Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gjorde jag igår! (Eh känner att jag bombar tråden nu...) men fastnade på chili- och tomatsorter. Och så måste jag bestämma antal och placering av nya pallkragar.
Jag gör mitt bästa för att hålla mig ifrån odlingssidor! ;) Vi kommer inte hinna med några stor odlingar nästa sommar heller och jag funderar på lite perenner istället, det är löjligt lite blommor i den här trädgården. Löjligt lättskött med i stort sett bara gräsklippning men jag saknar blommor!
 
Det var så skönt att avsluta jobbhelgen och åka till stallet i solen 😍. Var sugen på att ta ett pass på ridbanan men var fortfarande seeeg när jag satt upp men min häst kändes fin att rida så det gav energi tillbaka 😍. Avslutade med att hoppa; jätteskoj tyckte vi båda, härliga häst 🥰. Avslutade kvällen i ett riktigt varmt skönt bad medan sambon och våra två katter 🥰 kalasade på färska kräftor jag lyckades hitta på Ica 😁
 
Jag gör mitt bästa för att hålla mig ifrån odlingssidor! ;) Vi kommer inte hinna med några stor odlingar nästa sommar heller och jag funderar på lite perenner istället, det är löjligt lite blommor i den här trädgården. Löjligt lättskött med i stort sett bara gräsklippning men jag saknar blommor!
Flyttade till hus för ett år sen lite drygt. Odlingsintresserad och har löjligt mycket blommor ;)
 
Flyttade till hus för ett år sen lite drygt. Odlingsintresserad och har löjligt mycket blommor ;)
Vi flyttade hit i våras och hela sommaren och hösten har gått åt till renovering. 🙈 vi har ett litet växthus och en odlingslåda, så jag hade en tomatplanta, en chiliplanta och en bunt olika kryddor. :) Men nästa sommar ska jag lite mer aktivt fundera på blommor, extremt torr mark så jag måste ha med det i beräkningen också!
Eller ja vi har jordgubbsland, rabarber, hallon och svarta och röda vinbär också. ;) Dottern har önskat sig vita hallon och jag vill väg en ha hösthallon. 😁
 
Hade ett bra samtal med min vän som äntligen har flyttat ifrån sitt pucko, numera är skilsmässan på gång och hon har bokat bodelningsjurist för att få puckot att fatta att hon visst har rätt till en del grejer. Han hävdar bestämt att gåvor hon har fått från hans föräldrar tillhör honom trots att föräldrarna har varit väldigt tydliga med att det är hennes. 🙄

Men det är så skönt att höra hur stark hon är i sitt beslut, det finns inga tvivel om det var rätt att lämna, det jag peppade om var att hon ska stå på sig för att få med sig sin del bara. ❤
 
Oj redan, hur gammal är hon nu?

Jag håller tummarna att Humla inte hinner börja, här hade veterinären typ en månads väntetid.

Hon är fem månader och en vecka exakt idag. De kan löpa från fyra månader även det är vanligare med kring sex månader. Och löper gör hon verkligen... vi tittade på film på kvällen och kisse överröstade TV:n... :cautious:
 
Det lät fruktansvärt gott. Finns recept?

Eh, nej... Vi freestylade som vanligt och hade slut på vitt vin så vi körde på rosé :D

Men vi saltade och pepprade utanpå och i fisken samt fyllde den med tunna citronskivor. Stek i smör i en stekpanna och häll på rosé efter ett tag som får koka in. Min sås består av tryffelmajonnäs, gräddfil, rödlök, rom (kvittar vilken, jag använde ishavsrom), citron, salt och svartpeppar. Enkelt och gott.
 
Bra start på dagen....

126853415_10157959440841819_5182572871518586450_o.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 230
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 613
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 969
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 114
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp