Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker?
Jag tänker just eftersom du inte vet varför du är tjurig? 😇🙃

Ska vi försöka bli mer positiva tillsammans så det blir ett gemensamt utbyte av energier?

8c570c265b7b481ad773e8f93f585544.gif
 
Läste just om den försvunna indonesiska ubåten som de tror finns någonstans på 700 meters djup. Med syre som räcker till besättningen till på lördag, OM ubåten klarar trycket på 700 meters djup (byggd för att klara 500 meter). Det ger mig hemsk ångest bara att tänka på...... Fy, så vidrigt för besättningen..... :(
 
Nu vet jag ju inte vad du har hemma, men de jag gör är enkla och innehåller bara vetemjöl, mjölk, ägg, bakpulver och en gnutta salt.... :)
Jag har varken mjölk eller ägg hemma och är för lat för att gå till affären så det är lite självförvållat 😅 Tack för tipset dock, de recept jag använt tidigare har alltid haft filmjölk och det har jag hemma rätt sällan :) Men imorgon ska jag till affären så då ska jag definitivt steka ett gäng am.pannkakor till middag :d
 
Sista dagen på jobbet avklarad. Blandade känslor, kommer sakna mina kollegor otroligt mycket men samtidigt ska det bli spännande med nya utmaningar.

Sov för övrigt riktigt uselt i natt. Det blåste rejält och precis utanför sovrumsfönstret ligger poolen som har en pressening över sig. Den slet sig såklart kl 01 i natt, så vi fick klä på oss och gå ut och fixa det i vindbyarna :meh:
 
Nu är det ca 2 timmar sen jag fick sprutan. Och @Fjordfrälst hade rätt, det gick jättebra! :banana:

Även om jag är extremt känslig mot allt som rör mig så kändes det knappt (fuskade dock med bedövningsplåster). Nu känns det bara om jag trycker hårt precis där de satte sprutan. På vägen hem var jag in på ICA för att handla lite åt mamma och det var lite jobbigare än vanligt att bära påsen.

Om det inte är/blir värre än så här så tar jag lätt detta alla dagar i veckan om jag (och andra!) slipper få corona! :up: :)
 
Jag har varken mjölk eller ägg hemma och är för lat för att gå till affären så det är lite självförvållat 😅 Tack för tipset dock, de recept jag använt tidigare har alltid haft filmjölk och det har jag hemma rätt sällan :) Men imorgon ska jag till affären så då ska jag definitivt steka ett gäng am.pannkakor till middag :d
Aha - ja, då blir det ju inte lätt ;) .
Jag gör efter ett recept från en amerikansk kokbok:
1 cup mjölk
1 cup vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ägg
En nypa salt

Enkelt och gott :up: !
 
Läste just om den försvunna indonesiska ubåten som de tror finns någonstans på 700 meters djup. Med syre som räcker till besättningen till på lördag, OM ubåten klarar trycket på 700 meters djup (byggd för att klara 500 meter). Det ger mig hemsk ångest bara att tänka på...... Fy, så vidrigt för besättningen..... :(
Fyyyy, jag får genast vibbar från en av dom vedervärdigaste filmer jag någonsin sett - Das Boot :cry:
 
Funderar på att åka till stugan i helgen men det ska bli 4 grader och snö, vad tror ni, OK att åka med sommardäck? Tänker att det bara blir slaskigt men inte fryser på?

Jag hade åkt... men jag är van att köra i crappigt väder med varierande däck. Marken är ändå rätt varm så det ska mycket till innan det lägger sig ordentligt (här försvann snön väldigt fort på asfalten). Så länge du inte kör tidigt på morgonen, det är väl då det lär vara värst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
560
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
68 069
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 598
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp