Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har suttit i soffan hela morgonen, pysslat lite med hundarna, slötittat på tv och druckit te. Det behövdes verkligen. SÅ skönt att vila sig lite. Har känt senaste tiden att mina fotleder är konstant trötta och... konstiga. Tror egentligen mest att de är överansträngda för att jag går så mycket, så försöker vila om möjligt. Funderar på att köpa stödstrumpor att ha tex under hundpromenaderna, kanske vore skönt. Har haft det förut men tvättmaskinen verkar ha ätit upp dem :cautious:
 
Lite seg av kostomläggningen men det är väl inte konstigt
🙃
. Solen skiner underbart, ska snart åka till stallet :love:
 
Sitter på verandan med ett glas vin och i 10 min nu har en helikopter cirkulerat beachen närmast mitt hus. Jag kan se och såklart höra den men jag bor några hundra meter från stranden. Klockan är 21.00 och det är kolmörkt. Vet att det är party på stranden ikväll och de har nog vart igång sedan tidig eftermiddag... absolut mängder med alkohol och kanske droger....


Får en klump i magen av att någon bekant är försvunnen i vattnet.... vi har sällan helikoptar här denna tid på dygnet och inte cirkulerar de strandkanten ofta :cry:
 
Vilken kaos morgon 😂 Dels sovit 4 timmar, hasade mig upp fick på mig kläderna efter morgon te i soffan. Kommer ut då har garagelåset fryst ihop igen, svär långa fina ramsor men kommer till slut iväg. Väl i stallet har de små lymlarna inte fått mat och de håller på att gräva sig till Kina 🤨 Kasta åt dem mat sen påbörja mat och vatten ute i hagarna innan de fick gå ut. Mockade och gjorde klart allt, sen tog jag med mig Trulis och gick på promenad i skogen istället. Snark såna här mornar är aldrig roliga, oftast har de redan fått mat och då är de lugna men sen händer de ibland att de inte fått och då är de påväg till Kina när de är vana att äta klockan 06.00 på vardagar.
 

Bifogade filer

  • B1D512D2-59CD-4626-BAC1-FFC2C0F4BDFD.jpeg
    B1D512D2-59CD-4626-BAC1-FFC2C0F4BDFD.jpeg
    469,7 KB · Visningar: 51
Vilken kaos morgon 😂 Dels sovit 4 timmar, hasade mig upp fick på mig kläderna efter morgon te i soffan. Kommer ut då har garagelåset fryst ihop igen, svär långa fina ramsor men kommer till slut iväg. Väl i stallet har de små lymlarna inte fått mat och de håller på att gräva sig till Kina 🤨 Kasta åt dem mat sen påbörja mat och vatten ute i hagarna innan de fick gå ut. Mockade och gjorde klart allt, sen tog jag med mig Trulis och gick på promenad i skogen istället. Snark såna här mornar är aldrig roliga, oftast har de redan fått mat och då är de lugna men sen händer de ibland att de inte fått och då är de påväg till Kina när de är vana att äta klockan 06.00 på vardagar.
Näsborrarna :love:
 
Sitter och skriver examinationsuppgift och blir lite trött på att vi ska göra "typ en litteraturstudie" på 5-6 sidor, med minst 5 böcker från kurslitteraturen, en obligatorisk artikel och fördjupningslitteratur, minst 200 sidor. Det ska dessutom vara uppdelat på litteraturstudie, resultat och diskussion där resultatet ska vara förankrat i litteraturstudien. Men det ska väl gå att få ihop på något vis.
 
Ska strax möta upp en stallkamrat och vi ska hör och häpna åka skidor en bit bort härifrån som tydligen ska vara ett bra ställe. Men jag har ett problem. Skidorna och stavarna är nerplockade från vinden men skorna som hör till skidorna hittar jag INGENSTANS.
Var har jag lagt dem??
 
Sååå underbart väder meeen ingen ridning för min del; lunchfodrade och fixade boxen eftersom jag behövde hem med bilen då bästa sambon ska byta bromsslang så jag kan besikta om bilen snarast igen :). Får roa mig med att tvätta och städa ikapp och lyssna på gamla mellolåtar :p:D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 034
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 311
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp