Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man vill bjuda på älgstek och potatatisgratäng med kantarellsås till huvudrätt, vad kan då passa till förrätt? Är sååå dålig på sånt här för äter vi äter sällan trerätters utan det blir huvudrätt och sen efterrätt bara 😅

Det är ju rätt tung huvudrätt så jag hade inte velat ha något för stabbigt. Kanske små snittar så tar man så mycket man vill? Det är ju rustik mat så skurna tunnbrödsrullar, en variant med rökt kött och en med lax, borde fungera.

Eller en soppa serverad i en mugg med en varm macka i minivariant kanske?

Edit: Olika varma mackor i ministorlek på egen hand sas kan funka också.

Edit 2: Jag älskar ju misosoppa så en sådan med en lyxigare varm macka hade funkat för mig.

Edit 3: Jordärtskockssoppa toppad med baconsmul! :up: Då behövs ingen macka till.
 
Senast ändrad:
Om man vill bjuda på älgstek och potatatisgratäng med kantarellsås till huvudrätt, vad kan då passa till förrätt? Är sååå dålig på sånt här för äter vi äter sällan trerätters utan det blir huvudrätt och sen efterrätt bara 😅

Löjromstoast är en klassiker som kräver lite förberedelse. Annars parmaskinka med honungsmelon. Gott och lätt med minimalt jobb.
 
Det är ju rätt tung huvudrätt så jag hade inte velat ha något för stabbigt. Kanske små snittar så tar man så mycket man vill? Det är ju rustik mat så skurna tunnbrödsrullar, en variant med rökt kött och en med lax, borde fungera.

Eller en soppa serverad i en mugg med en varm macka i minivariant kanske?

Edit: Olika varma mackor i ministorlek på egen hand sas kan funka också.

Edit 2: Jag älskar ju misosoppa så en sådan med en lyxigare varm macka hade funkat för mig.

Edit 3: Jordärtskockssoppa toppad med baconsmul! :up: Då behövs ingen macka till.

Ja det är lite det jag tänker också, att det behöver vara något lätt eftersom huvudrätten är vad den är.

Tack för tips:D
 
Kollar Efter fem. Haft rätt ont i huvet men det hjälpte lite att ta värktabletter.
Varit hos psykologen i em och pratat om saker jag nog inte vill minnas, det plus resan dit och hem plus ätit dåligt = extra huvudvärk.
Nu blir det Fråga Doktorn, ska tydligen handla om hästar i vården, eller hörde jag fel?
Var det något att se? Jag missade nog det inslaget precis..
 
Om man vill bjuda på älgstek och potatatisgratäng med kantarellsås till huvudrätt, vad kan då passa till förrätt? Är sååå dålig på sånt här för äter vi äter sällan trerätters utan det blir huvudrätt och sen efterrätt bara 😅
Toast skagen?
Tror det blir lite tårta på tårta med kantareller både i förrätten och varmrätten även om det är gott.
Våffla med lite lax och/eller räkor, lite stebitsrom, en dillkvist, lite majonäs och en liten citronklyfta? Inte en hel våffla per person utan ett par hjärtan eller rutor?
 
Nyss hemkommen från jobbet, så väldigt skönt med en kort dag! Tyckte jag knappt hann dit innan jag kunde åka hem igen. :up:

En utsvulten Myra har jagat runt efter och före mig så jag nästan snubblat eller råkat sparka iväg henne. Hon hade ätit upp mjukmaten men såg rätt ointresserad ut när hon fick mer. Tror hon ligger i badrummet på en hylla nu, efter två vändor för att dricka vatten ur glaset jag ställt dit åt henne. Vattnet hon får ur porslinsskålen i köket är odrickbart, det ska vara badrummet och om det är ett glas eller en plastmugg kvittar, även hundarnas vattenskål duger, bara det inte är hennes skål i köket. O_o
 
Senast ändrad:
Hästkräkstanten gjorde hål i sig igår, en snyggt 2 cm stor glipa på bakbenet. Bara att tvätta rent och lägga stort förband för att hon inte skulle drälla massa lera i det. Hon lerbadar dagligen.......

Idag ligger hon mer på plussidan igen. Såret på väg att läka fint, liten sårsvullnad enbart. Så nytt snyggt blått förband på så får vi väl skritta igång efter onsdag eller nåt
 
Jag blev corona-netflixtittare.

Jösses så mycket julfilmer jag konsumerat. Det tycks finns ett helt ymmighetshorn med romantiska julfilmer. Och feelgood är precis vad jag behöver i dessa dystra tider. Överser glatt med de svaga manusen och suger i mig av all feelgood.
Låter som att det är julfilmer jag ska satsa på.
Älskar i vanliga fall sjukhusserier, men de nya säsongerna handlar om corona vilket jag de flesta dagarna hellre undviker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 229
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 612
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 969
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 111
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp