Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag ligger dimman tjock over nejden. Det har ju regnat for ett par dagar sedan och da vi har sa stora skillnader mellan natt och dag temperatur anda fram till December nagon gang ar det alltid dimma den har arstiden. Jag hade glommt hur illa jag tycker om dimma. :cautious:
 
Pappas sambos hund har legat inlagd hos veterinär sedan i tisdags. Ingen vet vad det är för fel. De har skickat prover till England, konsulterat kollegor etc.
De har sagt flera dagar att ikväll är det nog slut. Men idag hade hon varit uppe gått lite för första gången.
Åh, hoppas hon klarar sig, lilla gumman! ❤️
Tycker så synd om hund och matte! Man vet ju hur det är själv. Och hunden är så enormt viktig för matten.:(
 
Det lät himla gott, recept?

Jag gör typ en klassisk sockerkaka men köttar ner mosad banan, rejält med smält extrasaltat smör och några klickar turkisk yoghurt. Slänger i valnötter och gräddar sen så den är lite kladdig i mitten (dvs inte för länge).
Sjukt ospecificerat recept 😅 men blir riktigt gott (även de som inte är så förtjusta i banan brukar gilla den)!

Min ungdomliga grannen meddelar i realtid nu att hon gjorde en ”fusk-variant” med denna mix. Med med mer smält smör och mindre vatten. Plus mosad banan, yoghurt och valnötter i smeten.
17C4736E-8085-4EF7-80D3-3220B5D2FDAE.jpeg
 
På tillfälligt besök för att få ur mig lite frustration nånstans :crazy:

Känner att jag verkligen, verkligen balanserar på den där kanten nu. Jag hade förberett mig på besöket till sköterskan, planerat att ta upp flera stora och för mig svåra saker med henne osv. Det var liksom MÅLET, håll ut tills dess bara och ta upp de sakerna då.

Och så blev det inställt pga sjukdom :arghh: Givetvis inget fel eller konstigt med det, förstår självklart att det måste avbokas när hon är sjuk. Men det är så jävla TYPISKT att nu när jag var redo att "lägga korten på bordet" (nåja en del av dem iallafall) så blev det besöket avbokat och jag vet inte när jag kommer få en ny tid :( Så direkt blev allt sådär avgrundsdjupt svinjobbigt och mattsvart igen och de där dumma, destruktiva, dåliga tankarna bara "TILL ATTACK!!!" och går bananas i huvudet :banghead:

Blåser som fan idag också så jag kan inte ta ut hästen på ridtur/promenad, det är för riskabelt. Såg ett par träd som blåst omkull bara inom nån kilometer från stallet :down:

Vet verkligen inte vad jag ska göra. Hade ju en plan :meh:
Behåll planen om att lägga allt på bordet. Gör det bara på en annan dag. :heart
 
Satt nyss och tittade på lektion. Hästen jag ska rida om en timma verkar vara på sitt bästa räv bakom örat humör.
Han gjorde lite som han ville med sin lille ryttare, för att sedan bete sig som en ängel när ridläraren vände sig mot honom 🙈:rofl:

Ska bli intressant att se om han vågar samma med mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 887
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 765
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 201
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp