Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, men jag menar gällande vaccinet. Ska man vara orolig på något sätt? Inte läst något om det och det står inget på hälsodeklarationen inför vaccinet (som min sambo fått).
Redan i ett tidigt skede sa dom att pfaizer kan geb en allergichock,det var så dom 15 min kom till.
Min vc kunde inte garantera att blåljus hann fram i tid så jag ska senare bli vacc med moderna o på sjukhuset för säkerhets skull (är allergiker)
 
Okej, men jag menar gällande vaccinet. Ska man vara orolig på något sätt? Inte läst något om det och det står inget på hälsodeklarationen inför vaccinet (som min sambo fått).

Jag är inte ett dugg orolig för egen del (jag är även pollenallergiker) men @Philosophia verkar ju ha ett immunförsvar som är extra allt så då förstår jag att man är lite bekymrad :D

Blir det någon reaktion så blir det, då får man hantera det då. Jag har förmedicinerat med kortison och antihistamin efter att jag fick en anafylaktisk chock av ett läkemedel, just för att kunna fortsätta ta det. Jag är inte mycket för att ta ut något i förskott, bra eller dåligt :laugh:
 
Ibland suger det att vara ensam med katten i covidtider. Jag är så sjukt sugen på äkta svensk jordgubbstårta med vispgrädde, jordgubbar och génoise botten. Men jag kan inte baka en hel tårta till bara mig och katten (som inte får smaka).
Det finns jättesöta små springformar :) . Skaffa en sådan så kan du ju baka en jättesöt liten 10-centimeter-diameter jordgubbstårta.... :)
 
Jag har ett immunförsvar som i perioder har gått totalt bärsärk. Senast var när jag var 24-25 år. Jag har så länge jag kan minnas haft födoämnesallergi och pollenrelaterad korsallergi mot födoämnen, men helt plötsligt kunde jag nästan inte äta någonting utan att jag blev svullen i hals, läppar och mun. Under en period kunde jag bara äta vetemjöl, socker och mjölkprodukter. Det tog flera år innan jag kunde äta mer än ett tiotal livsmedel. Just i år är pollensäsongen extra besvärlig för mig och jag har enormt mycket utslag över hela kroppen, så jag är (möjligen/sannolikt helt i onödan) lite orolig över vad immunförsvaret ska hitta på.
Ja, då förstår jag 😔❤️
 
Jag var och hämtade ut mina nålar och lämnade in mina byxor+kaftaner för att förkortas. Gick inte och handlade och nu sitter jag och är så fruktansvärt kaksugen igen:arghh: Orkar inte släpa mig till affären igen.
 
IMG_20210611_140352916_HDR.jpg

50 minuter i skogen bara jag och Trulen ❤️ Eller nu skoja jag fick slå ihjäl en miljon bitflugor, och de är mer aggressiva en knotten .. Mina ben är helt prickiga varenda gång vi varit ute på skogen 🥴 Men man har ändå tid att njuta av en stor bred vallack rumpa som gungar fram och tillbaka så där härligt som den ska när han mår bra 👏🌟 Så nu kan de regnar hur mycket de vill i morgon för vi båda är lediga och matte behöver sitta vid datorn 😅 Och vi behöver regnet så hoppas prognosen håller vad den lovar nu ✊
 
Funderar mycket på hur saker och ting fungerar när man är sjukskriven. OM jag skulle visa positivt på gentestet kommer jag eventuellt inte kunna jobba längre fram på grund av alla symtom. Men hur fan ska man klara sig på 64,7% av en undersköterskelön baserad på 54% anställning? 😐
Tänker du på sjukersättning så finns det en garantinivå på omkring 9000 (?) plus att man kan få bostadstillägg.
Plus ev kollektivavtalade försäkringar.
 
Sitter i soffan med en kopp te och choklad. Idag på jobbet var det lagom mycket post, jag körde en jättefin runda och det var precis lagom varmt. Det var hur fint som helst. OCH för att göra det hela bättre så fick jag choklad av en boende på rundan :eek::heart Efter jobbet tog killen jag träffar ut hundarna på en lite längre rastningsrunda, så jag kunde börja med att duscha direkt efter jobbet. Nu har jag SEMESTER (och regnet öser ner, det är sååå skönt att inte vara ute nu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 862
Senast: SiZo
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 208
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp