Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vilken bra läkare, lätt den bästa läkaren jag har träffat! :love: Hon förstog allt och var väldigt påläst i hur saker kan skilja sig mellan oss tjejer och killar och föreslog saker som de på den fysiska mottagningen blankt sagt nej till. De på mottagningen kommer typ slakta henne på nästa möte när hon föreslår precis allt de redan sagt nej till :D

Efter utredningen rekommenderade de starkt att vi söker LSS insats(er). Men det behöver man ett intyg till. Vilket de på NP-BUP blankt vägrat skriva för att jag enligt dem är för högfungerande. Hon ska skriva det där intyget nu direkt och skicka till oss.

Hon tog också upp varje liten detalj vi nämnde och ville se om det fanns något som kan hjälpa. Så nu ska hon ta upp att hon anser att det behövs en fördjupande utredning också, vilket vi också fått blankt nej till av de på den fysiska mottagningen trots att vi gett dem mer argument och information till varför vi framförde det förslaget.

Hon förstog också att det blir problematiskt när läkaren skriver ut en medicin som inte säljs längre. Eftersom det gett många halvt panik vilket i sin tur gjort att medicinen inte finns på något apotek längre (och inte heller kommer komma in igen). Så hon bytte direkt ut den mot en likvärdig medicin och var dessutom noga med att fråga efter våran åsikt:up:

Som sagt, de som sitter på den fysiska mottagningen kommer typ döda henne efter detta. Men vi är väldigt nöjda med henne och att hon förstår och ser det som de andra inte ser (eller blundar för) :love:
Dessutom var hon inte alls stel utan väldigt flexibel och allmänt väldigt lätt att prata med! Synd att hon inte jobbar fysiskt på mottagningen alla, annars hade jag nästan krävt att få behålla henne som läkare (iofs gör jag det gärna även om det blir videomöten, men vissa saker är ju svårare när man inte är i samma rum, tex väga och mäta :laugh:)
 
Läkaren ringde upp då FK hade "dumma" frågor. Så skönt med en bra läkare vilket jag sa till honom!
🙂
. Har även nu börjat med KBT mot ångest online för att ta tag i måendet ordentligt nu. Heja mig!
 
På tillfälligt besök för att få ur mig lite frustration nånstans :crazy:

Känner att jag verkligen, verkligen balanserar på den där kanten nu. Jag hade förberett mig på besöket till sköterskan, planerat att ta upp flera stora och för mig svåra saker med henne osv. Det var liksom MÅLET, håll ut tills dess bara och ta upp de sakerna då.

Och så blev det inställt pga sjukdom :arghh: Givetvis inget fel eller konstigt med det, förstår självklart att det måste avbokas när hon är sjuk. Men det är så jävla TYPISKT att nu när jag var redo att "lägga korten på bordet" (nåja en del av dem iallafall) så blev det besöket avbokat och jag vet inte när jag kommer få en ny tid :( Så direkt blev allt sådär avgrundsdjupt svinjobbigt och mattsvart igen och de där dumma, destruktiva, dåliga tankarna bara "TILL ATTACK!!!" och går bananas i huvudet :banghead:

Blåser som fan idag också så jag kan inte ta ut hästen på ridtur/promenad, det är för riskabelt. Såg ett par träd som blåst omkull bara inom nån kilometer från stallet :down:

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Hade ju en plan :meh:
 
Har en extremt seg och händelselös arbetsdag och försöker dryga ut tiden med något vettigt. Hittills har jag yogat, lusläst nyheterna samt en jobb-relaterad rapport, gått en promenad, gjort extremt nyttig frukost & lunch samt städat ur ena förrådet. Ja, och så har jag mailat mina kollegor och erbjudit mig att hjälpa dem med ev. uppgifter, men utan svar. Tror jag har gjort mig förtjänt av lite slösurfande, kakor och kaffe nu :angel:
 
På tillfälligt besök för att få ur mig lite frustration nånstans :crazy:

Känner att jag verkligen, verkligen balanserar på den där kanten nu. Jag hade förberett mig på besöket till sköterskan, planerat att ta upp flera stora och för mig svåra saker med henne osv. Det var liksom MÅLET, håll ut tills dess bara och ta upp de sakerna då.

Och så blev det inställt pga sjukdom :arghh: Givetvis inget fel eller konstigt med det, förstår självklart att det måste avbokas när hon är sjuk. Men det är så jävla TYPISKT att nu när jag var redo att "lägga korten på bordet" (nåja en del av dem iallafall) så blev det besöket avbokat och jag vet inte när jag kommer få en ny tid :( Så direkt blev allt sådär avgrundsdjupt svinjobbigt och mattsvart igen och de där dumma, destruktiva, dåliga tankarna bara "TILL ATTACK!!!" och går bananas i huvudet :banghead:

Blåser som fan idag också så jag kan inte ta ut hästen på ridtur/promenad, det är för riskabelt. Såg ett par träd som blåst omkull bara inom nån kilometer från stallet :down:

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Hade ju en plan :meh:

Åh så typiskt :heart =(.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 892
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 776
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 203
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp