Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på ett avdelningsmöte på Teams. :sleep:

Och preppar samtidigt, för att göra något konstruktivt, en surölsprovning som kommer att förgylla en utvecklingsdag så småningom. :d

Brekeriet
Sour & Salt
Stigbergets
Buñuel
Oude Gueuze
Tilquin á l’Ancienne
Brekeriet
Lusse Lelle 2021
Brekeriet
VAT NO.7
Brekeriet
Chêne
Gipsy Hill
Outlooker
Brewski
Strawberry Pie
Friends
Pink Pineapple Passion Smojee Gose
Duckpond
Duck Dealer
 
Vi firade att restriktionerna försvinner med att få Covid... jäkligt dåligt sätt att fira på. Undvik det om ni kan!

Ser snart ut som en korsning av Rudolf och Michael Jackson, varenda gång jag snyter mig så filar jag sakta men säkert ner näsans omfång.
 
Håller just nu på att få hjärnblödning på kollegor som inte kan få tummen ur och göra något vettigt någon gång.
"Nej installatören går inte att få tag på, så vi kan inte få en utbildning på det här viktiga passersystemet vi ska använda i minst 20 år framöver. Så vi får lära oss själva."
Men det är väl bara att säga upp avtalet med dessa sabla kretiner (de går inte att få tag på, företaget är helt värdekasst) och hitta ett annat företag då? Dessutom har de som tillhandahåller systemet egna utbildningar, boka hos dem! Varför tjata i månader utan att få svar om en utbildning hos dem? Varför ens försöka ge dem pengar? :banghead:

Har god lust att bara fixa det själv. Men då blir jag väl indragen på chefens kontor och får höra att jag gått bakom hans rygg igen :grin:
 
Och @athena_arabians
Men det är mörkt :o och under jord! Långt.
Men definitivt en fördel med icke-trångt. Lockad är jag ju på nåt sätt samtidigt.

(Och så blev jag påmind om att jag fortfarande är sugen på att läsa geologi. Har du lästips @athena_arabians ?) fast snarare då kring hur landskapet formas (och ev det som påverkar floran).
Ok, jag medger att jag inte alltid är oberörd när jag är under jord... Lovisagruvan (i drift) var JÄKLIGT trång bitvis och hängväggen hade en inte helt behaglig lutning :p Kleva gruva (gammal, ej i drift) var faktiskt helt ok trots att den är trång och där hade en väldigt bra möjlighet att se geologin också (malmen syntes extremt väl i vissa delar).

Det var väldigt maffigt att vara så djupt ner en kan komma i Sverige, 1500m i Renströmsgruvan :heart Särbon jobbade där och fixade så jag fick komma ner, den är annars inte tillgänglig för allmänheten. Den gruvan är gigantisk och det känns knappt att en är under jord.

Jag ska gräva lite vad gäller litteratur men kan inte nu på studs. Dock är det mesta jag lärt mig om geologi vs växtlighet sådant jag fått från gamla geologer och min biologikunskap kombinerat med kemi (har jag nämnt att geologer måste kunna lite av varje? ;)). Funkar engelska?
 
Ok, jag medger att jag inte alltid är oberörd när jag är under jord... Lovisagruvan (i drift) var JÄKLIGT trång bitvis och hängväggen hade en inte helt behaglig lutning :p Kleva gruva (gammal, ej i drift) var faktiskt helt ok trots att den är trång och där hade en väldigt bra möjlighet att se geologin också (malmen syntes extremt väl i vissa delar).

Det var väldigt maffigt att vara så djupt ner en kan komma i Sverige, 1500m i Renströmsgruvan :heart Särbon jobbade där och fixade så jag fick komma ner, den är annars inte tillgänglig för allmänheten. Den gruvan är gigantisk och det känns knappt att en är under jord.

Jag ska gräva lite vad gäller litteratur men kan inte nu på studs. Dock är det mesta jag lärt mig om geologi vs växtlighet sådant jag fått från gamla geologer och min biologikunskap kombinerat med kemi (har jag nämnt att geologer måste kunna lite av varje? ;)). Funkar engelska?
Hade aldrig satt min fot här i gruvan någonsin. Och alla gamla gruvhål i skogen, mest förvånad att de inte trillar ned mer djur i dem, stängsel är väl inte helt bra. Att det ens driver gruvan nuförtiden igen var väl många som höjde på ögonbrynen åt när det starta upp igen. Men tydligen är de ju lönsamt, förutom att min häst skiter ned sig när han ska träna i skogen brevid när de krossar 😂 Han har fortfarande inte kommit över att det finns en gruva här.
 
Hade aldrig satt min fot här i gruvan någonsin. Och alla gamla gruvhål i skogen, mest förvånad att de inte trillar ned mer djur i dem, stängsel är väl inte helt bra. Att det ens driver gruvan nuförtiden igen var väl många som höjde på ögonbrynen åt när det starta upp igen. Men tydligen är de ju lönsamt, förutom att min häst skiter ned sig när han ska träna i skogen brevid när de krossar 😂 Han har fortfarande inte kommit över att det finns en gruva här.

Lovisagruvan?
 
Ja 😅 Alltså när de krossar så låter de ända ned till stallet och de skiljer nästan en mil men vi hör dem ända hem. Stripa är väl numera bara museum och Stråssa har jag dålig koll på vad det gör där uppe nu för tiden eller använder de till, vet att de har spelat in någon serie där men ja. Lovisa har väl bara ett fåtal anställda nu vad jag hört. Trulis bajsar knäck när han ska gå förbi där på helgerna fast de inte jobbar 😂 Min pappa har tränat häst runt Lovisa i över 30 år snart aldrig förstått varför han älskar de här området så men det är väl något som lockar.
 
Hemma efter ännu en förmiddag på kontoret. Helt slut i rutan och med en dundrande huvudvärk orsakad av stress, statistik samt dålig sömn de senaste 10 dagarna. Mailade just chefen och sa att jag tar en timmes rast nu och jobbar igen tiden ikväll istället, så nu ska jag lägga mig och vila en stund och sen blir det starkt kaffe, aspirin och kanske till och med en liten chokladbit.

Är det helg snart eller? Jösses vilken lång och på alla sätt besvärlig vecka det har varit!
 
Ok, jag medger att jag inte alltid är oberörd när jag är under jord... Lovisagruvan (i drift) var JÄKLIGT trång bitvis och hängväggen hade en inte helt behaglig lutning :p Kleva gruva (gammal, ej i drift) var faktiskt helt ok trots att den är trång och där hade en väldigt bra möjlighet att se geologin också (malmen syntes extremt väl i vissa delar).

Det var väldigt maffigt att vara så djupt ner en kan komma i Sverige, 1500m i Renströmsgruvan :heart Särbon jobbade där och fixade så jag fick komma ner, den är annars inte tillgänglig för allmänheten. Den gruvan är gigantisk och det känns knappt att en är under jord.

Jag ska gräva lite vad gäller litteratur men kan inte nu på studs. Dock är det mesta jag lärt mig om geologi vs växtlighet sådant jag fått från gamla geologer och min biologikunskap kombinerat med kemi (har jag nämnt att geologer måste kunna lite av varje? ;)). Funkar engelska?
Du skulle varit med mig under jord i LKAB:s gruva i Kiruna.

Skithäftigt men skrämmande med så mycket massa ovanför en, nu var vi bara ner på ca 1200 meters djup.

Läsligt när skotarna spränger hängsten när man är under jord för det smäller rätt bra och skakar satan när man ör i närheten av orten. Höll på att skita på mig första gången.
 
Dricker kaffe med en vovve på fötterna 😅 Vi kan ju inte gärna släpp in hästarna nu även om Trulis tycker de 🤷 Han kan inte alltid få som han vill 😂

Vovve och jag passa på att njuta av solen förut innan vi mockade klart ❤️ Bäst hon passar på imorgon ryker pälsen igen 😅
IMG_20220210_134543904_HDR.jpg
 
Jävla blåst. Jävla hjärnspöken. Det senare gör ju att man tappar motivation och glädjen med ridningen! Klart som fan det gör det; inget som är positivt precis!! Bäst att undvika skogen så skrittade den korta svängen ut till asfalten och tillbaka och jag slappnade av (inte minst för vetskapen att min anhörig tar emot mer hjälp av htj) snarare än satt på helspänn i sadeln. Jaha och sen? Ja ridbanan är ju bara mjuk delvis men man får ju anpassa sig så blev lite travarbete där även idag och öm var jag på insidan av låren när jag red aktivt efter barbackadressyren igår, men det var bara att ignorera 😄. Pållan känns bara finare och finare i traven ju mer jag är konsekvent och rider aktivt 🤩👌 så ja! En bra dag!
 
Jag har kommit hem och varvar ner en stund innan det är dags röja upp lite och dra fram extrasängen, ena syrran kommer ikväll och stannar över helgen :laugh:Handling fixad redan, om än väldigt basic. Vi får prata ihop oss mer senare om vad vi ska äta i helgen.
Dock är jag dissad av katterna :cautious: Ena sover men är högst oklart varför Lilla herrn surar när han i vanliga fall är ett plåster. Tror det är för att jag nyste när han satt i knät, blicken jag fick av honom var inte nådig 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
77 78 79
Svar
1 575
· Visningar
51 713
Senast: VLMF
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
55 941
Senast: Görel
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp