Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffet urdrucket och klockan ar 5:58 ... en kopp till innan jag vaknat tillrackligt
 

Bifogade filer

  • Yawn-Good-Morning.jpg
    Yawn-Good-Morning.jpg
    37,3 KB · Visningar: 2
Tydligen har de inte ställt in dopet. Så nu kommer de köra på i alla fall, först var det tänkt att bara vi i familjen skulle vara där. Tillsammans med de tre personerna från kyrkan. Men en från pappas tjejs släkt blev förbannad och kastade sig på telefonen, så efter några vändor fram och tillbaka är det nu bestämt att jag och min bror inte kommer få vara med på dopet. För att en av pappas tjejs syskon och hens sambo ska vara med istället.

Egentligen känner jag mest att jag inte bryr mig längre. De kan göra vad de vill och jag kan säga vad som helst, de kommer inte bry sig. Så nu tänker jag sura lite över att pappa går med på att hans tjejs syskon med sambo är prioriterade över hans egna barn. Men också för att de troligen kommer stanna hos pappas tjejs släkt efter dopet och inte kan säga när de kommer vara hemma. Så under tiden är det mitt ansvar att ta hand om katterna (det är på en pappa-helg) och se till att min 13-åriga bror får i sig mat... :down:
 
Jag pratade precis med dottern. Tydligen hade hon cyklat omkull på vägen till skolan och gjort illa handleden. Hon hade gått till skolsyster som sagt till henne att säga till mig att jag ska ta henne till vårdcentralen. Men god dag yxskaft. Båda vårdcentralerna i kommunen har öppettid 8-16 :cautious:
 
Har precis bokat däckbyte. Jag borde få hem däcken på onsdag och har tid på torsdag fm, om det kör ihop sig får jag helt enkelt boka om. :) Bra liten verkstad, trevlig kille som har den så jag gynnar hellre honom är drive in-ställena vid stormarknaderna och han är inte dyrare heller. :up:
 
Har eventuellt fått ett jobberbjudande jag verkligen inte kan tacka nej till. Det var inte helt säkert att jag skulle få det, men de hörde av sig och frågade om jag var intresserad (har alltså inte ens självmant sökt jobbet!). Det innebär att jag tar studieuppehåll minst ett år, men har "bara" masteruppsatsen kvar, så det löser sig nog. I och med pesten så är mitt yrkesområde i princip dött, så att få ett erbjudande om en heltidsanställning, antingen ett vikariat med chans till förlängning eller en tillsvidaretjänst inom ett annat intresseområde är bara för bra för att vara sant! Ni får hemskt gärna hålla tummarna för mig :)

Nu ska jag fortsätta spana lite på lägenheter, i och med en anställning har jag äntligen chans att kunna flytta till min första "riktiga" lägenhet, har ju bara bott i studentlänga tidigare.
 
På akuten fick jag svar på vad det var för fel på foten. En rejäl stukning med skelettskador, men de ska läka ihop av sig själv så slipper operation.
De tog bort gipset då det var det som gjorde att det gjorde så ont så nu har jag en artros istället.
Känns bättre nu när jag vet mer och slipper gipset.

Sovit lite efter lunch också, det behövdes verkligen.
Ska snart iväg till psykologen.
Tycker så synd om dig! Det är ju liksom inte alls länge du fått vara hemma. Var det inte du som bröt armen hyfsat nyss också? (med hyfsat nyss menar jag egentligen inom fem år)
 
Kollar Efter fem. Haft rätt ont i huvet men det hjälpte lite att ta värktabletter.
Varit hos psykologen i em och pratat om saker jag nog inte vill minnas, det plus resan dit och hem plus ätit dåligt = extra huvudvärk.
Nu blir det Fråga Doktorn, ska tydligen handla om hästar i vården, eller hörde jag fel?
 
Om man vill bjuda på älgstek och potatatisgratäng med kantarellsås till huvudrätt, vad kan då passa till förrätt? Är sååå dålig på sånt här för äter vi äter sällan trerätters utan det blir huvudrätt och sen efterrätt bara 😅
 
Jag fick just meddelande om att mina beställda (syntet)dreads är påbörjade, woho! :bump: Blir ett intressant projekt om jag blir tvungen att fläta in dem på mig själv (hade tänkt att tjejen som gör dem skulle få fläta första gången iaf, det är ju åratal sen sist för mig..men nu är det ju som det är med restriktioner, pandemi och skräp..), men jag är ändå pepp på att ha "kul" hår igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 914
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 386
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 890
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 886
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp