Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hos tandläkaren igår och lagade en tand, har fortfarande jätteont och kan typ inte äta. :meh: Skönt att det var det sista jag behövde fixa hos tandläkaren i alla fall! Nu är alla tänder hela och fina. Förutom att det gör mer ont NU än innan jag gick dit.
Om det fortsätter göra ont, gå tillbaka! Det kan vara lagningen som strular. Har själv fått göra om en lagning som gjorde ont.
 
Alltså hamster :love:
Några år sedan som juniors hamster dog, men vi saknar han fortfarande. Så rolig och personlig, han kom alltid fram i sin bur och pussade både katt och hund på nosen (till deras förvåning!) och han lärde sig tom hur han skulle ta sig ur en hamsterboll i plast genom att rulla upp den till en hörn i köket och knixa till. Till slut fick jag tejpa ihop den för att han inte skulle rymma...

När jag inte kan ha hund längre så ska jag ha en hamster!!
Ja, de är mysiga djur. ❤
Är glad att jag skaffade honom, han sprider glädje. 🙂
 
Precis betalat räkningarna. "Skönt" att ha de gjort. Eller ja, lite autogiro som fackavgift mm ska också dras.

Längar så till att extrajobbet återgår till det "normala" pre-covid. Dom extrapengarna sitter fint på kontot och det jobbet är en anledning till att bilen kostar extra mycket varje månad (pga milen).
Jaja, har iaf ett bilkonto som är avsatt för avgiften så på så vis är det lugnt och jag har en ny, säker bil som är driftsäker att åka med.
Får dock lite ångest varje månad den 25e när räkningar ska betalas...
 
Skrattar lite väl mycket åt detta
1606340022516.png
 
Ujujuj så modern jag blidde plötsligt, tack vare coronaskiten 😆. Jag som envisats med att handla på de gamla vanliga sättet tills för några månader sen när jag började scanna. Igår gjorde jag vår första handling från soffan 😄👌. Supernöjd med första hämtningen och så bra datum på varorna! :).
 
Precis betalat räkningarna. "Skönt" att ha de gjort. Eller ja, lite autogiro som fackavgift mm ska också dras.

Längar så till att extrajobbet återgår till det "normala" pre-covid. Dom extrapengarna sitter fint på kontot och det jobbet är en anledning till att bilen kostar extra mycket varje månad (pga milen).
Jaja, har iaf ett bilkonto som är avsatt för avgiften så på så vis är det lugnt och jag har en ny, säker bil som är driftsäker att åka med.
Får dock lite ångest varje månad den 25e när räkningar ska betalas...

25:e hade onekligen varit roligare om det bara var lönen som skulle betalas då, och inte en massa räkningar. :D Men här firar jag ändå att detta är första kvartalet sedan väldigt länge som det INTE rasar in en - med tiden allt större - CSN-räkning, så jag är smått upprymd över att betala den i jämförelse lilla räkningsdel som är kvar. Det är fortfarande nästan svårt att fatta att nu kommer det aldrig mera några CSN-fakturor. Å andra sidan så kommer snart årets knockoutmånad december med gårdsförsäkring och ränta och kvartalsamorteringar och lite annat på ett bräde, den är inte att leka med.

Men, dessförinnan ska jag även betala in en ganska stor, men samtidigt kanske den mest "värda" och roligaste faktura man kan betala: nämligen den på ett - redan älskat - svart och alldeles bedårande hingstföl, sex månader gammal i dagarna. (han är dock inte ett "Black Friday"-köp) Längtar ihjäl mig tills han är stor nog att flytta hit, både så min snälla, fina hästkompis får en trygghet i en ny och långvarig killkompis att ta hand om och busa och leka med, och att vi får börja lära känna varandra riktigt och bygga upp det där speciella bandet och förhoppningsvis förtroendet tills det är dags att börja skolningen. :love:

Så för min del verkar detta, i övrigt färglösa och i delar bara sorgliga och ledsamma, år nu ändå få sluta med glädje och förhoppningar på framtiden.
 
25:e hade onekligen varit roligare om det bara var lönen som skulle betalas då, och inte en massa räkningar. :D Men här firar jag ändå att detta är första kvartalet sedan väldigt länge som det INTE rasar in en - med tiden allt större - CSN-räkning, så jag är smått upprymd över att betala den i jämförelse lilla räkningsdel som är kvar. Det är fortfarande nästan svårt att fatta att nu kommer det aldrig mera några CSN-fakturor. Å andra sidan så kommer snart årets knockoutmånad december med gårdsförsäkring och ränta och kvartalsamorteringar och lite annat på ett bräde, den är inte att leka med.

Men, dessförinnan ska jag även betala in en ganska stor, men samtidigt kanske den mest "värda" och roligaste faktura man kan betala: nämligen den på ett - redan älskat - svart och alldeles bedårande hingstföl, sex månader gammal i dagarna. (han är dock inte ett "Black Friday"-köp) Längtar ihjäl mig tills han är stor nog att flytta hit, både så min snälla, fina hästkompis får en trygghet i en ny och långvarig killkompis att ta hand om och busa och leka med, och att vi får börja lära känna varandra riktigt och bygga upp det där speciella bandet och förhoppningsvis förtroendet tills det är dags att börja skolningen. :love:

Så för min del verkar detta, i övrigt färglösa och i delar bara sorgliga och ledsamma, år nu ändå få sluta med glädje och förhoppningar på framtiden.
Det hade varit fint med bara pengar in och inga (tråkiga) utgifter.

Jag har "tyvärr" ett X antal CSN betalningar kvar, men ser att lånet går ner lite för varje år som går iallafall. Helt klart värt det. :up:

Skulle inte alls tacka nej till en sådan trevlig faktura i framtiden. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 529
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 209
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 573
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp