Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på jobbet och har dålig luft, som vanligt på den här avdelningen :meh: Dottern och 26-åringen är hemma och har det lugnt och skönt. De har redan fixat stallet, i åska och ösregn :cautious:
 
Herregud så MYCKET skräp vi har...... :nailbiting: Idag har vi varit på tippen igen och slängt. Två gamla TV-apparater, en gammal stereo, en massa trasiga smålampor, en trasig plaststol och en hiskeligt uråldrig torktumlare. Plus lite andra småsaker. En hel del - om inte alla - smålampor följde med huset och så gjorde också den gamla torktumlaren. Men resten är skräp som vi själva har samlat på oss.
 
Tänkte ta sovmorgon idag, gick sådär. Vaknade 10 i 7 och varit vaken sen dess. Så nu är hästarna utsläppta och jag håller på att göra skoluppgifter. Min mamma har tjatar på mig om att jag tydligen ska behöva äta frukost också, vatten räcker tydligen inte. Men jag håller ju på med uppgifter om en bok, varför äta frukost? :cautious:
 
Vill gå ut och springa men bör nog inte.
Vad som än hände i går verkar det som att det är borta i dag. Men så har jag inte gjort något annat än glott på film, läst och gosat med katten i dag. Funderar på om jag ska klä mig och testa att gå en kort promenad för att se hur jag mår.🤔
 
Min fitnessklocka frågar om jag har sovit gott? Den har klockat mig på hela 45 minuters sömn. Är på jobbet nu. Trött. Vågar/kan inte dricka kaffe pga av min kassa mage. Livet leker. Men jag har jobb och det är bra. Jag tar all övrtid som erbjuds.
 
Batteriet på mobilen börjar dö. Mobilen är bara ett år gammal men håller inte laddningen alls längre. Redan nere på 49% trots att den bara legat i skåpet. En trist utgift. Möjligen kan jag kanske bara byta batteri.
 
IMG_20200829_114311.jpg


Detta gör jag och mamma.
 
Hänger med kalvar, aka catwalkmodeller. Skämtar inte om jag säger att ena tjejens ben slutade nånstans höjdmässigt i min armhåla. Deras ben är som min underarm typ. Men de är iofs barn allihopa. Ena tjejen vilade nyss sin armbåge på mitt huvud :rofl:
 
Ordnar lunch. Sjukstuga här. Vaknade med halsont strax före 6 men jag hade ju bestämt mig för att springa Tjejmilen idag så jag var snabb som satan ut i spåret innan jag blev sjuk på riktigt :p har även hunnit beta av stallet under förmiddagen och åkte ner till bageriet för att köpa en tårta åt min blivande 5-åring som ska få firas idag (bara vi i närmaste familjen). Perfekt med flexibla butiker. Swishar, får tårtan utomhus med bra avstånd till personalen och så hem igen.

Liggläge resten av dagen (helgen) och hoppas på att bli frisk till på måndag pga sjukhusbesök som är svårt att boka om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: sjoberga
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 142
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
533
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp