Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om läsa. Ligger nu i schäslongen och läser Madame Bovary. Snacka om språklig detaljrikedom! ”ingen människa förmår någonsin uttrycka exakt vad som rör sig inom henne, utan använder det mänskliga ordet som en spräckt kastrull, på vilken hon trummar melodier som på sin höjd kan komma en björn att dansa, medan hon helst skulle vilja locka stjärnorna att gråta”. Skål på den ba! 🥂
 
På tal om läsa. Ligger nu i schäslongen och läser Madame Bovary. Snacka om språklig detaljrikedom! ”ingen människa förmår någonsin uttrycka exakt vad som rör sig inom henne, utan använder det mänskliga ordet som en spräckt kastrull, på vilken hon trummar melodier som på sin höjd kan komma en björn att dansa, medan hon helst skulle vilja locka stjärnorna att gråta”. Skål på den ba! 🥂
Håll utkik efter färgen blå som återkommer i olika varianter! :D
 
På tal om läsa. Ligger nu i schäslongen och läser Madame Bovary. Snacka om språklig detaljrikedom! ”ingen människa förmår någonsin uttrycka exakt vad som rör sig inom henne, utan använder det mänskliga ordet som en spräckt kastrull, på vilken hon trummar melodier som på sin höjd kan komma en björn att dansa, medan hon helst skulle vilja locka stjärnorna att gråta”. Skål på den ba! 🥂
Åh, herregud. Där hinner man ju glömma början av meningen långt innan man har kommit till slutet...... O_o

Inte riktigt min författarstil, om man säger så.... :D
 
Ätit frukost, startat en tvätt och skurat ur kylskåpet. Väntar på att dotterns film ska ta slut så ska vi gå och duscha.
 
Såret på fingret ser bättre ut.
Katten är nöjd att matte är hemma idag.
Ska gå och handla lite sen.
Nu njuter jag av kaffe bara
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 176
Senast: sjoberga
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 142
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
533
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp