappa skulle fylla 32.
 
Jahopp, nu börjar samtalen rulla in där jag blir lynchad för att jag slängde de där grejerna ur skåpen för två veckor sedan.
Mina order var att inventera nycklarna, se till att ett nytt system upprättades, samt göra mig av med det som låg i skåpen.
Nu kryper det fram att en annan kollega fått informationen att vissa skåp inte skulle tömmas. Inget har dock sagts till mig.

Gissa vem de ringer till och är hysteriskt arga för att deras grejer är borta? Mig.
Tur att telefontiden bara är 5 minuter till :cautious:

Hänvisa alla till din chef så får hen ta det :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 645
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 398
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
328
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
557
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp