Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp så trött jag är. Märks så himla tydligt att jag klev upp en timme tidigare.

Hatar detta. Jag kommer att vara halvdöd om mornarna en vecka framåt.
Hunden fattade ingenting. Han tittade dumt på mig och undrade varför jag var uppe och vimsade kring. :D
 
Särbon kör samma strategi på bilen, vansinnigt irriterande :meh: Han har dessutom två bilar, den ena har ständig sommartid och den andra ständig normaltid :cautious:
Jag kan inte ha det så! Blir stressad varje gång jag sätter mig i bilen om klockan går fel. Så nu blir det till att leta fram instruktionsboken igen..... ;)

Jag hade - sedan igår - glömt att vi ändrade tiden i natt. Trodde därför att jag sov ovanligt länge idag. Petade på stackars maken vid strax innan kl 7 och bad om att han skulle släppa ut hästarna (han brukar fixa det på helgerna). Men då var ju klockan bara 6. Inte så konstigt att han fortfarande sov..... Stackare..... :p
 
Gårdagens videochatt med tarantellgruppen var en sådan hit! En ny medlem visade upp sina nykläckta gröna trädpytonbebisar, och herregud så söta! :love: Det var mycket ooohande och awwwande.
7c6e2c3a22ea41dd6da6ee5cc5ac6424.jpg
Wow! Så fin 😍
Hur stora blir de?

Var in på djuraffären igår med mor/mormor och vet att de brukar ha ormar i källaren, gick ner med sonen men de hade ”bara” en ganska liten rödaktig orm nu. Den var fin men minns en jättestor gul boaorm (?) som de hade när jag var yngre 😍
 
Sambon och jag har hittat det PERFEKTA fritidshuset. Det prickar av alla våra önskemål förutom att den inte har ett tillräckligt stort sovrum, men det är enkelt ordnat genom att slå ihop två små rum. Men alla viktiga saker som läge(!), fantastisk natur, väderstreck (solsida i dalen), sjönära, planlösning i övrigt, plats för tvättmaskin (finns t.o.m), nygjord trekammarbrunn, välvårdat och bara att flytta in, osv. osv.

Men nu är vi alldeles handlingsförlamade och vågar varken kontakta bank eller mäklare. Tänk om vi inte får lån? Tänk om alla andra vill ha och den blir för dyr? Ahhh ...
 
Sambon och jag har hittat det PERFEKTA fritidshuset. Det prickar av alla våra önskemål förutom att den inte har ett tillräckligt stort sovrum, men det är enkelt ordnat genom att slå ihop två små rum. Men alla viktiga saker som läge(!), fantastisk natur, väderstreck (solsida i dalen), sjönära, planlösning i övrigt, plats för tvättmaskin (finns t.o.m), nygjord trekammarbrunn, välvårdat och bara att flytta in, osv. osv.

Men nu är vi alldeles handlingsförlamade och vågar varken kontakta bank eller mäklare. Tänk om vi inte får lån? Tänk om alla andra vill ha och den blir för dyr? Ahhh ...
Tänk om det inte blir så? Tänk om det inte alls blir dyrt? Tänk om ni hade fått det om ni kontaktar banken? ;)
 
Sambon och jag har hittat det PERFEKTA fritidshuset. Det prickar av alla våra önskemål förutom att den inte har ett tillräckligt stort sovrum, men det är enkelt ordnat genom att slå ihop två små rum. Men alla viktiga saker som läge(!), fantastisk natur, väderstreck (solsida i dalen), sjönära, planlösning i övrigt, plats för tvättmaskin (finns t.o.m), nygjord trekammarbrunn, välvårdat och bara att flytta in, osv. osv.

Men nu är vi alldeles handlingsförlamade och vågar varken kontakta bank eller mäklare. Tänk om vi inte får lån? Tänk om alla andra vill ha och den blir för dyr? Ahhh ...
Friskt vågat, hälften vunnet. Ingen minns en fegis. Och så vidare.... ;) Kör på :D !
 
Har sovit uselt i natt pga magen som inte alls har samarbetat. När jag väl sov en stund drömde jag att jag var på en bondgård och gjorde experiment på kor. Kapade av deras ben helt när de var nyfödda och resultatet var att de började gå på sina spenar i stället för med benen. :cautious:
Tyvärr blev spenarna lite blodiga av att gå på marken men det fixade jag genom att sätta pyttesmå rullskridskor på spenarna. Så överallt på bondgården susade kor runt på spenrullskridskor. :angel: Jag var dock jättebrydd för jag kunde inte hitta några tjurar utan ben att avla med och vad skulle hända om kon födde en tjur? De skulle ju inte ha några spenar att gå på!
Min hjärna behöver hjälp :D

Nu snäll frukost med rostat vitt bröd. Hoppas magen är färdig med sina dumheter.
 
Wow! Så fin 😍
Hur stora blir de?

Var in på djuraffären igår med mor/mormor och vet att de brukar ha ormar i källaren, gick ner med sonen men de hade ”bara” en ganska liten rödaktig orm nu. Den var fin men minns en jättestor gul boaorm (?) som de hade när jag var yngre 😍
Visst är den söt! 🥰 De ändrar färg och blir smaragdgröna som vuxna, men den där knallgula bebisfärgen är helt spektakulär tycker jag!
Tänkte svara drygt en meter, men när jag googlar säger de ~1,5. Jag har bara sett dem ihoprullade. :D

Var säkert en liten majsorm de hade nere i källaren. :)
 
Så jävla knepigt. Ska jobba igen på tisdag, behöver ju det. Men. Har lätt halsont, nyser av och till (inte nysattacker som vid allergi) utan enstaka. Snorar varav liiite kletigt missfärgat gul/grönt. Hade inte corona existerat hade jag jobbat så länge jag inte får mer halsont (det tar jag på allvar) men som det är nu? Går jag med symptom gör jag ju fel! Och jag behöver ju jobba, blir ju samma sjuksrivningsperiod och ingen ersättning om jag inte lyckas få från FK. Inte lätt att göra rätt....Härliga tider 😖
 
Jag hade - sedan igår - glömt att vi ändrade tiden i natt. Trodde därför att jag sov ovanligt länge idag. Petade på stackars maken vid strax innan kl 7 och bad om att han skulle släppa ut hästarna (han brukar fixa det på helgerna). Men då var ju klockan bara 6. Inte så konstigt att han fortfarande sov..... Stackare..... :p
Och jag trodde fram tills NU när jag läste ditt inlägg att hundarna sovit ovanligt länge, att jag äntligen kunnat sova lite mer än vanligt och att klockan bara råkat bli mycket nu för att jag helt enkelt sovit mer än vanligt. Wtf! :cautious:

Tillägg: var tvungen att snabbt skriva till killen jag träffar att det var förvirrande med sommartid. Hans direkta svar? "Oh, det var därför klockan var mer än vad jag tänkte mig!".

Vi har bra koll här...
 
Och jag trodde fram tills NU när jag läste ditt inlägg att hundarna sovit ovanligt länge, att jag äntligen kunnat sova lite mer än vanligt och att klockan bara råkat bli mycket nu för att jag helt enkelt sovit mer än vanligt. Wtf! :cautious:

Tillägg: var tvungen att snabbt skriva till killen jag träffar att det var förvirrande med sommartid. Hans direkta svar? "Oh, det var därför klockan var mer än vad jag tänkte mig!".

Vi har bra koll här...
I alla fall skönt att höra att man inte är ensam i sin förvirring..... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
466
Senast: gullviva
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
30 31 32
Svar
628
· Visningar
16 290
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 940
Senast: Mia_R
·
Svar
2 002
· Visningar
63 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp