Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nästa betydligt större fundering och fråga! :angel:. Jag var som sagt på arbetsintervju förra fredagen och har den här veckan att fundera på hur jag vill göra och höra av mig. De verkar vara mycket intresserade av mig som utbildad usk med samma tänk som dem kring vårdtagarna och vill väldigt gärna att jag börjar arbeta hos dem (om nu inte nuvarande chef säger en massa dåligt om mig då vill säga, hon har ju andra åsikter än jag. Jag har berättat på plats att jag är partiellt sjukskriven pga nuvarande jobb). Då är grejen den. De sa från början (vilket jag vet) att de söker semestervikarier med goda chanser för fast anställning i höst. Deras timvikarier går dock mest på schema så är sällan man behöver leva med stressen att alltid räkna med att hoppa in (vilket är skönt för den tiden var såklart mindre kul). Men om jag säger upp mig, säger jag upp mig från en fast anställning vilket i sig är en trygghet! Men. Vad är denna trygghet värd när jag inte mår bra på min arbetsplats? När man tar in vikarier (med kriminellt förflutet, sidoparentes men ändå) som inte gör sitt jobb och när jag tar upp vårdtagarnas missnöje så får jag skit för jag inte ska klaga på dessa "bra" vikarier. Jag är alltså trött på att arbeta på ett ställe där man uppenbarligen inte kan stå för en god omvårdnad rakt igenom. Dessutom är chefen på mig som en hök och ifrågasätter ständigt varför jag inte jobbar "hårdare" (läs: stressar för att hinna!). Jag är även less på att ha ansvar för personer jag förväntas vara kontaktperson till och ändå inte räkna med att i första hand arbeta hos dem när jag är i tjänst utan flänga runt som en vikarie, ja men den känslan. Ta då bort kontaktmanskapet tack! Men icke. Så. Jag kan ju kolla med chefen om hon kan ge mig tjänstledigt så jag får prova på det andra stället men OM hon inte gör det återstår ju egen uppsägning. Och som sagt. Vågar jag säga upp en fast tjänst mot timanställning? Som inte är en anställning eg.....Men jag kommer antagligen inte må bättre förrän jag lämnar den arbetsplatsen....

Byt Job! Livet ar aldeles for kort for att anpassa sig till en sadan som din chef. Strunta i att be om tjanstledigt fran nuvarande tjanst, du behover lamna den arbets platsen for att ma bra, sa gor det. Om det inte blir bra pa det stalle du flyttar till, lar det finnas fler job i din yrkesgrupp och om det inte gor det kanske det ar dags att fundera pa om det ar dags att titta pa ett annat yrke? Det allra viktigaste ar att man mar bra pa sin arbetsplats dar man tillbringar sa mycket tid.

Jag tror att vi alla behover jobba nagonstans dar vi kanner oss uppskattade och att det ar mer viktigt an att halla fast vid vilken utbildning vi har eller "tryggheten" med fast tjanst. "Friskt vagat ar halften vunnit" Go for it! 🤗
 
Byt Job! Livet ar aldeles for kort for att anpassa sig till en sadan som din chef. Strunta i att be om tjanstledigt fran nuvarande tjanst, du behover lamna den arbets platsen for att ma bra, sa gor det. Om det inte blir bra pa det stalle du flyttar till, lar det finnas fler job i din yrkesgrupp och om det inte gor det kanske det ar dags att fundera pa om det ar dags att titta pa ett annat yrke? Det allra viktigaste ar att man mar bra pa sin arbetsplats dar man tillbringar sa mycket tid.

Jag tror att vi alla behover jobba nagonstans dar vi kanner oss uppskattade och att det ar mer viktigt an att halla fast vid vilken utbildning vi har eller "tryggheten" med fast tjanst. "Friskt vagat ar halften vunnit" Go for it! 🤗
Så sant. Jo och ska precis läsa in engelska 6 på distans som kan öppna dörrar till andra studier :).
 
Surar, inte bara för Bonprix - pratade med PostNord och de sa att Bonprix måste lägga upp ett returärende eftersom det är posten som tappat bort paketet. Vi får se vad som händer.

Upptäckte just att jag inte har tomater hemma och att två avokado är ruttna så jag måste vandra iväg till ICA och köpa tomater och avokado för att göra guacamole till fajitas. För nu bara måste jag göra det efter att ha sagt att jag ska göra det i ett antal dagar - gör jag det inte blir kycklingfilén dålig. Och nej, man kan inte äta fajitas utan guacamole. Det är en omöjlighet.
 
Sitter i startgroparna. Jag måste härifrån nu, vill inte vara här en sekund längre än jag måste. Fått så himla mycket passiv agressivitet riktat till mig nu från olika håll och jag pallar inte mer.

Påklädd, allt färdigt, ryggsäcken på, står innanför dörren och vilar på handtaget. Tio minuter kvar.
 
Funderar på att åka till stugan i helgen men det ska bli 4 grader och snö, vad tror ni, OK att åka med sommardäck? Tänker att det bara blir slaskigt men inte fryser på?
 
Eldar. Sex plusgrader här idag och ISVINDAR..... :cautious: Det snöade till och med i morse.... O_o Elden ser väldigt trevlig ut i min "nya" guldfärgade Keddy :up: !

Ska alldeles strax steka ett gäng amerikanska pannkakor till kvällsmat.... :)
Åh, amerikanska pannkakor som är så jäkla gott :d Nu gjorde du ju mig jättesugen på det, inte snällt när jag inte har grejer hemma för att göra egna :mad::D Får nog bli en handlingstur imorgon för att göra egna :d
 
Det har snöat hela dagen här tror jag. Men det är väl lika bra då jag har packat. Dock så har jag totalt bara spenderat fyra-fem timmar med att packa igår och idag. Det känns som att jag har spenderat för lite tid men samtidigt har jag blivit lite hemmablind för vad som kan packas.

Dock så är det trots allt några dagar kvar. Har bett min mamma komma över och peka finger i helgen på vad som behöver packas ned - att vara petig är något som hon är bra på iallafall :laugh:😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
994
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
68 138
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 627
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp