Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En uppskattar ju när saker funkar lixom. Igår var ett mindre helvete att få fart i kamin pga helvetesblåsten, röken som uppstår är ju inte så värst trevlig.
Idag strulade linserna så ena gick sönder i ögat så jag "brötade runt" så ja rött och tårvätska rann, jaha satte in en ny lins så fick jag ut andra halvan. Hoppas ögat inte tog stryk och att blåsthelvetet ger sig nån gång....
 
Efter den senaste omorganisationen av enheten jag jobbar på har jag nu tre större ansvarsområden. Vart och ett av de är kanske på 40% av en heltid. Nu mailade chefen och undrar om jag kan ta ett till som också är på ca 40%. Jo visst... 4 x 40 blir väl ca 100?? Min chef behöver nog repetera mellanstadiematten.
 
En uppskattar ju när saker funkar lixom. Igår var ett mindre helvete att få fart i kamin pga helvetesblåsten, röken som uppstår är ju inte så värst trevlig.
Idag strulade linserna så ena gick sönder i ögat så jag "brötade runt" så ja rött och tårvätska rann, jaha satte in en ny lins så fick jag ut andra halvan. Hoppas ögat inte tog stryk och att blåsthelvetet ger sig nån gång....
Den ENDA gång min kamin funkar någotsånär hyfsat, med bra drag, är just när det är helvetesblåst..... 🤪
 
Vi firar födelsedag. Lille Taylor, mitt nyaste marsvin, fyller ett år. Han är söt och snäll och tam, och alldeles, alldeles underbar.
Taylor 1 år.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
93 94 95
Svar
1 897
· Visningar
61 326
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
440
Senast: Acto
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
18 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp