Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20210718-201442.png

Titta på kvalloppet i efterhand och så roligt och se hur hon utvecklats de senaste året 🍾🎉 Blir kul och se om hon snart finns med i startlistorna. För även om man inte äger dem längre så följer man dem och Jullan bor inte mer en max 3 km hemifrån där hon är född och uppvuxen. Så nästan värt och fira även om jag är sliten delux 🤣
 
Uppfinner mat igen.
Av nödvändighet behövde jag koka squashsoppa (alla som odlat squash fattar varför :) )
Hittade ett recept på nätet som innehöll hälften grädde och hälften vaten. Eftersom jag bara hade en skvätt grädde och en öppnad kokosmjälk i kylen så blev det så.
Squash, lök och vitlök -allt från landet. Toppas med dill och sockerärtor.

Har goda förhoppningar på att det ska smaka bra.
Det gör det säkert! Jag gör alltid min på vatten och kokosmjölk bara pga laktosintolerant. Squash, lök, vitlök och kryddar med timjan. Enkelt och supergott!
 
Sitter i soffan, helt slutkörd efter idag, men ÅH vilken underbar dag det var.

Snart sovdags. Just nu sitter killen jag träffar och fixar med min cykel. Otroligt snällt av honom att få ordning på den nu bara för att den ska vara i så bra skick som möjligt imorgon. (och herregud vad jag inte är pepp på att jobba)
 
Sitter på tuben till jobbet.
Konstig känsla idag.

Haft nedräkning och längtat.
Men nu är det strax verkligen över.
9 år inom samma verksamhet 15 inom branschen, haft beröringsytor med otroligt många fina kollegor, då vi dessutom går olika skift så man jobbar med alla på de positionerna.

Jag vet att det är rätt, ingen tvekan egentligen.
Men ändå, jag lämnar alla, lämnar allt jag känner till.
Jag har trivts det har jag verkligen. Men saker har ändrats. Till det mycket sämre...
Om så orolig för framtiden tycker jag ändå inte jag är.
Men det känns just så, konstigt.
 
@Cattis_E Hoppas blir bättre i nästa bransch! Jag förstår du lämnar dårhuset (väntar på sambon gör det nån gång, men han trivs med kollegorna och vill bli bättre). Jag tror jag inte hört nått postivt senaste, har träffat på en del gamla kollegor och de senaste jag träffade blev jag lite ledsen, de kände sig redan rätt slitna från jobbet (tilläggas dom inte jobbat länge alls, gick samma utbildning som mig) och dessutom fick veta mitt gamla jobb har de lagt på mer att göra (lät inte så positivt).
Lycka till!
 
Den vyn hade jag i förrgår. Nästan. Vi vandrade under bron på Kungsholmen (aka Västermalm) och det var också en magiskt varm kväll med fint ljus. Jag gillar verkligen det läget - på Kungsholmssidan känns det majestätiskt på nåt vis.

Menar du St Eriksbron? Isåfall såg du mitt hus! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 314
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 493
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
78 105
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp