Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med fula menar jag att de försökte boka tid utan att facket skulle kunna vara med (!!! kvinnan från facket sa efteråt att de brukar köra den stilen...). Jag har missat medicin EN gång på rätt lång tid. Och då ska det hotas om att min delegering kan bli indragen men en vikarie med 4 medicinavvikelser (för längesen, men ändå!) på EN dag låtsades vi inte om, ohnej.
 
Är så löjligt lycklig, 2008 tog jag studenten med samlat betygsdokument och har då och då kämpat för att få ihop ett slutbetyg men inte haft självdisciplin nog.

Nu idag kom äntligen mitt slutbetyg, efter att ägnat totalt 22 veckor åt att läsa, eller ja egentligen hade jag tydligen poäng nog för slutbetyg men kunde nu välja in betyg och ämnen av framtida betydelse och fick även med så jag har högskolebehörighet.
13 år från studenten men jag gjorde det!
 
Min sambo säger att jag är hungrig jämt, vilket är en lögn 🤣 Fast åt en banan förut innan jag höll på att hungrar ihjäl, nu får han allt laga mat!
 
Varit och handlat (kom på att det enda jag inte har för att göra mina fredagsfajitas är kyckling :D) motstod tappert citronmuffinssug, hämtade ut en solcellslampa jag suktat efter sedan förra sommaren, avbeställde den tidigare i somras av olika skäl så nu skickade de den snabbt som attan. La beställningen ett natten mellan tisdag och onsdag - har jag nämnt att det inte är bra att klicka hem saker mitt i natten? Och nu är den här och ligger på laddning. Ska bli kul att se hur bra den fungerar.

Tycker fortfarande att min blomsterpåle är sned men jag försöker knacka den rak längst ner eftersom den sitter som berget längst upp och att försöka knacka med hammare och hålla sig fast i en stege kommer sluta med att jag står på huvudet i marken nedanför balkongen. Blir irriterad, den är sned och kunde jag knacka den rätt högst upp vore det bäst men nu får jag försöka längst ner.

Hämtade också insulin eftersom, min vana trogen upptäckte igår kväll att jag inte hade något långverkande kvar. Var säker på att jag hade en penna kvar, men tydligen inte.

Kära vädergudar. Nu ska solen skina riktigt länge och varmt så batteriet laddas.
 
Idag känner jag mig rik. Min gamla lägenhet är ute på budgivning, hittills är den uppe i 80 000:- mer än jag räknade med.

Samtidigt kom en ny värdering på min nya lägenhet. Jag har nu bott i den i fyra månader och värderingen har under den tiden gått upp med en bit över 300 000:-.

Måtte respektive kurva fortsätta så 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 557
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 387
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp