Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger i soffan med en hund på golvet... Hunden är egentligen dyngtrött men så fort han börjar slappna av så är det som att han vägrar och börjar jaga upp sig igen :grin: aja, han ligger iaf...
Som en sidonot, jag hade glömt hur pipiga schäfrar kan va, den här är ändå "bara" schäferblandning. Han lät hyffsat dramatisk när jag sa till honom :rofl:
 
Har ar vadret superharligt. Stralande sol och luften ar varm nog att sitta ute i t-skjorta utan att behova sitta i la i solen. :love: Det ar 20*C mitt ute pa faltet och dags att borja raka benen igen :cautious:

Nu har "extra hunden" Jackie lart sig att hamta och lamna bollen nar jag kastar. Jag trodde nog inte att det skulle vara en lek hon gillade, men det tog mindre an 5 minuter att lara sig "loss":D och vi hade bada tva jattekul. Jag fick just veta att ordet ar "give" och att man stracker fram handen ... men sa gor inte jag sa det fortsatter nog med "loss" for att hon ska slappa bollen vid mina fotter. (Jag vill ju helst inte ta den slobbriga, slaskiga, och leriga bollen i handen):p
Hon ar en liten blandis som ar super intelligent ... och kraver att man ar konsistent. Sa nu har hon lart sig att sno mat som inte ar hennes. OCH hon har lart sig att nar man gjort det sa satter familjen in henne i en "puppy pen" sa hon gar direkt dit och vantar pa att de ska komma och slappa in henne.:angel:

Just nu tvattas hund sangar och om en stund ska alla tre hundarna i huset fa en "mani-padi" och ett bad. Forst ska jag dock lasta in dem i bilen och aka till affaren och kopa hundschampo for "sensitive skin" Jackie har en hel del allergier :( sa hon behover special shampoo.
 
Hundpromenad i mörkret. Vild hund som är på SÅ bra humör just nu. Fullmåne. Vackert.

37085EDB-C97F-4553-A1FA-8BDCFFDF4EFD.jpeg
 
Började dagen i stallet som vanligt på helgerna, Trulis hälsar att de går utmärkt att små nafsa lite på matte när man vill ha något :cautious: Mockade ur hans hage efter vintern och ja han är bra häst då han bara bajsar längs staketet på ena sidan :love:

Sen blev de en tupplur när jag kom hem, nu behöver jag plugga men känner mig rejält opepp och trött. Funderar på om glassen i frysen lockar mera just nu ..
 
Sov så gott inatt så var piggelin när vi gick upp med tuppen eftersom sambon skulle besikta ena bilen och jag åkte samtidigt till stallet, idag fick det bli skritt ute med klättring på min härliga guldhäst 😍🥰. Sen blev det en stunds coronaanpassat firande för sambons brorson på hans första födelsedag 🥰.
Framåt kvällen åkte vi till stallet för insläpp men innan dess hann vi se lite löshoppning och alla hästarna var glada och slog bakut av glädje 🤩😍. Lite extra roligt var det att se den stora nordsvensken tycka det var så skoj att hoppa idag och vilka härliga yviga framben hon har i traven och den pampiga galoppen 🤩. För att inte tala om hur sur hon blev och pep i protest när jag motade bort henne från staketet 😂.
Avslutat en riktigt härlig lördag med tacomys och lördagsgodis 🥰😁.
Vi börjar närma oss slutet av Rederiet nu och kunde inte låta bli att skratta åt scenen där Nikolaj som hoppat överbord och tros vara avliden tar sig till Freja och Mickie som frågar "vad ska du göra nu?" och Nikolaj svarar "fortsätta vara död" 🤣😅.
 
Brukar inte skriva här irekt. Men det senaste dygnet, eller senaste veckan för den delen gör att jag behöver pysa ut nåt..
Och så sämsta tänkbara timing med sommartiden just inatt.
Trött, trött och uppstressad så det känns som benen skakar (fast de inte gör det).
På väg till jobbet..
Andas djupt, andas, andaaas 😇
 
Brukar inte skriva här irekt. Men det senaste dygnet, eller senaste veckan för den delen gör att jag behöver pysa ut nåt..
Och så sämsta tänkbara timing med sommartiden just inatt.
Trött, trött och uppstressad så det känns som benen skakar (fast de inte gör det).
På väg till jobbet..
Andas djupt, andas, andaaas 😇
Haah, och börjar med irritation pga misskommunikation och misstag av tidigare kollegor sinsemellan och jag låter surare om menat i tjafset och får mig en skrapa.. 😐
För något jag var oskyldig till upptakten av, men visst attityden var säkert inte bra alls. .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
542
Senast: gullviva
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
6 7 8
Svar
157
· Visningar
3 316
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 375
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 694
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp