Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha vad synd.
Kan tycka att det är rätt stor skillnad på en underårig i sällskap med föräldrar än att det skulle tex vara ett gäng 16 åringar. 😏

Håller helt med. Mina syskon är (uppenbarligen) sladdisar och jag upplever inte att det har varit något problem att ha med dem på ställen som har 18-års gräns, när de är just i målsmans sällskap och det är en familjesammankomst det gäller. Men men, vi hittar nåt bättre!
 
På det stora hela går det bra, så här två timmar efter hopsläpp.

Hos kvartetten (Wilmer, Luna, Karin och Selma) är det lugnt. Wilmer är mycket respektfull och beter sig över förväntan klokt och bra, och flickorna är vänliga men bestämda.

Hos trion (Charlie, Vilma och Sonja) är det betydligt mer livat. Charlie brötar på och är inte det minsta respektfull, men flickorna fredar sig rätt bra, och är inte alls rädda för honom. De tycker mest han är jobbig, och det har de rätt i. Han är jobbig.
 
Nej men om man skulle ta tag i det där med att sätta upp tavlor och fotografier i lägenheten? Har ju bara bott här i 5 månader..

Jag passade på att beställa flera canvastavlor på något black-friday (black week?) erbjudande, typ alla hemsidorna har olika erbjudanden, så ska man ändå beställa är det nog läge att passa på. (Även om det säkert kommer jul- mellandagsrea- och januarierbjudanden också :banghead:) :idea:

Hoppas de blir bra, för det blev ett par julklappar fixade där av bara farten också ✅
 
Samlar poäng som bästa flickvännen ever... särbon var sugen på hamburgare på jobbet och vill då ha hamburgerbröd (mina egna givetvis). Så nu står jag och bakar innan han ska åka iväg.

Edit: Givetvis krävde/begärde han inte det men suckade så längtansfullt när han sa det och det funkar på mig :D
 
Senast ändrad:
Funderade på det, men det är ett sånt ställe som är fullbokat varje helg året runt så de lär väl fnissa bakom skärmen och tänka "Gör det du" och en vecka senare är den helgen fullbelagd ändå :D

Har själv jobbat på hotell med spa och några har 14-årsgräns. Vi tillät yngre barn mellan en viss tid på sommaren och under sportlovet.

Dock är det ju tyvärr så att om man tillåter en 15 åring måste man släppa in alla. Är det dessutom ett populärt ställe så är det säkert fler som frågar. Hade nog blivit rätt irriterad själv om man frågat och fått nej så kommer ett annat sällskap med en yngre.

Personligen kan jag ju tycka att 15 är en ålder som borde fungera. Synd ni inte kunde abbonera spaet för er själva några timmar. Då kan man ju vara i vilken ålder man vill :)
 
Nyss avslutat lunchen på min shoppingrunda idag.
I bilen ligger två spånbalar, 25 kg jordnötter och 25 kg hampfrön. Nu blir det hundbädd med memoryfoam på Rusta, Systembolaget, citygross och orientbutiken innan hemfärd. 👍

Råttan ser ut att ha flyttat ut, den gillade nog inte hårdrocken igår!🤪🤪🤪
 
Njuter för fullt av ordentligare arbetsplats hemma!

Nästa steg i "bättre jobbhälsa" (påhejad av chefen) är nog att börja spärra tid i kalendern för paus och friskvård. Blir lätt bortprioriterat, planerade lång lunch idag men kom först ett möte och sen massa akuta mail och dokument inför eftermiddagen...
 
Nyss avslutat lunchen på min shoppingrunda idag.
I bilen ligger två spånbalar, 25 kg jordnötter och 25 kg hampfrön. Nu blir det hundbädd med memoryfoam på Rusta, Systembolaget, citygross och orientbutiken innan hemfärd. 👍

Råttan ser ut att ha flyttat ut, den gillade nog inte hårdrocken igår!🤪🤪🤪

Särbons gnagare hade ätit upp betet men fällan hade inte slagit :meh: Fällan är nu utbytt till en gammal hederlig trä- och metallfälla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 596
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 782
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 635
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp